SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych

W 2009 roku w dół poszła sprzedaż zdecydowanej większości dzienników regionalnych. Największy spadek zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska”, a wyniki poprawiły jedynie dwa tytuły: „Super Nowości” i „Głos - Dziennik Pomorza”.

W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych była w zeszłym roku "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią wynoszącą 78 156 egz., co oznacza spadek o 4,1 proc. - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) ze sprzedażą ogółem na poziomie 76 541 egz. (spadek o 7,1 proc.), a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) z wynikiem 64 550 egz. (spadek o 1,1 proc.).

Największy spadek w zestawieniu zanotowała „Polska Gazeta Wrocławska” (Polskapresse), której sprzedaż ogółem w ub.r. zmniejszyła się o 9,3 proc. do 30 711 egz.

Swoje wyniki poprawiły jedynie rzeszowskie „Super Nowości” (Super Nowości) i „Głos – Dziennik Pomorza” (Media Regionalne). Pierwszy z tych dzienników zyskał aż 13,4 proc. i jego sprzedaż ogółem w 2009 roku wyniosła 17 288 egz., zaś drugi zyskał 2,9 proc. i zakończył rok ze średnią na poziomie 42 873 egz.


2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Polska Dziennik Zachodni 103 931 78 156 107 002 81 502
Gazeta Pomorska 86 502 76 541 93 807 82 404
Express Ilustrowany 64 550 51 791 64 798 52 350
Polska Głos Wielkopolski 66 243 48 917 70 838 51 388
Polska Dziennik Bałtycki 60 501 47 249 65 201 50 131
Polska Dziennik Łódzki 59 200 43 658 63 705 46 421
Dziennik Polski 60 282 41 478 62 872 43 333
Głos – Dziennik Pomorza 55 632 42 873 55 366 41 675
Gazeta Lubuska 51 706 41 858 56 189 44 943
Echo Dnia 47 262 35 667 48 476 37 200
Gazeta Codzienna Nowiny 40 915 30 843 40 878 30 494
Polska Gazeta Wrocławska 44 856 30 711 51 998 33 878
Nowa Trybuna Opolska 36 728 28 216 38 885 29 043
Polska Gazeta Krakowska 42 085 28 763 46 367 30 226
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski 36 762 27 285 40 468 30 024
Kurier Szczeciński 33 599 22 734 34 920 24 107
Super Nowości 26 137 17 288 24 435 15 242
Gazeta Współczesna 20 115 14 671 23 733 15 210
Kurier Poranny 19 254 14 553 21 214 14 939
Dziennik Wschodni 20 760 14 219 20 883 14 365


Prezentowane zestawienie dzienników regionalnych obejmuje tytuły ze sprzedażą powyżej 10 tys egz. w 2009 roku. Nie uwzględniono w nim gazet ogłoszeniowych.

 



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W 2009 roku spadła sprzedaż gazet regionalnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podkański
prasa to przeżytek!!!

tylko internet
8 8
odpowiedź
User
Prasoznawca
Prasa to przeżytek, akurat ! To dlaczego w Stanach zaczynają się drukować wydawnictwe internetowe ???? Poczytaj trochę człowieku, to Ci nie zaszkodzi. Będziesz wiedział więcej :).
8 8
odpowiedź
User
Szafagra
Ale dlaczego koncern Polskapresse nie reaguje na to, że Gazeta Wrocławska to takie dno?
Pani prezes się dzielnie trzyma od lat, choć jest nierozgarniętą osobą zupełnie nie pasującą do mediów, redakcją rządzą młoty, co widać po gazecie i w danych sprzedaży. O co tu chodzi?
8 8
odpowiedź
User
Liza
Dziennik Łódzki zszedł na psy. nie ma tam nic ciekawego, a dziennikarze z regionu puszczają już taki chłam, że czytać nie idzie, nic ludzkiego, same urzędowe teksty, w dodatku pełne błędów. co zresztą można zobaczyć też w internecie. patrząc na taki chłam w sieci naprawdę nie warto wydać te 1,5 zł za wydanie papierowe. do tego dodatek telewizyjny nie obejmuje wszystkiuch programów. Żenada
8 8
odpowiedź
User
smiech na sali
prezentuje tylko gazety gdze sprzedaż jest powyżej 10 tys?? to dlaczego nie ma Nowości których sprzedaje się około 25 tys. egzemplarzy??
8 8
odpowiedź