SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Przegląd walentynkowych reklam: Millenium Bank, Reserved, Cinema City, Converse (wideo)

Jak co roku marki przygotowały specjalne kampanie reklamowe z motywem walentynek. Prezentujemy przegląd reklam z Polski i z zagranicy.

Article

Zwykle marketing tworzony jest wokół istniejącego wcześniej święta. Walentynki to przykład sztucznego wykreowania święta w celach marketingowych. Nic dziwnego, że każdego roku reklamodawcy starają się w skuteczny sposób wykorzystać ten dzień do wysłania komunikatu do konsumentów.

Millenium Bank
Kontynuacja serii reklam z udziałem Radosława Kotarskiego. W walentynkowej odsłonie dowiemy się skąd wziął się fenomen zakładania kłódek z miłosnymi deklaracjami na poręczach miejskich mostów. Po raz kolejny ciekawe fakty zostały sprawnie wplecione w komunikację produktową, sugerującą wzięcie pożyczki na wyjazd z ukochaną osobą.

Match
Kierowanie komunikatu do osób niebędących w związku stało się pewną oczywistością w trakcie działań walentynkowych. Sukces akcji „Single as Pringle” z pewnością należy do jednych z ciekawszych, jednak są marki jak Match, które w bardziej kreatywny sposób przemawiały do samotnych osób.

beIN Sports
Podobny pomysł został wykorzystany podczas promocji Ligi Mistrzów. Katarski kanał telewizyjny zastosował bardzo prosty zabieg podstawienia romantycznej muzyki do zwolnionych ujęć podczas meczów piłkarskich.

Stradivarius x Tinder
Kampania ta promuje specjalną kolekcję t-shirtów marki Stradivarius. Nawiązuje do randkowego portalu Tinder. W sprzedaży znalazły się limitowane edycje ubrań z napisami nawiązującymi do internetowych poszukiwań miłości. „Jestem Twoim przesunięciem w prawo”, „Kochaj mnie” czy „Na tinderze wyglądałeś na wyższego” to tylko niektóre napisy przygotowane specjalnie z okazji święta zakochanych.

Reserved
Kolejnym pomysłem na promowanie odzieży w Walentynki jest kampania #ReservedForLove. Znana z innowacyjnego podejścia marka, zaprosiła do współpracy Barrakuz, czyli Beatę Śliwińską. Artystka stworzyła specjalne kolaże, nawiązujące do bielizny znajdującej się w ofercie Reserved. Nie znajdziemy tu jednak namiętnych zdjęć modelek czy pięknie wyeksponowanych męskich torsów. Do zakupu mają nas zachęcić kolorowe kompozycje pełne nietypowych połączeń. Uzupełnieniem projektu są animacje Bartłomieja Szadurskiego.

LOT
Z walentynkową promocją wyszła także linia lotnicza LOT, która zorganizowała promocję umożliwiającą zakup w promocyjnych cenach biletów na loty do Europy, Azji i Ameryki Północnej. W ten sposób marka chciała ułatwić spotkania z okazji święta zakochanych. Kampania nie była prowadzona tylko w Polsce. Jej zasięg objął także takie państwa jak: Włochy, Francja, Węgry, Ukraina, Rosja, Niemcy, Hiszpania, Wielka Brytania, a nawet Japonia.

Cinema City
Sieć multipleksów na rynku węgierskim nawiązała do znanego szczególnie za oceanem zjawiska „Kiss Cam”. Podczas przerw w wydarzeniach sportowych, realizatorzy za pomocą kamery polują na pary z widowni, nakłaniając je do pocałunku. Ten sam motyw został wykorzystany w kinie przed rozpoczęciem seansu.

Converse
Zmiany produktowe zastosowała także marka Converse, zastępując znany motyw w kultowym modelu Chuck Taylor. Zamiast klasycznej gwiazdki, umieszczonej na boku każdego modelu, walentynkowa edycja posiada kształt serca. Limitowana edycja dostępna jest w trzech wariantach kolorystycznych.

„Deadpool”
Kampanie reklamowe filmu „Deadpool” zawsze balansowały na krawędzi zwykłego trollowania. Dlatego nikogo nie powinna dziwić kampania stworzona na potrzeby walentynek. Powstały specjalne wersje plakatów, przedstawiające film jako romantyczną komedię.

 


Droga5
Agencja kreatywna Droga5, odpowiadając na trend wysyłania kartek walentynkowych z wizerunkiem szczeniaków i kotów, stworzyła projekt „Ugly and Forgotten”. Budzące sympatię zwierzaki z projektów kartek miłosnych zostały zastąpione gatunkami uznawane za mniej urokliwe. Pieniądze ze sprzedaży kartek zostały przekazane na cele charytatywne. Co ciekawe, wybrane przez agencję gatunki w Polsce stały się bohaterami memów.

DB Export
Producent piwa stworzył przejaskrawiony obraz miłości, w którym nie zobaczymy profesjonalnej modelki w ramionach profesjonalnego modela. Marka postawiła na bliższy jej odbiorcom wizerunek „zwykłych ludzi”, wyznających sobie miłość w bardzo niezwykły sposób.

Teleflora
Kalifornijska sieć kwiaciarni, stworzyła animowaną historię prawdopodobnie zainspirowaną krótkometrażowym filmem „Paperman” z 2012 roku. Jest to produkcja o miłości bez wypowiedzenia jednego słowa.

Przegląd został przygotowany przez Love to talk.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Przegląd walentynkowych reklam: Millenium Bank, Reserved, Cinema City, Converse (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl