SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W górę Polsat News i TVP Info

W styczniu wśród kanałów informacyjnych najwięcej zyskał Polsat News, którego widownia wzrosła o prawie 60 proc. Wzrost zanotowało też TVP Info, zaś udział TVN 24 spadł minimalnie.

Liderem kanałów informacyjnych w Polsce pozostaje niezmiennie mające ponad 95-proc. zasięg techniczny w Polsce TVP Info. W styczniu br. oglądało tę stację średnio 315 tys. widzów, co dało jej 4,42 proc. udziału w rynku – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl. Rok temu kanał miał 276 tys. widzów i 3,92 proc. udziału. Oglądalność TVP Info rośnie w ostatnich miesiącach cały czas np. w grudniu ub.r. jej udział poszedł do góry z 3,73 proc. do 4,24 proc.

 

Wszyscy 4+
StacjaMiesiącRokAMRSHR %
TVP Infogrudzień2009286 7834,24%

styczeń2009275 8913,92%

styczeń2010314 9734,42%

TVN 24grudzień2009144 7892,14%

styczeń2009188 7122,68%

styczeń2010188 9472,65%

Polsatgrudzień200919 8350,29%
Newsstyczeń200919 3170,27%

 
styczeń201030 3160,43%

Superstacjagrudzień200910 6430,16%

styczeń200914 3330,20%

styczeń201014 2680,20%


Jacek Snopkiewicz, szef TVP Info
, za główne przyczyny wzrostu widowni swojej anteny uznaje m.in. fakt, że stacja na bieżąco reaguje na wydarzenia, przekazuje niezależne informacje i prezentuje różne punkty widzenia w programach publicystycznych – obok konserwatywnego Rafała Ziemkiewicza można na jej antenie zobaczyć program mającego poglądy lewicowe Jacka Żakowskiego. Jednym z programów, który wpływa na wzrost oglądalności kanału jest „Info Dziennik”. Serwis ten zadebiutował w styczniu br. i już osiąga wyniki do 800 tys. widzów. Rok temu nadawany w tym samym paśmie magazyn „Minął dzień” miał co najwyżej 660 tys. oglądających. Najpopularniejszym programem w stacji są audycje lokalne.

Styczeń był miesiącem, w którym spore zmiany na antenie wprowadziła TVN 24. W ramówce kanału pojawiły się weekendowe „Fakty po faktach” oraz wydłużony został magazyn „Polska i Świat”, a dane telemetryczne pokazują, że właśnie te audycje są najpopularniejsze w stacji osiągając ponad pół miliona widzów. Zamiast serwisu o 16.00 nadawane są natomiast „Fakty po południu”. Zmiany te poskutkowały, bowiem TVN 24, która szczególnie w listopadzie i grudniu ub.r., odczuwała bolesne spadki udziałów (odpowiednio o 14 i 11 proc.), w styczniu br. zanotowała już tylko spadek z 2,68 do 2,65 proc. (czyli o 1 proc.), a jej widownia nawet minimalnie wzrosła.

- Fluktuacja oglądalności w przypadku newsów jest naturalna i zależy od tego, co się dzieje – zwraca uwagę Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN - Ze zmian ramówkowych jesteśmy zadowoleni, ale z wnioskami będziemy czekać na potwierdzenie trendów. Szczególnie cieszy dynamiczny wzrost w grupie 16-49 (o ok. 10 proc. rok do roku) mający pozytywny wpływ na atrakcyjność anteny dla reklamodawców – dodaje Smoląg.

Konsekwentnie do góry pnie się najmłodszy gracz na rynku informacji, czyli Polsat News, który w styczniu br. oglądało już 30 tys. widzów, a jego udział wzrósł z 0,27 do 0,43 proc. i był najwyższy w historii. - Od początku powstania Polsat News, systematycznie staramy się kształtować ramówkę w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadała na potrzeby widzów. I w tym znajdujemy główną przyczynę wzrostu wyników oglądalności – podkreśla Marcin Cholewiński, szef anteny stacji. - Zdajemy sobie sprawę, że nie jesteśmy jeszcze liderem, ale tym bardziej cieszą nas ostatnie wyniki badań opinii, w których nasza stacja postrzegana jest jako ta najbardziej obiektywna, apolityczna i rzetelna – dodaje.

Najpopularniejsze pozycje w Polsat News to emitowane równolegle z Polsatem „Wydarzenia” oraz „Gość Wydarzeń”, który czerpie widzów z głównej anteny, a którego rok temu jeszcze nie było w ramówce. Wśród nowości w styczniu br. kanał wprowadził serwis „Co do minuty”, który podniósł oglądalność swojego pasma, a pod koniec miesiąca ruszył z kampanią magazynu „To był dzień. Cholewiński zapowiada na kolejne miesiące dalsze działania promocyjne.

