Viaplay zyskała 286 tys. subskrybentów w Polsce i krajach bałtyckich

W trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay poza Skandynawią pozyskała 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Kwartalne przychody platformy wzrosły o 14,9 proc. i stanowiły 36 proc. sprzedaży NENT Group.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay zyskała 286 tys. subskrybentów w Polsce i krajach bałtyckich

Na Litwie, Łotwie i w Estonii Viaplay wystartowała wiosną br. i na koniec czerwca miała 17 tys. subskrybentów. Natomiast po tym, jak na początku sierpnia platforma pojawiła się w Polsce, w trzecim kwartale poza Skandynawią pozyskała 286 tys. nowych subskrybentów.

NENT Group, właściciel Viaplay, nie ujawnia, ilu dokładnie płacących użytkowników platforma ma w Polsce, natomiast jest to zdecydowana większość jej biznesu poza Skandynawią.

Szef koncernu Anders Jensen w sierpniu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl potwierdził, że w drugiej połowie br. zdecydowana większość nowych subskrybentów Viaplay zostanie pozyskana w Polsce. Platforma poza Skandynawią jest obecnie dostępna u nas i w państwach bałtyckich, a w USA wystartuje w grudniu br.

- Kraje bałtyckie, ze względu na wielkość swojej populacji, nie mogą szybko zapewnić setek tysięcy subskrybentów. Natomiast w Stanach Zjednoczonych Viaplay ruszy pod koniec czwartego kwartału i nie będzie platformą sportową, tylko niszową platformą rozrywkową skupioną na zaprezentowaniu wysokiej jakości produkcji fabularnych z regionu krajów nordyckich. Stany Zjednoczone to dla nas zupełnie inny rynek niż kraje europejskie - stwierdził Jensen.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/streaming-transmisje-sportowe-gdzie-ogladac-cena,7170098836096641a ##

Viaplay ma 3,6 mln subskrybentów, wpływy 15 proc. w górę

Kraje skandynawskie są nadal głównymi rynkami dla Viaplay, przy czym w minionym kwartale platforma zyskała tam jedynie 36 tys. subskrybentów.

Na koniec września br. miała ogółem 3,608 mln płacących użytkowników, po wzroście o 28 proc. z 2,813 mln rok wcześniej.

grafika

Przychody z Viaplay w zeszłym kwartale wyniosły 1,1 mld koron szwedzkich, po wzroście rok do roku o 14,9 proc. Natomiast w trzech kwartałach br. zwiększyły się o 20,6 proc. do 2,643 mld koron.

Wpłynęło na to nie tylko wejście platformy na kolejne rynki, lecz także podwyżka cen wprowadzona wiosną br. w krajach skandynawskich. Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay w Skandynawii zwiększyła się o 17 proc., a w zeszłym kwartale wpływy były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Viaplay zapewniła w minionym kwartale 36 proc. łącznych wpływów NENT Group.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/platformy-streamingowe-ott-polska-izba-komunikacji-elektronicznej-sieci-kablowe-przyszlosc,7170107202827905a ##

Przychody koncernu z innych usług subskrypcyjnych (głównie skandynawskiej platformy Allente) w trzecim kwartale wyniosły 1,031 mld koron, prawie tyle samo co rok wcześniej. Wpływy reklamowe wzrosły o 9,8 proc. do 837 mln koron, a pozostałe (m.in. ze studiów producenckich) - o 11,2 proc. do 87 mln koron.

grafika

Większe wpływy i niższy zysk NENT Group

Łączne przychody NENT Group w minionym kwartale poszły w górę z 2,83 do 3,05 mld koron (wzrost organiczny wyniósł 9,9 proc.), a w trzech kwartałach br. - z 8,82 do 9,11 mld koron (18,4 proc. wzrostu organicznego).

W związku z ekspansją Viaplay firma znacząco zwiększyła nakłady na sprzedaż i marketing (ze 172 do 260 mln koron w zeszłym kwartale) oraz koszy ogólne i administracyjne (z 328 do 402 mln koron).

W konsekwencji jej wyniki rentowności pogorszyły się: kwartalny zysk operacyjny spadł z 256 do 114 mln koron, a zysk netto - ze 188 do 55 mln koron. Aż 2,86 mld koron zysku w pierwszych trzech kwartałach ub.r. to główni efekt sfinalizowania transakcji, w ramach które należący do firm operator telewizyjny Viasat Consumer połączył się z Canal Digital.

grafika

Viaplay w Polsce kosztuje 34 zł

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1.

Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.

W lipcu NENT Group podwyższył prognozę liczby nowych subskrybentów Viaplay, którzy zostaną pozyskani do końca br., z 250 do 500 tys. Natomiast we wrześniu zapowiedział, że Viaplay do 2023 roku zostanie uruchomiona na pięciu kolejnych rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a do końca 2025 roku ma mieć ok. 12 mln subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style