SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Vistula miała 43 mln zysku netto w 2017 roku, przychody wzrosły do 688 mln zł

Vistula Group odnotowała 23,69 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2017 r. wobec 19,09 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

fot. Shutterstock.comArticle

Zysk operacyjny wyniósł 31,43 mln zł wobec 25,01 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 223,08 mln zł w IV kw. 2017 r. wobec 188,18 mln zł rok wcześniej.

W całym 2017 r. spółka miała 43,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 35,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 688,51 mln zł w porównaniu z 598,6 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowany zysk EBITDA w 2017 roku wyniósł 78,4 mln zł i był wyższy o 20% niż w poprzednim roku.

Przychody ze sprzedaży segmentu odzieżowego w 2017 roku wyniosły 417,3 mln zł i były o 54,5 mln zł (tj. o 15%) wyższe od przychodów osiągniętych w 2016 roku. Wzrost odnotowano we wszystkich kanałach detalicznych.

- Wzrost sprzedaży detalicznej związany jest ze wzrostem sprzedaży z m2, wysoką dynamiką sprzedaży w internecie oraz rozwojem sieci sprzedaży. Nowo otwierane salony powodują wzrost powierzchni handlowej generującej wyższe przychody - czytamy w komunikacie.

Sprzedaż B2B zanotowała zmniejszenie sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego o 0,3 mln zł (-3%). W tym samym czasie wartość usług przerobu uszlachetniającego wzrosła o 8% r/r.

- Vistula Group skupia się na rozwoju sprzedaży detalicznej (93% udziału w sprzedaży w 2017 roku w stosunku do 92% udziału w 2016 roku), gdzie marża sprzedaży towarów jest znacząco wyższa niż w przypadku przerobu uszlachetniającego oraz sprzedaży B2B. Sprzedaż B2B pozostaje uzupełnieniem oferty sprzedaży segmentu odzieżowego - czytamy dalej.

Przychody w segmencie jubilerskim w 2017 roku wyniosły 271,2 mln zł i były wyższe od wyników segmentu zanotowanych w 2016 roku o 35,4 mln zł (15%).

- Wzrost sprzedaży segmentu jubilerskiego został osiągnięty dzięki rosnącej sprzedaży z 1 m2, zwiększeniu powierzchni sprzedaży (wzrost powierzchni o 5% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku). Jednocześnie w związku z wyceną programu lojalnościowego segment jubilerski w IV kwartale oraz w całym 2017 roku odnotował dodatkowe przychody w wysokości 2,9 mln zł w stosunku do 0,6 mln zł w IV kwartale i całym roku 2016 - wyjaśniono w raporcie.

Na koniec 2017 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zwiększyła się do ok. 33,3 tys. m2. Wzrost powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 11% natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 5%.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 16,73 mln zł wobec 16,58 mln zł zysku rok wcześniej.

Vistula chce przekroczyć 10% udziału sprzedaży online na koniec 2018 r.

Vistula Group planuje uruchomienie zagranicznych sklepów internetowych w segmencie modowym i chce przekroczyć 10% udziału sprzedaży online w przychodach na koniec 2018 r., podała spółka.

"Mając na względzie jak najlepsze przygotowanie się do wykorzystania rosnącego potencjału rynku online oraz posiadanych marek, planujemy w bieżącym roku uruchomienia również zagranicznych sklepów internetowych w segmencie fashion. Zakładamy, że poczynione i planowane inwestycje zapewnią dynamiczny rozwój tego kanału dystrybucji i pozwolą na koniec 2018 roku przekroczyć 10% udział online w przychodach grupy" - czytamy w raporcie rocznym.

Spółka wskazała, że obserwuje systematyczny wzrost liczby transakcji w kanale internetowym, przy jednoczesnym obniżeniu ich wartości.

Vistula Group oczekuje dwucyfrowego wzrostu skonsolidowanych przychodów w 2018 r.

- W 2018 roku oczekujemy dwucyfrowego wzrostu przychodów grupy kapitałowej spółki oraz stabilnej marży brutto na poziomie roku 2017. Zamierzamy te cele osiągnąć m.in. poprzez wszechstronny rozwój naszej oferty produktowej, zwiększenie powierzchni sprzedaży w segmencie odzieżowym i jubilerskim, w tym w szczególności w modelu franczyzowym, dynamicznego rozwoju sprzedaży online w obu segmentach oraz stałą poprawę efektywności sprzedaży z m2 - czytamy w raporcie rocznym.

Grupa planuje przekroczyć poziom łącznie 450 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego w 2018 r.

- W ramach planów inwestycyjnych na rok 2018 planowane jest uruchomienie 42 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni około 3 tys. m2 netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ok. 9%. Planowany na rok 2018 rozwój sieci detalicznej zakłada zwiększenie sieci sprzedaży W.Kruk o około 1 tys. m2 poprzez otwarcie 13 nowych salonów oraz zwiększenie sieci sprzedaży segmentu odzieżowego o około 2 tys. m2 poprzez uruchomienie 29 lokalizacji - czytamy dalej.

W ramach kontynuacji projektu franczyzowego marek Vistula i Wólczanka grupa zamierza uruchomić 23 nowe salony. W 2018 r. planowane jest również otwarcie kolejnych 5 salonów franczyzowych w segmencie jubilerskim.

- Łączne nakłady finansowe w roku 2018 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych oraz pozostałe inwestycje wyniosą około 20 mln zł - podsumowano.

Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Vistula miała 43 mln zysku netto w 2017 roku, przychody wzrosły do 688 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl