SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W Niemczech rośnie liczba użytkowników płatnych telewizji i przychody nadawców

W 2017 roku liczba użytkowników płatnych telewizji w Niemczech wzrosła o 200 tysięcy i osiągnęła poziom 7,7 miliona – wynika z raportu organizacji Vaunet zrzeszającej niemieckich nadawców i operatorów telewizyjnych. Przychody płatnych telewizji oraz serwisów VOD wyniosły w 2017 roku 3,1 mld euro, zaś na koniec 2018 roku mogą osiągnąć poziom 3,8 mld.

fot. Shutterstock.com Article

Według danych ujawnionych w opracowanym przez Vaunet raporcie „Pay-TV in Germany 2018” w 2016 r. w Niemczech było 7,5 mln odbiorców płatnych telewizji, w ub.r. liczba ta wzrosła do 7,7 mln. Z kolei w całym regionie obejmującym Niemcy, Austrię oraz niemieckojęzyczną część Szwajcarii liczba odbiorców wzrosła z 8,4 do 8,7 mln.

Według prognoz analityków w 2018 r. trend wzrostowy w branży będzie się utrzymywał, a do końca roku przybędzie kolejne 0,3 mln użytkowników, co będzie oznaczało 8 mln odbiorców płatnej telewizji w Niemczech oraz 9 mln w całym regionie.

Rosnąca liczba użytkowników przekłada się na wzrost przychodów płatnych telewizji oraz serwisów VOD, które w raporcie są ujęte razem. W ub.r. przychody wzrosły o 15 proc. do kwoty 3,1 mld euro w Niemczech i 3,5 mld w regionie. Zgodnie z przewidywaniami do końca br. przychody wzrosną o dalsze 8 – 10 proc. osiągając poziom 3,8 mld euro.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Niemczech rośnie liczba użytkowników płatnych telewizji i przychody nadawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl