Przez rok 125 przetargów mediowych w Polsce

W 2023 roku przeprowadzono w Polsce 125 przetargów mediowych, z czego 88 miało charakter lokalny. Ich łączny budżet, o który walczyły agencje mediowe, szacowany na podstawie wydatków ponoszonych przez marketerów, wyniósł 440 mln dolarów - wynika z najnowszego raportu COMvergence, do którego dotarły Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Przez rok 125 przetargów mediowych w Polsce
fot. materiały prasowe

Z analizy COMvergence wynika, że w 2023 roku agencje mediowe w Polsce uczestniczyły w 125 przetargach mediowych. Ich łączna wartość wyniosła 440 mln dolarów.

88 postępowań miało charakter lokalny - tutaj agencje walczyły o budżet oszacowany łącznie na kwotę 219 mln dolarów. 37 przetargów miało charakter globalny lub międzynarodowy, a ich łączny budżet wyniósł 221 mln dolarów. 

49 proc. wszystkich postępowań dotyczyło przetargów, w których marketerzy utrzymali współpracę z dotychczasowymi agencjami. 

101 tych postępowań wygrały lub obroniły w nich budżet swoich dotychczasowych klientów agencje sieciowe, 24 - agencje niezależne. 

Do największych - pod względem budżetów - postępowań zaliczono przetargi na obsługę mediową Lidla (49 mln dolarów), Ferrero (36 mln dolarów), Allegro (25 mln dolarów), Nestle (25 mln dolarów) i Totalizatora Sportowego (24 mln dolarów). 

Budżet Lidla obronił Havas Media, Ferrero kontynuuje współpracę z iProspect. Allegro zdecydowało się dalej współpracować ze Starcomem (Publicis Media), Nestle przeniosło obsługę mediową z UM do Mindshare, zaś Totalizator Sportowy do współpracy wybrał Starcom i Sigmę Bis (agencję należącą do PZU i Orlenu). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?