W USA Amazon trzecią największą platformą reklamową, 4,61 mld dolarów przychodów w 2018 roku

Do końca 2018 roku wydatki na reklamę na Amazonie osiągną poziom 4,61 mld dol., co umieści koncern na 3. miejscu wśród największych internetowych platform reklamowych w USA - prognozuje eMarketer. Amazon z 4,1 procenta udziału w rynku przegra jedynie z Google i Facebookiem wyprzedzając Microsoft oraz Oath.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W USA Amazon trzecią największą platformą reklamową, 4,61 mld dolarów przychodów w 2018 roku
Siedziba Amazon w Seattle, fot. Shutterstock.com

Według przewidywań analityków eMarketera przychody Amazona z reklamy online wzrosną w br. ponad dwukrotnie do kwoty 4,61 mld dol. Będzie to stanowiło 4,1 proc. udziałów w całym rynku digital w USA i da koncernowi Jeffa Bezosa 3. miejsce, które do tej pory zajmowały Microsoft oraz Oath.

Pierwsze 2 pozycje na amerykańskim cyfrowym rynku reklamowym należą niezmiennie do Google i Facebooka, których udziały wyniosą do końca br. odpowiednio 37,1 oraz 20,6 proc.

Bardziej dalekosiężne prognozy eMarketera przewidują, że do 2020 r. Amazon zwiększy udziały w rynku do 7 proc., w tym samym roku duopol Google’a i Facebooka  będzie posiadał udziały na poziomie 55,9 proc. (Google – 35,1, Facebook – 20,8 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]