Pewien wpływ na wzrost oglądalności kanałów informacyjnych ma też powiększający się ich zasięg techniczny będący głównie efektem wzrostu liczby abonentów platform cyfrowych (szczegóły w tabeli na dole). W najbliższych miesiącach widownia stacji newsów może dalej iść do górę, bowiem ruszy prezydencka kampania wyborcza.

Stałe wyniki ma czwarta w rankingu Superstacja, którą w styczniu br. oglądało średnio 14,3 tys. widzów, czyli niemal tyle samo, ile rok wcześniej. Na niezmienionym poziomie pozostał też udział tej anteny w rynku (0,20 proc.). 

TVP Info

Wszyscy 4+
ProgramDataGodz.AMRSHR %
PASMA LOKALNE - PROGRAMY LOKALNE14-01-201021:441 173 2578,90%
TELEKURIER08-01-201021:061 170 6137,49%
997 MAG. KRYMINALNY02-01-201021:00986 1106,13%
TVP INFO - SERWIS INFORMACYJNY09-01-201016:30923 2767,86%
NAJBARDZIEJ LUBIE GRAC /FILM DOK.POL./01-01-201016:02911 3106,26%
RAPORT Z POLSKI /PROGR.INFO/11-01-201017:15865 1887,17%
PLANETA WEDLUG KRETA /CYKL REP.POL./16-01-201017:15838 7396,83%
MINELA DWUDZIESTA /PROG.PUBL./14-01-201020:10820 3794,97%
OGLOSZENIE PLATNE21-01-201022:15801 0466,83%
INFO DZIENNIK ZDARZYLO SIE DZIS! /PROG.INFO.POL./21-01-201022:22793 9617,61%
JAKOS TO BEDZIE /FILM DOK.POL./03-01-201020:00791 7434,56%
PATROL /MAG.KRYM.POL./16-01-201020:59767 2765,19%
PRAWDA EKRANU /PROG.PUB./30-01-201020:00711 9444,54%
POSIEDZENIE KOMISJI SLEDCZEJ DS. AFERY HAZARDOWEJ28-01-201011:52690 91412,36%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/12-01-201016:50686 4826,35%

 
TVN 24

Wszyscy 4+
ProgramDataGodz.AMRSHR %
FAKTY PO FAKTACH26-01-201019:25696 8024,23%
POLSKA I SWIAT /MAG.INF.POL/07-01-201020:25526 4783,13%
SZKLO KONTAKTOWE /PROG. PUBL. POL./22-01-201022:00506 3453,92%
SERWIS INFORMACYJNY09-01-201017:29501 6753,84%
KROPKA NAD I /PROG.PUB./19-01-201020:02496 1122,96%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/23-01-201013:33488 0125,92%
24 GODZINY /MAG.INFO.POL./07-01-201021:25469 0923,07%
KAWA NA LAWE /PROG.PUBL./10-01-201010:54453 8884,11%
PROSTO Z POLSKI /PROG. INFO./20-01-201017:15451 9123,53%
ROZMOWA RYMANOWSKIEGO /PROG.PUBL.POL./19-01-201021:30446 4622,93%
PIASKIEM PO OCZACH / PROG. POLIT. POL /15-01-201020:02442 6352,71%
AFGANISTAN O CO WALCZYMY? /FILM DOK.W.BRYT./24-01-201012:20423 8193,80%
POSIEDZENIE KOMISJI SLEDCZEJ DS. AFERY HAZARDOWEJ21-01-201019:19422 7062,72%
FAKTY PO POLUDNIU18-01-201015:59413 1693,97%
LOZA PRASOWA /PROG.PUBLIC.POL./10-01-201011:40401 8173,49%

 
Superstacja

Wszyscy 4+
ProgramDataGodz.AMRSHR %
INFORMACJE DNIA /PROG.INFO./17-01-201017:15109 3750,75%
DOOKOLA SWIATA /PROG.INFO.POL./17-01-201016:3989 4680,63%
INFORMACJE31-01-201012:1588 2010,85%
PUSZKA PARADOWSKIEJ /PROG.PUBL./31-01-201013:1085 1150,77%
NIE MA ZARTOW /PROG.PUBL.POL./05-01-201021:4279 0250,56%
SLON A SPRAWA POLSKA /PROG. PUBLIC./31-01-201018:4165 7250,42%
TYDZIEN ZLECIAL /PROG.PUBL./16-01-201017:4364 8910,51%
ROZMOWA DNIA /PROG.PUBL.POL./21-01-201020:4156 8290,37%
JEDNYM OKIEM /REP./02-01-201016:0452 5620,42%
GILOTYNA /PROG.ROZR.POL./22-01-201021:4050 6870,34%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/06-01-201012:1747 9231,00%
ROK ZLECIAL /PROG.INFO./01-01-201016:3345 6690,31%
KRZYWE ZWIERCIADLO /PROG.PUBL.POL./13-01-201019:4145 4860,28%
TEKSTY I KONTEKSTY /PROG.PUBLIC.POL./12-01-201018:4140 7870,29%
FINAL DNIA /SERWIS INFORMACYJNY/12-01-201022:4137 2020,50%

