SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Polsce smartfony i tablety dwa razy mniej popularne niż globalnie. Więcej komputerów i laptopów

Odsetek osób korzystających ze smartfonów i tabletów jest w Polsce ponad dwa razy niższy niż na całym świecie. Natomiast popularniejsze niż w skali globalnej są u nas komputery stacjonarne i laptopy.

Z badania TNS wynika, że w smartonów używa obecnie 15 proc. Polaków, a tabletów - jedynie 3 proc. Tymczasem w 39 krajach z całego świata objętych sondażem penetracja tych urządzeń wynosi, odpowiednio, 32 i 8 proc. W ciągu najbliższego roku smartfon chce kupić 7 proc. Polaków (czyli o 3 pkt proc. mniej niż średnia globalna), a tablet - 7 proc. (1 pkt proc. powyżej średniej globalnej).

Z kolei ogółem z telefonów komórkowych korzysta w Polsce 89 proc. osób, podczas gdy na całym świecie - 86 proc. Dla przenośnych odtwarzaczy te wskaźniki wynoszą, odpowiednio, 16 i 15 proc., dla przenośnych konsol do gier - 7 i 10 proc., a dla e-czytników - 3 i 4 proc.

Popularniejsze w Polsce niż globalnie są za to komputery stacjonarne, laptopy i… telewizory pozwalające korzystać z internetu. Tych pierwszych używa 55 proc. osób w naszym kraju i 45 proc. na całym świecie, tych drugich - odpowiednio 50 i 48 proc., a tych trzecich - 13 i 11 proc. Natomiast z netbooków korzysta 6 proc. Polaków, a 7 proc. osób z całego świata.

Badanie Consumer Barometer jest cyklicznie prowadzone przez IAB Europe, TNS i Google. W tym roku objęło 39 krajów i 36 kategorii produktowych.

Dołącz do dyskusji: W Polsce smartfony i tablety dwa razy mniej popularne niż globalnie. Więcej komputerów i laptopów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lucjan
Co pracownia badawcza, to inne wyniki. IPSOS (ourmobileplanet.com) pokazywal w 2011 roku penetracje smartfonow w Polsce na poziomie 24% - to duza rozbieznosc. Szkoda, ze w powyzszym artykule nie ma informacji o okresie, jaki obejmuje badanie, a takze definicji smartfonu.
Zeby miec w miare rzeczywisty obraz rynku, do badan deklaratywnych wystarczy przylozyc dane sprzedazy - chocby GfK Polonia (kumulatywne, z ostatnich 2ch lat - tyle mniej wiecej "zyje" telefon od wymiany do wymiany).
Z drugiej zas strony, nawet, jezeli rzeczywiscie uzywajacy smartfonow to tylko 15% populacji, mowimy o grupie okolo 6 milionow ludzi.
odpowiedź