SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Viaplay zyskała przez kwartał 766 tys. subskrybentów, w Holandii ma ich więcej niż w Polsce

W zeszłym kwartale liczba subskrybentów platformy Viaplay zwiększyła się o 766 tys., z czego 307 tys. pozyskano poza Skandynawią (głównie w Holandii i Polsce). Z uwagi na niedawną umowę z Canal+ firma podwyższyła o 300 tys. subskrybentów cel na koniec br. W Wielkiej Brytanii przejmuje nadawcę telewizyjnego Premier Sports.

Na koniec czerwca z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

W sprawozdaniu zaznaczyła, że wzrost w Skandynawii wynika przede wszystkim z nowej umowy z operatorem telekomunikacyjnym. Na koniec czerwca miała na tych rynkach 4 034 tys. klientów.

Mniej niż 750 tys. subskrybentów Viaplay w Polsce

Natomiast poza Skandynawią za Viaplay płaciło 1 515 użytkowników, z czego ponad połowa w Holandii, gdzie platforma wystartowała na początku marca i transmituje m.in. Formułę 1.

W Polsce jest obecna od sierpnia ub.r. W sprawozdaniu nie podano, ilu dokładnie ma tu subskrybentów.

Platforma napędza wzrost wpływów Viaplay Group

Przychody z Viaplay sięgnęły w zeszłym kwartale 1,57 mld koron szwedzkich, po wzroście rok do roku o 45,9 proc. W całym półroczu zwiększyły się o 37,6 proc. do 2,87 mld koron. Poza Skandynawią platforma w pierwszej połowie br. przyniosła 374 mln koron, a czego 282 mln w drugim kwartale.

W minionym kwartale Viaplay zapewniła już 42 proc. przychodów koncernu, wobec 35 proc. przed rokiem.

Platforma jest już największą i zdecydowanie najszybciej rosnącą linią biznesową Viaplay Group, pozostałe dwie notują kilkuprocentowe wzrosty. Wpływy z telewizyjnych usług subskrypcyjnych i Viaplay Studios zwiększyły się w drugim kwartale o 8,9 proc. do 1,15 mld koron, a z reklam - o 6,9 proc. do 1 mld koron.

Viaplay Group z większym zyskiem i przejęciem w Wielkiej Brytanii

Rozwój platformy Viaplay przełożył się też na wzrost wydatków: w zeszłym kwartale koszty sprzedaży wzrosły z 2,22 do 2,78 mld koron, wydatki ogólne i administracyjne - z 416 do 492 mln koron, a sprzedażowe i marketingowe - z 235 do 308 mln koron.

Firma osiągnęła wzrost kwartalnego zysku operacyjnego ze 179 do 205 mln koron i zysku netto z 92 do 175 mln. Natomiast jej półroczny zysk operacyjny zwiększył się z 390 do 807 mln koron, a zysk netto - z 238 do 659 mln.

W czwartek Viaplay Group ogłosiła kupno brytyjskiego nadawcy Premier Sports, do którego należą dwa kanały telewizyjne i platforma streamingowa. Transmitowane są tam m.in. mecze piłkarskiej ligi hiszpańskiej, szkockiej, Pucharu Szkocji, Pucharu Włoch, rozgrywek rugby (United Rugby Championship i Rugby Football League) i brytyjskiej ligi hokeja na lodzie, a do 2024 roku będzie też można oglądać mecze piłkarskich reprezentacji Szkocji, Irlandii i Irlandii Północnej w Lidze Narodów i eliminacjach do Euro 2024.

Za dostęp do kanałów i platformy Premier Sports płaci obecnie 222 tys. użytkowników.

Przejęcie zostanie sfinalizowane po uzyskaniu potrzebnych zgód regulatorów rynkowych. - Przyspieszy nasz rozwój oraz zapewni rosnącą bazę subskrybentów, komplementarne portfolio praw sportowych i długoterminowe umowy na dystrybucję z atrakcyjnymi cenami - wylicza w komunikacie Anders Jensen, prezes i CEO w Viaplay Group. Platforma Viaplay planuje start w Wielkiej Brytanii jesienią br.

Cel podwyższony o 300 tys. subskrybentów, pomoże umowa z Canal+

W sprawozdaniu z drugiego kwartału Viaplay Group poinformowała o podwyższeniu celów biznesowych na koniec br. dla swojej działalności poza Skandynawią. Oczekiwaną liczbę subskrybentów Viaplay na tych rynkach zwiększono z 2,2 do 2,5 mln, co przekłada się na wzrost prognozowanej łącznej bazy klientów z 7 do 7,3 mln.

- Partnerstwa B2B działają dobrze, a dodatkowo nowa umowa z Canal+ Polska przyspieszy pozyskiwanie subskrybentów i wzrost sprzedaży w drugim półroczu, w porównaniu do pierwszego - tłumaczy Anders Jensen.

W ramach umowy z Canal+ Polska, ogłoszonej w zeszłym tygodniu, nadawca dzięki sublicencji od Viaplay będzie przez trzy sezony pokazywał transmisje dwóch najciekawszych meczów z każdej kolejki angielskiej ligi piłkarskiej (z oprawą komentatorską od Viaplay) oraz włączy platformę do swojej oferty, natomiast Viaplay będzie pokazywał w Polsce dwa spotkania z każdej kolejki eWinner I Ligi Żużlowej.

Szybszy wzrost Viaplay poza Skandynawią ma przełożyć się na minimum 28-proc. dynamikę łącznych przychodów firmy w br. Natomiast prognozowaną stratę z działalności poza Skandynawią obniżono do 1,35 mld koron.

W Polsce miesięczna subskrypcja Viaplay kosztuje 34 zł. Od zeszłego sezonu platforma pokazuje m.in. piłkarską ligę niemiecką, Ligę Europy i Ligę Konferencji, Puchar Narodów Afryki, hokejową NHL oraz niektóre turnieje w darcie i tenisie. Od nowego sezonu oprócz ligi angielskiej będzie transmitować Puchar Ligi Angielskiej i drugą ligę Sky Bet Championship (prawa kupiła w 10 krajach), a od wiosny przyszłego roku - Formułę 1 (pozyskała te transmisje na trzy lata).

Dołącz do dyskusji: Viaplay zyskała przez kwartał 766 tys. subskrybentów, w Holandii ma ich więcej niż w Polsce

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
inlove
Nie podano ile w Polsce, bo nie mają się czym chwalić. Poniżej 750 tyś, to równie dobrze może być 512 jak i tylko 97.
W każdym razie szansą jest dla nich umowa z Canal+. Można się bowiem spodziewać (na przykładzie umów C+ z Netflixie i HBO, które są oferowane ponad 2 razy taniej, niż standardowo), że Viaplay będzie oferowany w cenie 10 lub - pewnie bardziej prawdopodobne - 15 zł, a to już jest do rozważenia i na pewno wiele osób by to skusiło.
odpowiedź
User
ZXZ
Nie podano ile w Polsce, bo nie mają się czym chwalić. Poniżej 750 tyś, to równie dobrze może być 512 jak i tylko 97.
W każdym razie szansą jest dla nich umowa z Canal+. Można się bowiem spodziewać (na przykładzie umów C+ z Netflixie i HBO, które są oferowane ponad 2 razy taniej, niż standardowo), że Viaplay będzie oferowany w cenie 10 lub - pewnie bardziej prawdopodobne - 15 zł, a to już jest do rozważenia i na pewno wiele osób by to skusiło.

W sensie, że 34 zł za ich ofertę to drogo? Dodatkowo, Netflix i HBO kupiony poprzez operatorów ma ograniczenia co do ilości odbiorników (nie licząc dekoderów).Warto o tym pamiętać.
odpowiedź
User
fdfd
Nie podano ile w Polsce, bo nie mają się czym chwalić. Poniżej 750 tyś, to równie dobrze może być 512 jak i tylko 97.
W każdym razie szansą jest dla nich umowa z Canal+. Można się bowiem spodziewać (na przykładzie umów C+ z Netflixie i HBO, które są oferowane ponad 2 razy taniej, niż standardowo), że Viaplay będzie oferowany w cenie 10 lub - pewnie bardziej prawdopodobne - 15 zł, a to już jest do rozważenia i na pewno wiele osób by to skusiło.

W sensie, że 34 zł za ich ofertę to drogo? Dodatkowo, Netflix i HBO kupiony poprzez operatorów ma ograniczenia co do ilości odbiorników (nie licząc dekoderów).Warto o tym pamiętać.


Tylko jak ktoś chce sport to może nie chcieć filmów. Powinni rozdzielić pakiet sport od filmu i wycenić się na poziomie Eleven. Inaczej szybko padną.
odpowiedź