Viaplay zyskała przez kwartał 766 tys. subskrybentów, w Holandii ma ich więcej niż w Polsce

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów platformy Viaplay zwiększyła się o 766 tys., z czego 307 tys. pozyskano poza Skandynawią (głównie w Holandii i Polsce). Z uwagi na niedawną umowę z Canal+ firma podwyższyła o 300 tys. subskrybentów cel na koniec br. W Wielkiej Brytanii przejmuje nadawcę telewizyjnego Premier Sports.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Viaplay zyskała przez kwartał 766 tys. subskrybentów, w Holandii ma ich więcej niż w Polsce

Na koniec czerwca z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

W sprawozdaniu zaznaczyła, że wzrost w Skandynawii wynika przede wszystkim z nowej umowy z operatorem telekomunikacyjnym. Na koniec czerwca miała na tych rynkach 4 034 tys. klientów.

Mniej niż 750 tys. subskrybentów Viaplay w Polsce

Natomiast poza Skandynawią za Viaplay płaciło 1 515 użytkowników, z czego ponad połowa w Holandii, gdzie platforma wystartowała na początku marca i transmituje m.in. Formułę 1.

W Polsce jest obecna od sierpnia ub.r. W sprawozdaniu nie podano, ilu dokładnie ma tu subskrybentów.

grafika

Platforma napędza wzrost wpływów Viaplay Group

Przychody z Viaplay sięgnęły w zeszłym kwartale 1,57 mld koron szwedzkich, po wzroście rok do roku o 45,9 proc. W całym półroczu zwiększyły się o 37,6 proc. do 2,87 mld koron. Poza Skandynawią platforma w pierwszej połowie br. przyniosła 374 mln koron, a czego 282 mln w drugim kwartale.

W minionym kwartale Viaplay zapewniła już 42 proc. przychodów koncernu, wobec 35 proc. przed rokiem.

Platforma jest już największą i zdecydowanie najszybciej rosnącą linią biznesową Viaplay Group, pozostałe dwie notują kilkuprocentowe wzrosty. Wpływy z telewizyjnych usług subskrypcyjnych i Viaplay Studios zwiększyły się w drugim kwartale o 8,9 proc. do 1,15 mld koron, a z reklam - o 6,9 proc. do 1 mld koron.

grafika

Viaplay Group z większym zyskiem i przejęciem w Wielkiej Brytanii

Rozwój platformy Viaplay przełożył się też na wzrost wydatków: w zeszłym kwartale koszty sprzedaży wzrosły z 2,22 do 2,78 mld koron, wydatki ogólne i administracyjne - z 416 do 492 mln koron, a sprzedażowe i marketingowe - z 235 do 308 mln koron.

Firma osiągnęła wzrost kwartalnego zysku operacyjnego ze 179 do 205 mln koron i zysku netto z 92 do 175 mln. Natomiast jej półroczny zysk operacyjny zwiększył się z 390 do 807 mln koron, a zysk netto - z 238 do 659 mln.

grafika

W czwartek Viaplay Group ogłosiła kupno brytyjskiego nadawcy Premier Sports, do którego należą dwa kanały telewizyjne i platforma streamingowa. Transmitowane są tam m.in. mecze piłkarskiej ligi hiszpańskiej, szkockiej, Pucharu Szkocji, Pucharu Włoch, rozgrywek rugby (United Rugby Championship i Rugby Football League) i brytyjskiej ligi hokeja na lodzie, a do 2024 roku będzie też można oglądać mecze piłkarskich reprezentacji Szkocji, Irlandii i Irlandii Północnej w Lidze Narodów i eliminacjach do Euro 2024.

Za dostęp do kanałów i platformy Premier Sports płaci obecnie 222 tys. użytkowników.

Przejęcie zostanie sfinalizowane po uzyskaniu potrzebnych zgód regulatorów rynkowych. - Przyspieszy nasz rozwój oraz zapewni rosnącą bazę subskrybentów, komplementarne portfolio praw sportowych i długoterminowe umowy na dystrybucję z atrakcyjnymi cenami - wylicza w komunikacie Anders Jensen, prezes i CEO w Viaplay Group. Platforma Viaplay planuje start w Wielkiej Brytanii jesienią br.

Cel podwyższony o 300 tys. subskrybentów, pomoże umowa z Canal+

W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.

- Partnerstwa B2B działają dobrze, a dodatkowo nowa umowa z Canal+ Polska przyspieszy pozyskiwanie subskrybentów i wzrost sprzedaży w drugim półroczu, w porównaniu do pierwszego - tłumaczy Anders Jensen.

W ramach umowy z Canal+ Polska, ogłoszonej w zeszłym tygodniu, nadawca dzięki sublicencji od Viaplay będzie przez trzy sezony pokazywał transmisje dwóch najciekawszych meczów z każdej kolejki angielskiej ligi piłkarskiej (z oprawą komentatorską od Viaplay) oraz włączy platformę do swojej oferty, natomiast Viaplay będzie pokazywał w Polsce dwa spotkania z każdej kolejki eWinner I Ligi Żużlowej.

Szybszy wzrost Viaplay poza Skandynawią ma przełożyć się na minimum 28-proc. dynamikę łącznych przychodów firmy w br. Natomiast prognozowaną stratę z działalności poza Skandynawią obniżono do 1,35 mld koron.

W Polsce miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł. Od zeszłego sezonu platforma pokazuje m.in. piłkarską ligę niemiecką, Ligę Europy i Ligę Konferencji, Puchar Narodów Afryki, hokejową NHL oraz niektóre turnieje w darcie i tenisie. Od nowego sezonu oprócz ligi angielskiej będzie transmitować Puchar Ligi Angielskiej i drugą ligę Sky Bet Championship (prawa kupiła w 10 krajach), a od wiosny przyszłego roku - Formułę 1 (pozyskała te transmisje na trzy lata).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa