SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W USA blokowanie reklam traci na popularności, bo wydawcy użytkownikom adbocków zamykają dostęp do treści

Według badań amerykańskiego oddziału IAB rośnie w tym kraju liczba użytkowników, którzy wcześniej korzystali z adlockerów i z tego zrezygnowali. Choć internautów wciąż drażnią agresywne formaty reklamowe, to wyłączają oni blokowanie reklam, by mieć dostęp do treści oferowanych przez wydawców.

Article

Według raportu IAB USA obecnie odsetek internautów korzystających w tym kraju z narzędzi do blokowania reklam wynosi 26 proc. w wypadku użytkowników komputerów.

20 proc. badanych przyznało, że korzystało w przeszłości z adblockerów, jednak zrezygnowało z tego. Z kolei 37 proc. nigdy nie stosowało blokowania reklam w swoich przeglądarkach.

Wśród internautów blokujących reklamy połowa jest takich, którzy korzystają z adblockerów od ponad 2 lat. Wśród użytkowników aplikacji do blokowania reklam przeważają mężczyźni od 18 do 34 lat.


Nieco inaczej sytuacja z blokowaniem reklamy wygląda w wypadku użytkowników urządzeń mobilnych. 15 proc. z nich przyznaje się do korzystania z adblockerów, z kolei 67 twierdzi, że wie o istnieniu takich programów, ale z nich nie korzysta.

Wśród przyczyn blokowania reklam większość badanych użytkowników wymienia wolniejsze ładowanie stron, reklamy zasłaniające treści oraz zbieranie przez reklamodawców danych na temat internautów.


W trakcie badania zapytano też byłych użytkowników adblockerów o powody, dla których zrezygnowali oni z blokowania reklam. Największy odsetek respondentów przyznał, że korzystając z adblockerów byli odcinani od treści w serwisach wydawców, podobna liczba badanych nie chciała z kolei oglądać na stronach komunikatów wzywających do rezygnacji z blokowania reklam.

Badanie IAB zostało przeprowadzone metodą internetową na próbie 1,5 tys. dorosłych mieszkańców USA korzystających z internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W USA blokowanie reklam traci na popularności, bo wydawcy użytkownikom adbocków zamykają dostęp do treści

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grzegorz Wandałowicz
Mam nadzieję, że w Polsce też będzie coraz więcej stron internetowych, których nie będzie się dało przeglądać z włączonym Adblockiem. Ostatnio na taki krok zdecydował się na przykład portal Satkurier, co mi się bardzo podoba. Trzeba być niezłym draniem i hipokrytą, żeby z jednej strony blokować reklamy, ale z drugiej strony chcieć darmowego kontentu na stronach internetowych (nie liczę ogólnej opłaty za internet, bo te pieniądze dostaje dostawca netu, twórcy stron internetowych nie dostają z tego ani grosza).

Niedojrzałe dzieciaki nie potrafią zrozumieć, że twórcy stron internetowych żyją wyłącznie z reklam, z zarobionych na reklamach pieniędzy opłacają domenę, serwery. Dzieciakom chyba wydaje się, że twórcy stron internetowych robią to charytatywnie (może niektóre strony tak działają, ale tylko niektóre). Dlatego gorąco popieram uniemożliwienie przeglądania stron użytkownikom Adblocków i tym podobnych wynalazkó. Nie chcecie reklam na stronach internetowych? To domagajcie się płatnego kontentu! Ciekaw jestem, czy bylibyście zadowoleni, gdyby za przeglądanie każdej strony internetowej trzeba byłoby coś zapłacić? Wątpię, że bylibyście zadowoleni... Reklamy da się lubić!

Ja oświadczam, że nie mam i nigdy nie miałem Adblocka, choc instalacja go trwa zapewne pare sekund. Ale nigdy tego nie zrobię, bo nie jestem draniem i nie będę robił świństwa twórcom portali internetowych. Użytkownicy Adblocka, przeglądając strony internetowe obciążają serwer, a nic od siebie nie dają twórcom stron. Trudno o coś bardziej chamskiego.

Adblockom śmierć!
14 34
odpowiedź
User
zen
Siakos takos wchodze na satkurier i wszystko ladnie dziala z ghostery i plikiem hosts ;)
17 11
odpowiedź
User
pavv
Reklamy mogą być, ale w stylu telewizyjnym - czyli coś w stylu przerwy na reklamę i ja sobie idę do WC, zapalić, albo piwa nalać i nie muszę oglądać reklam bo to co teraz ma miejsce na portalach to gonienie zajączka jakim jest przycisk ZAMKNIJ. 97% internautów którzy nie używają blokerów nauczyło się tylko szukać przycisku ZAMKNIJ i nawet nie widzą co to była za reklama.
AdBlock żyje i ma się bardzo dobrze!
21 8
odpowiedź
User
Piotr
Tylko kompletny pozbawiony mózgu imbecyl wierzy w to.👌Wired to zrozumiał i olał ten sposób blokowania dostępu.Tu nie chodzi o reklamy a o bezpieczeństwo w sieci.
14 8
odpowiedź
User
Paweł N.
Tylko kompletny pozbawiony mózgu imbecyl nie rozumie, że portale internetowe muszą jakoś zarabiać na swoje utrzymanie i albo płatne treści, albo reklamy! Chcecie blokować reklamy, blokujcie se dalej, ale nie potem nie oburzajcie się, jeśli przyszłością internetu będą płatne treści i za przeczytanie jakiegoś głupiego artykułu trzeba będzie płacić.
11 17
odpowiedź