SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą Ströer

Na koniec czerwca w Polsce znajdowało się dokładnie 92 591 nośników reklamy zewnętrznej. Nośników jakiego typu jest najwięcej i w których miastach? Zapraszamy do szczegółowego raportu.

W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą Ströer

Według danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej wśród nośników reklamy outdoorowej w Polsce ponad jedną trzecią stanowią nośniki małego rozmiaru, a po około jednej piątej - nośniki CLP i standardowe nośniki 12-metrowe. - Decydujący wpływ na obraz polskiego rynku out of home mają nośniki typu frontlight 18 m kw i citylighty, które generują największe przychody - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Lech Kaczoń, prezes IGRZ. - Liczba standardowych nośników typu frontlight 12 m kw jest sukcesywnie zmniejszana (przez ostatnie półrocze o blisko 600 sztuk). Pozostaną one w najbardziej cennych lokalizacjach i nadal będą wykorzystywane w akcjach promocyjnych „najpowszechniejszych produktów” - prognozuje Kaczoń.

- Wydaje się, że w odwrocie są nośniki typu backlight scroll, które w szczytowym okresie ich rozwoju umożliwiały blisko dwa tysiące ekspozycji, a obecnie o połowę mniej. Wynika to z braku pozytywnych decyzji administracyjnych dla sytuowania tych nośników w pasie drogi lub w kluczowych punktach miasta. Obie firmy, które posiadają „scrolle”, AMS i Ströer, dążą do pozostawienia tylko takich lokalizacji - opisuje Lech Kaczoń.

Typ nośnikaOgólna liczba nośników 30.06.2012 r.Ogólna liczba nośników 31.12.2011 r.
Standardowe 12 m²19.77120.367
Frontlight 6 x 3 m14.50514.513
Frontlight 12 x 3 m778785
Frontlight 12 x 4 m1.0281.028
Nośniki małego formatu32.73032.141
Pozostałe nośniki590585
CLP20.58220.265
Backlight 6 x 3 m924944
Backlight 8 x 4 m520526
Backlight scroll 9 m²1.0051.321
Pozostałe nośniki podświetlane158171
Łączna liczba nośników92.59192.646


Do AMS należy dokładnie 50,3 proc. wszystkich nośników, do Ströera - 19,4 proc., do Clear Channel Poland - 8,7 proc., do Mini Media - 8,2 proc., a do Cityboard Media - 6 proc. Dla takiej kolejności decydująca jest liczba nośników małego formatu.

firmatypy nośników
12 m²duży formatmały format
6x312x312x4pozostałe
AMS7 7871 6910416022 706
BC000000
BPMEDIA30829030129232
CCP01 926004968
CITYBOARD04 9170621100
DEFI000070
EUROAWK710350000
GIGABOARD00001490
GLOBART115400210
HEADZ000000
JETLINE00032000
KONESER370000207
MM000007 552
OUTDOOR 3524660066189
RUCH000000
SCHULZ02183040
STROEER10 2905 6196535332346
SUPERSIGNS00122080
WAREXPO00000530
SUMA19 77114 5057781 02859032 730
 
firmatypy nośnikówwszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży format
6x38x4pozostałe
AMS12 4275639153033846 594
BC8690000869
BPMEDIA330000761
CCP5 066008388 055
CITYBOARD0000385 586
DEFI00001522
EUROAWK00000745
GIGABOARD000480197
GLOBART120000152
HEADZ00271275
JETLINE00000320
KONESER00000244
MM000007 552
OUTDOOR 300000845
RUCH1 68800001 688
SCHULZ00005230
STROEER4874427155217 996
SUPERSIGNS00000130
WAREXPO00000530
SUMA20 5821 00592452015892 591


W Warszawie znajduje się 8,3 tys. nośników, na Górnym Śląsku - 1,8 tys., w Krakowie - 1,1 tys., a w Łodzi i Trójmieście - po tysiąc. Zdaniem IGRZ barierą rozwoju nośników reklamy zewnętrznej są przede wszystkim niedoskonałe przepisy prawa oraz zbyt opieszałe działania samorządów w zakresie tworzenia lokalnych przepisów w tym zakresie. Przy czym organizacja podkreśla, że w Ministerstwie Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej powstaje szeroko zakrojony projekt Kodeksu Budowlanego, który ma znowelizować wiele ustaw, m.in. o prawie budowlanym, o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czy o drogach publicznych. - Spodziewamy się, że będą w nim zawarte także przejrzyste zapisy dotyczące nośników reklamy, choć nie jest to dla ustawodawcy kwestia priorytetowa, ale dzięki staraniom branży ważna. Samorządy z kolei zaczynają rozumieć, że udostępnianie terenów publicznych i położonych w pasie drogi może być źródłem niemałych dochodów. Należy jedynie wprowadzić w życie jasną i zrozumiałą dla wszystkich koncepcję, dającą możliwości sytuowania nośników reklamy w tych obszarach - ocenia Lech Kaczoń. 

miasto aglomeracjatypy nośników
12 m²duży formatmały format
 6x312x312x4pozostałe
BYDGOSZCZ5302449124385
GOP22662145118106341848
KIELCE152105220163
KRAKÓW146713056555721170
LUBLIN3392269132366
ŁÓDŹ113010425260201011
OLSZTYN171101243215
OPOLE16889100121
POZNAŃ11951159447345814
RZESZÓW1169201181
SZCZECIN891762372550618
TRÓJMIASTO128313936882941043
WARSZAWA347230742202511808377
WROCŁAW11211044504040807
ZIELONA GÓRA13269102190
SUMA147431296867872755617353
 
miasto aglomeracjanośniki tradycyjnewszystkie nośniki
citylight 1,2x1,8mscroll 9m²duży format
6x38x4pozostałe
BYDGOSZCZ395010001589
GOP26891311183629493
KIELCE400200466
KRAKÓW29811451113737411
LUBLIN22707001189
ŁÓDŹ183342471705254
OLSZTYN00300499
OPOLE1180200499
POZNAŃ19351371084765563
RZESZÓW440700342
SZCZECIN84278314213359
TRÓJMIASTO22471351072426478
WARSZAWA470125323931711021194
WROCŁAW153084782104815
ZIELONA GÓRA170000411
SUMA19698100587750314469252


Powyższe dane dotyczą następujących firm (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media, euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns i firmy Warexpo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Polsce jest 92,5 tys. nośników reklamy zewnętrznej. Połowę ma AMS, jedną piątą Ströer

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
account
Jak reklamować się na outdoorze to tylko na większych formatach - 6x3, 12x3 lub backlightach. Te stare grzmoty 5,04 x 2,38 to antyreklama! Powykrzywiane, zdezelowane, plakat na plakacie..totalna porażka. Wizerunkowi firmy to napewno nie służy. Syf!
odpowiedź
User
yzy
przydroznym smieciarzom wszelkiej masci mowimy nie
odpowiedź
User
Piotr
Jedyny trend dopuszczalny to trend spadkowy.
Przestrzeń publiczna w Warszawie i okolicach jest potwornie zaśmiecona, a skuteczność takiej śmieciowej reklamy jest żadna. Na jeden baner w drodze do pracy można zwrócić uwagę, jak się ich mija 100 to nie widzi się żadnego... natomiast krajobraz miasta wygląda strasznie.
Jak czytam wypowiedź pasożyta, który argumentuje za przepisami zwiększającymi ilość nośników to mam ochotę go zamordować gołymi rękami...
odpowiedź
User
Roboczogodzina
Nie każda reklama w przestrzeni publicznej ją zaśmieca, a ciekawa forma (2d i 3d) może nawet ją wzbogacać. Do tego dzisiaj są dostępne ekologiczne materiały, a ekrany rozmieszczane są co raz częściej w miejscach gdzie nic poza trasą dojazdową nie ma.
Prawdę mówiąc to reklama w przestrzeni publicznej przeszkadza mi mniej niż w internecie, a i summa summarum często jest usytuowana w takich miejscach że na nią spojrzę (np. stojąc na światłach, przystanku, czy w kolejce). Także jeśli miałbym wybierać skuteczną reklamę dla siebie, to w pierwszej kolejności spojrzałbym na outdoor.
odpowiedź