SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę

W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę będą wyższe niż na reklamę radiową.

W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę

Taką prognozę w trakcie prezentacji dla analityków w Paryżu przedstawił Steve King, szef wchodzącego w skład grupy reklamowej Publicis domu mediowego ZenithOptimedia.

Zdaniem Kinga, wydatki na reklamę online w bieżącym roku zwiększą się o 26 procent i będą stanowić 9,5 procenta ogółu nakładów na światową reklamę. Tymczasem w przypadku radia wskaźnik ten wyniesie 9 procent.

King przedstawił dane, według których konsumenci spędzają około 15 procent swojego czasu w sieci. Zestawiając to z 9 procentami udziałów internetu w rynku reklamy, pozostaje spore pole do wzrostu.

Większe wydatki na reklamę online mają zostać uzyskane także dzięki temu, że rośnie poziom korzystania z tego medium: w bieżącym roku dostęp do sieci ma mieć 19 procent światowej populacji wobec 17 procent w roku ubiegłym.

Szef ZenithOptimedia stwierdził również, że w ciągu najbliższych kilku lat internet pokona pod względem nakładów na reklamę także czasopisma.

źródło: Bloomberg.com

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W tym roku internet pokona radio pod względem wydatków na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl