SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)

Radio ZET jako jedyna rozgłośnia z czołówki miała w okresie od stycznia do listopada br. mniejsze wpływy z reklam niż rok wcześniej. Największą dynamikę przychodów zanotowały z kolei VOX FM, Trójka i Jedynka.

fot. Shutterstock.com Article

W okresie od stycznia do listopada br. stacje radiowe zarobiły na emisji reklam ponad 5,6 mld zł. To o 12,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (w oparciu o dane cennikowe, bez rabatów).

Liderem przychodów niezmiennie pozostaje radio RMF FM, które w tym roku sprzedało czas reklamowy za 1,64 mld zł, zwiększając wpływy o 20,6 proc. w skali roku. Drugie miejsce na podium zachowało Radio ZET, które jako jedyna rozgłośnia z czołówki stacji radiowych notuje rok do roku spadek przychodów reklamowych - w omawianym okresie zarobiło 988,4 mln zł, czyli 0,1 proc. mniej. Trzecia lokata przypadła radiowej Trójce z wpływami w wysokości 346,5 mln zł, większymi w skali roku o 38,7 proc.

Równie wysoką dynamikę wpływów z reklam zanotowały w omawianym okresie VOX FM i radiowa Jedynka. W Vox FM w tym roku reklamodawcy wydali 45 proc. więcej niż rok wcześniej - 107,1 mln zł, zaś w Jedynce zwiększyli wydatki o 37,6 proc., z 140,8 do 193,7 mln zł.

Dwucyfrowe wzrosty wpływów z reklam miały w omawianym okresie także Tok FM, Złote Przeboje Poznań, RMF Classic i Eska Poznań.

Tok FM zarobiło o 12,4 proc. więcej rok do roku (113,3 mln zł), Złote Przeboje Poznań – o 15,7 proc. (74,4 mln zł), RMF Classic – o 11,1 proc. (66,6 mln zł), a Eska Poznań – o 16,7 proc. (64,5 mln zł). Eska Warszawa zarobiła z kolei w tym czasie 70,4 mln zł, czyli 8,1 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

Wpływy reklamowe stacji radiowych

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2015

I-XI 2016

zmiana proc.

RMF FM

1 361 723 600 zł

1 642 191 850 zł

20,6

Radio ZET

989 581 765 zł

988 385 320 zł

-0,1

Program III Polskiego Radia

249 812 080 zł

346 513 570 zł

38,7

Program I Polskiego Radia

140 823 890 zł

193 723 840 zł

37,6

TOK FM

100 822 504 zł

113 331 624 zł

12,4

VOX FM

73 880 600 zł

107 134 570 zł

45

ZŁOTE PRZEBOJE Poznań

64 244 899 zł

74 351 289 zł

15,7

ESKA Warszawa

65 150 040 zł

70 395 570 zł

8,1

RMF Classic

59 979 101 zł

66 645 929 zł

11,1

ESKA Poznań

55 266 540 zł

64 506 890 zł

16,7

razem

4 973 809 481 zł

5 612 878 695 zł

12,8

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: VOX FM, Trójka i Jedynka z największym wzrostem wpływów z reklam, w dół Radio ZET (TOP 10)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
NICK
w trÓjce można by jeszcze podać ogólny czas bloków reklamowych, bo ręce opadają kiedy człowiek probuje się przebić przez tę falę reklamowego szamba.. Wpływy z reklam wpływami z reklam, ale ilość tych reklam w eterze w tej publicznej rozgłośni przeraża.
20 10
odpowiedź
User
merlin
Dobra Robota w Biurach Reklamy VOX i Polskiego Radia a reszta śpi;-)
13 11
odpowiedź
User
kudłaty
Trujka bez słuchaczy, a sprzedawalność reklam wzrasta.
Zaiste paradoks.
17 14
odpowiedź
User
AS
Skoro rynek radiowy w ciągu całego roku jest wart dużo poniżej 1 mld, to tylko pokazuje, jak zawyżone są dane cennikowe. Może by się postarać zdobyć dane o realnych wpływach...
14 9
odpowiedź
User
Trujka
w trÓjce można by jeszcze podać ogólny czas bloków reklamowych, bo ręce opadają kiedy człowiek probuje się przebić przez tę falę reklamowego szamba.. Wpływy z reklam wpływami z reklam, ale ilość tych reklam w eterze w tej publicznej rozgłośni przeraża.

Dodaj jeszcze playlistę, nad którą unosi się dziwny zapach, kojarzący się z pasmem reklamowym, ale bez zapowiedzi "zapraszamy do reklamy". Dodaj trasę koncertową sponsorowaną przez browar oraz pewien festiwal "na powietrzu" itp. itd. Gdy to wszystko odejmiesz, zostanie przede wszystkim muzyczne pasmo nocne...
11 8
odpowiedź