SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W dół przychody Publicis Groupe. Gigant reklamowy ostrzega przed wyzwaniami

Holding reklamowy Publicis Groupe (należą do niego m.in.agencje Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom, Zenith) miał w III kwartale br. przychody organiczne niższe o 5,6 proc. od tych uzyskanych w analogicznym okresie 2019 roku. Mimo spadku firma jest zadowolona, bo przychody zmalały mniej niż prognozowane, a ich spadek wyhamował względem II kwartału br.

Arthur SadounArticle

W III kwartale br. przychody organiczne Publicis Groupe były niższe rok do roku o 5,6 proc. Odnotowany spadek był niższy od prognoz dotyczących rynku reklamowego w okresie od lipca do września br., które zakładały 10 proc. spadek wydatków na reklamę. Dodatkowo w porównaniu do II kwartału br. widać, że spadek wpływów wyhamował, wtedy bowiem wynosił 13 proc.

Dyrektor generalny Arthur Sadoun podkreśla, że ​​Stany Zjednoczone - które odpowiadają za 60 proc. działalności Publicis Groupe - mają wyjątkowo stabilne wyniki. W III kwartale przychody organiczne w USA spadły o zaledwie 2,4 proc.wobec prognoz rynkowych na poziomie -7 proc.

Na poszczególnych rynkach przychody organiczne grupy spadły: o 9 proc.w Europie, w tym o 10,6 proc. w Wielkiej Brytanii i 13,8 proc. we Francji. Region APAC odnotował spadek na poziomie 9 proc.,. a Ameryka Północna - o 3 proc., w tym o 2,4 proc. w USA.

W omawianym okresie Publicis Groupe skupiała się na redukcji kosztów o 540 mln dolarów, która obejmowała cięcia wynagrodzeń, zwolnienia pracowników.

"Nasz model działa"

Sadoun uważa, że ​​podejście firmy „Power of One”, które łączy kreatywne, multimedialne i cyfrowe rozwiązania dla klientów, tworząc jedną kompleksową ofertę, pomaga sieci agencji skutecznie konkurować z całą branżą reklamową. Tylko w ostatnim kwartale agencje tej sieci utrzymała i pozyskała kilku klientów, m.in. TikTok i RB.

- Wyniki] pokazują, że nasz model działa - mówi Arthur Sadoun, dodając, że struktura organizacyjna firmy również umożliwiła osiągnięcie sukcesu. Mówi, że klienci przenosili budżety na strategie online i wielokanałowe podczas pandemii, dzięki ofercie skupionej na łączeniu kreacji i danych ( wspartej przejęciem firmy Epsilon za 4,5 miliarda dolarów w drugim kwartale) .

Jednak przy obecnym odrodzeniu się pandemii i nałożonych ograniczeniach, szef Publicis uznał, że firma musi być „ostrożna w stosunku do IV kwartału”, na wyniki którego pandemia może mieć jeszcze większy wpływ przychody mogą spaść poniżej wyników III kwartału, gdy kolejne kraje będą wprowadzać różne poziomy blokad krajowych i lokalnych.

- To jasne, że to jeszcze nie koniec. W tej chwili ważne jest wykazanie się odpornością i pokazanie, że potrafimy manewrować i pokonywać ten kryzys. Nie sądzę, by ktokolwiek spodziewał się, że wirus wróci tak silnie. Wszystko wróciło mniej więcej do tego, co było w kwietniu [w całej Europie], więc musimy być bardzo ostrożni  - zaznacza Sadoun.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W dół przychody Publicis Groupe. Gigant reklamowy ostrzega przed wyzwaniami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl