W Niemczech rośnie liczba użytkowników płatnych telewizji i przychody nadawców

W 2017 roku liczba użytkowników płatnych telewizji w Niemczech wzrosła o 200 tysięcy i osiągnęła poziom 7,7 miliona – wynika z raportu organizacji Vaunet zrzeszającej niemieckich nadawców i operatorów telewizyjnych. Przychody płatnych telewizji oraz serwisów VOD wyniosły w 2017 roku 3,1 mld euro, zaś na koniec 2018 roku mogą osiągnąć poziom 3,8 mld.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według danych ujawnionych w opracowanym przez Vaunet raporcie „Pay-TV in Germany 2018” w 2016 r. w Niemczech było 7,5 mln odbiorców płatnych telewizji, w ub.r. liczba ta wzrosła do 7,7 mln. Z kolei w całym regionie obejmującym Niemcy, Austrię oraz niemieckojęzyczną część Szwajcarii liczba odbiorców wzrosła z 8,4 do 8,7 mln.

grafika

Według prognoz analityków w 2018 r. trend wzrostowy w branży będzie się utrzymywał, a do końca roku przybędzie kolejne 0,3 mln użytkowników, co będzie oznaczało 8 mln odbiorców płatnej telewizji w Niemczech oraz 9 mln w całym regionie.

Rosnąca liczba użytkowników przekłada się na wzrost przychodów płatnych telewizji oraz serwisów VOD, które w raporcie są ujęte razem. W ub.r. przychody wzrosły o 15 proc. do kwoty 3,1 mld euro w Niemczech i 3,5 mld w regionie. Zgodnie z przewidywaniami do końca br. przychody wzrosną o dalsze 8 – 10 proc. osiągając poziom 3,8 mld euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?