 
Polsat News

Wszyscy 4+
ProgramDataGodz.AMRSHR %
WYDARZENIA02-01-201018:50191 2161,29%
GOSC WYDARZEN /PROG.PUBL.POL./25-01-201019:17171 1391,08%
INFORMACJE09-01-201018:00159 5131,19%
SPORTOWE PODSUMOWANIE DNIA /PROG.SPORT.POL./31-01-201022:42110 1551,02%
WAZNE /PROG.INFO.POL./24-01-201022:08105 1130,86%
POLSKA MAGAZYN REPORTEROW KRAJOWYCH /MAG.REP.POL./31-01-201022:1798 8680,79%
KONFERENCJA PRASOWA /RELACJA/23-01-201013:3396 3131,18%
GIELDA KOMENTARZY /PROG.PUBLIC.POL./07-01-201018:3294 8020,66%
INTERWENCJA EXTRA /MAG.REP.POL./25-01-201019:2992 5910,57%
RAPORT POGODOWY /PROG.INF.POL./12-01-201016:1187 9750,91%
CO DO MINUTY/PROG.INFO.POL./14-01-201021:5986 1470,68%
POSIEDZENIE KOMISJI SLEDCZEJ DS. AFERY HAZARDOWEJ12-01-201011:0081 3641,77%
GRAFFITI /PROG.PUBL.POL./20-01-201008:4879 8221,93%
LUNCH PRASOWY /PROG.PUBL.POL./28-01-201014:4276 2411,14%
BIZNES INFORMACJE /PROGR.INFO./18-01-201023:0974 8350,88%


Gorzej niż stacje ogólnoinformacyjne radzą sobie kanały biznesowe
. Zarówno TV Biznes jak i TVN CNBC Biznes cały czas tracą widzów. W styczniu br. widownia kanału biznesowego Polsatu spadła o 34,62 proc. do 3 tys. osób, a jej udział zmalał z 0,06 do 0,04 proc. Jeszcze większy spadek zanotowała stacja biznesowa Grupy TVN – o 44,68 proc. W zeszłym miesiącu miała ona 2 tys. widzów i tylko 0,03 proc. udziału w rynku (rok wcześniej 0,05 proc.).

 

Wszyscy 4+
StacjaMiesiącRokAMRSHR %
TV Biznesgrudzień20092 0290,03%

styczeń20094 5180,06%

styczeń20102 9540,04%

TVN CNBCgrudzień20091 5200,02%
Biznesstyczeń20093 3710,05%

styczeń20101 8650,03%


 


 

Zasięgi techniczne (proc. gospodarstw domowych)
StacjaStyczeń 2010Styczeń 2009
TVP Info95,287,6
TVN 2454,148,2
Superstacja44,039,8
TV Biznes42,435,6
TVN CNBC Biznes29,925,1
Polsat News25,219,8


 

Dołącz do dyskusji: W górę Polsat News i TVP Info

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Ale to TVN24 dostał telekamere i jest najlepszy :)
odpowiedź
User
Caroline
Oj Snopek,Snopek...
Co ty jadasz,ze tak pięknie gadasz///?
Niezależne informacje....ale sie uśmiałam.
Zapomniałeś dodać,że ten gniot "Info dziennik "będący nieudaną podróbą programu konkurencji -jak znam życie-zapewne miał tylko raz taką ogladalność!!
Niestety,ja rowniez sie do tego przyczyniłam.
Ręce opadają.Techniczne wpadki-ekipa sie uczy?
Nieudolni prowadzący-śmiesznie dobrani,niezgrani.To,że jest wśród nich kulczycki nie gwarantuje sukcesu-moze gbydy dostal kogos innego do kompletu..?
Reszta tragedia.To,że ktoś sie spisał jako "gadajaca glowa" nie znaczy,że odnajdzie się przed kamerą " w całości"-ci ludzie nie wiedza jak i gdzie stanać,nie garbić się, nie kołysać się, nie machać rekami jak wiatraki.Dramat
A szkoda, mogło być ciekawie.
Najpopularniejsze programy lokalne?
Owszem, ale jak długo one jeszcze będą realizowane?
Popłoch w ośrodkach, zniechęcanie ludzi do pracy.
Jak tak na to wszystko patrze,przychodzi mi do głowy tylko jedno....zmiany na stołkach miały służyć -rozwaleniu tvp Info.
Idzie wam całkiem nieźle.
odpowiedź
User
walter
Brawo Polsat News!!!! ;)
odpowiedź