SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Rosji wydatki na reklamę online większe od telewizyjnych

W III kwartale 2017 roku wydatki na reklamę internetową w Rosji osiągnęły 41 miliardów rubli i po raz pierwszy w historii tego rynku były wyższe od nakładów na telewizję. Od stycznia do końca września całkowita wartość rosyjskiej reklamy osiągnęła poziom 285 miliardów rubli.

Jewgienija Albac / fot. Wikimedia CommonsJewgienija Albac / fot. Wikimedia Commons

Dane na temat wielkości rosyjskiego rynku reklamowego podała cytowana przez dziennik „Wiedomosti” organizacja Association of Communication Agencies of Russia (ACAR).

Od stycznia do końca września br. wydatki na reklamę cyfrową w Rosji wyniosły od 115 do 116 mld rubli (ok. 2 mld dol.) i były wyższe o 23 proc. niż rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy nakłady na reklamę internetową dogoniły wydatki na telewizję, które zamknęły się kwotą 116-117 mld rubli.

Przewaga segmentu online jest już wyraźnie widoczna w odniesieniu do III kwartału br., w którym wartość reklamy cyfrowej wyniosła 41 mld rubli i była wyższa od telewizyjnej (36,5 mld).

Pomiędzy styczniem a wrześniem br. wartość całego rynku reklamowego w Rosji organizacja ACAR oszacowała na 285 mld rubli, co oznacza wzrost rok do roku o 14 proc.

 

Dołącz do dyskusji: W Rosji wydatki na reklamę online większe od telewizyjnych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
http://netpoint.systems
Ogolnie rzecz biorac Rosjanie to bardzo pro internetowy narod, nie mowiac juz o ich zapleczu programistycznym to swiatowa czolowka
odpowiedź
User
Julek
A to dziwne bo ostatnio Daniel Barszcz pisał w social media manager o kosztach w reklamie i trochę inaczej się to plasowało, ale w Rosji może być inaczej jednak ;) Jedno sie zgadza tak czy inaczej , że wydatki na reklamę online rosną , a reklama w tv i prasie idzie do lamusa.
odpowiedź