Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów

Amerykański telekom Verizon Communications porozumiał się co do sprzedaży funduszowi Apollo Global Management 90 proc. swojego pionu mediów obejmującego m.in. portale AOL, Yahoo i TechCrunch. Cena wynosi 5 mld dolarów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Verizon sprzedaje AOL i Yahoo za 5 mld dolarów
fot. Shutterstock.com

Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie br. Po jej realizacji pion mediów Verizona będzie funkcjonował jako spółka Yahoo. Verizon zapowiedział, że jej szefem pozostanie Guru Gowrappan.

Segment mediów telekomu obejmuje kilkanaście marek, na czele z wydawcami internetowymi AOL i Yahoo. Pierwszy został przejęty przez Verizona w 2015 roku za 4,4 mld dolarów, a drugi w 2017 roku za 4,5 mld dolarów. Do segmentu należą też m.in. TechCrunch, Ryot, Built By Girls i Flurry.

W pierwszym kwartale br. jego przychody zwiększyły się rok do roku o 10,4 proc. do 1,9 mld dolarów.

Verizon sprzedał już serwisy HuffPost i Tumblr, wyda 45 mld dolarów na pasmo do 5G

W 2018 roku, po tym jak jego szefem został Hans Vestberg, Verizon dokonał odpisu w wysokości ponad 4 mld dolarów dotyczącego posiadanych mediów. Ich wartość w bilansie obniżono o ok. połowę.

W ub.r. koncern sprzedał BuzzFeedowi serwis informacyjny HuffPost, a w 2019 roku zbył platformę blogową Tumblr.

W pierwszym kwartale br. Verizon osiągnął wzrost przychodów o 4 proc. do 32,9 mld dolarów, zysku EBITDA z 11,9 do 12,2 mld dolarów oraz zysku netto o 25,4 proc. do 5,4 mld dolarów.

Zadłużenie netto koncernu wzrosło w ciągu roku o 39,7 mld dolarów do 137,4 mld dolarów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów