SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viaplay zyskała 286 tys. subskrybentów w Polsce i krajach bałtyckich

W trzecim kwartale br. platforma streamingowa Viaplay poza Skandynawią pozyskała 286 tys. subskrybentów, z czego zdecydowaną większość w Polsce. Kwartalne przychody platformy wzrosły o 14,9 proc. i stanowiły 36 proc. sprzedaży NENT Group.

Article

Na Litwie, Łotwie i w Estonii Viaplay wystartowała wiosną br. i na koniec czerwca miała 17 tys. subskrybentów. Natomiast po tym, jak na początku sierpnia platforma pojawiła się w Polsce, w trzecim kwartale poza Skandynawią pozyskała 286 tys. nowych subskrybentów.

NENT Group, właściciel Viaplay, nie ujawnia, ilu dokładnie płacących użytkowników platforma ma w Polsce, natomiast jest to zdecydowana większość jej biznesu poza Skandynawią.

Szef koncernu Anders Jensen w sierpniu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl potwierdził, że w drugiej połowie br. zdecydowana większość nowych subskrybentów Viaplay zostanie pozyskana w Polsce. Platforma poza Skandynawią jest obecnie dostępna u nas i w państwach bałtyckich, a w USA wystartuje w grudniu br.

- Kraje bałtyckie, ze względu na wielkość swojej populacji, nie mogą szybko zapewnić setek tysięcy subskrybentów. Natomiast w Stanach Zjednoczonych Viaplay ruszy pod koniec czwartego kwartału i nie będzie platformą sportową, tylko niszową platformą rozrywkową skupioną na zaprezentowaniu wysokiej jakości produkcji fabularnych z regionu krajów nordyckich. Stany Zjednoczone to dla nas zupełnie inny rynek niż kraje europejskie - stwierdził Jensen.

Viaplay ma 3,6 mln subskrybentów, wpływy 15 proc. w górę

Kraje skandynawskie są nadal głównymi rynkami dla Viaplay, przy czym w minionym kwartale platforma zyskała tam jedynie 36 tys. subskrybentów.

Na koniec września br. miała ogółem 3,608 mln płacących użytkowników, po wzroście o 28 proc. z 2,813 mln rok wcześniej.

Przychody z Viaplay w zeszłym kwartale wyniosły 1,1 mld koron szwedzkich, po wzroście rok do roku o 14,9 proc. Natomiast w trzech kwartałach br. zwiększyły się o 20,6 proc. do 2,643 mld koron.

Wpłynęło na to nie tylko wejście platformy na kolejne rynki, lecz także podwyżka cen wprowadzona wiosną br. w krajach skandynawskich. Rok do roku liczba subskrybentów Viaplay w Skandynawii zwiększyła się o 17 proc., a w zeszłym kwartale wpływy były o 14 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Viaplay zapewniła w minionym kwartale 36 proc. łącznych wpływów NENT Group.

Przychody koncernu z innych usług subskrypcyjnych (głównie skandynawskiej platformy Allente) w trzecim kwartale wyniosły 1,031 mld koron, prawie tyle samo co rok wcześniej. Wpływy reklamowe wzrosły o 9,8 proc. do 837 mln koron, a pozostałe (m.in. ze studiów producenckich) - o 11,2 proc. do 87 mln koron.

Większe wpływy i niższy zysk NENT Group

Łączne przychody NENT Group w minionym kwartale poszły w górę z 2,83 do 3,05 mld koron (wzrost organiczny wyniósł 9,9 proc.), a w trzech kwartałach br. - z 8,82 do 9,11 mld koron (18,4 proc. wzrostu organicznego).

W związku z ekspansją Viaplay firma znacząco zwiększyła nakłady na sprzedaż i marketing (ze 172 do 260 mln koron w zeszłym kwartale) oraz koszy ogólne i administracyjne (z 328 do 402 mln koron).

W konsekwencji jej wyniki rentowności pogorszyły się: kwartalny zysk operacyjny spadł z 256 do 114 mln koron, a zysk netto - ze 188 do 55 mln koron. Aż 2,86 mld koron zysku w pierwszych trzech kwartałach ub.r. to główni efekt sfinalizowania transakcji, w ramach które należący do firm operator telewizyjny Viasat Consumer połączył się z Canal Digital.

Viaplay w Polsce kosztuje 34 zł

Platforma Viaplay została uruchomiona w Polsce 3 sierpnia. Zaczęła już transmitować na wyłączność niemiecką ligę piłkarską Bundesliga, Ligę Europy i Ligę Konferencji, rozgrywki w innych dyscyplinach, od połowy 2022 roku będzie pokazywać angielską ligę piłkarską, a potem także Formułę 1.

Miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł (pierwszy miesiąc jest darmowy). Platforma jest oferowana m.in. przez sieci kablowe Vectra i UPC Polska, a na początku września pojawiła się w ofercie sieci telekomunikacyjnej Play.

W lipcu NENT Group podwyższył prognozę liczby nowych subskrybentów Viaplay, którzy zostaną pozyskani do końca br., z 250 do 500 tys. Natomiast we wrześniu zapowiedział, że Viaplay do 2023 roku zostanie uruchomiona na pięciu kolejnych rynkach, m.in. w Niemczech i Wielkiej Brytanii, a do końca 2025 roku ma mieć ok. 12 mln subskrybentów.

Według badania Mediapanel we wrześniu platformę Viaplay odwiedziło 2,25 mln internautów, co dało 7,71 proc. zasięgu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Viaplay zyskała 286 tys. subskrybentów w Polsce i krajach bałtyckich

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Adrian
Mateusz Borek jako komentator i ambasador marki robi robotę.
odpowiedź
User
Lgbtrtvagd
Oby tak dalej! Swietnie weszli.
odpowiedź
User
Lgbtrtvagd
Borek jest nikim odkad zaczal ze stankowskim pracowac i robic gale lamus mma dla pajacy.
odpowiedź