WARC obniżyło o połowę prognozę wzrostu wydatków reklamowych

Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC) zweryfikowało prognozy dotyczące wzrostu globalnych wydatków na reklamę w 2015 roku. Obecne prognozy są niższe od wcześniejszych i zakładają wzrost o 2,3 proc. Winna jest niższa dynamika wpływów reklamowych od zakładanych na sześciu dużych rynkach.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Wcześniejsza prognoza opublikowana przez WARC w grudniu ub.r. zakładała wzrost globalnego rynku reklamowego o 4,8 proc. (więcej o tym).

Teraz konieczna okazała się korekta poprzednich prognoz. Nowe analizy zakładają spadek dynamiki wzrostu wydatków na reklamę do poziomu 2,3 proc. Ma to związek ze spowolnieniem na sześciu z 12 największych rynków reklamowych.

W USA przewidywany jest spadek zakładanego wcześniej wzrostu dochodów reklamowych o 3 pkt proc. do poziomu 1,4 proc. Niższy będzie także współczynnik w Wielkiej Brytanii, który obecnie oceniono na 6,6 proc. W Chinach przewidywany wzrost wyniesie 9 proc., a nie jak prognozowano 10,5 proc. Zdecydowane wyhamowanie rynku reklamowego ma nastąpić w Rosji, gdzie wydatki na promocję spadną rok do roku o 13,1 proc., choć wcześniej WARC zakładał tam 2-procentowy wzrost.

Pomimo spowolnienia na niektórych dużych rynkach są też takie, gdzie zarówno w tym, jak i przyszłym roku sytuacja będzie korzystna. Liderem są Indie, gdzie w br. wydatki na reklamę zwiększą się o 16,1 proc., a za rok wskaźnik ten wyniesie 12,4 proc. Optymistyczne są też przewidywania dotyczące rynku brazylijskiego, gdzie nakłady reklamowe wzrosną w 2016 r. o 7,7 proc. Według obecnych przewidywań WARC w przyszłym roku globalny wzrost reklamy wyniesie 4,5 proc.

Jeśli chodzi o poszczególne segmenty reklamowe największą dynamikę wykaże reklama internetowa - 16,1 proc. wzrostu w br. i 12,9 proc. w przyszłym roku. Wzrośnie reklama zewnętrzna (0,3 proc. w tym i 2,4 proc. w 2016 r.), o wiele lepiej ma się przedstawiać sytuacja w telewizji, gdzie br. przyniesie 1,9-procentowy spadek wydatków, ale w przyszłym roku przewidziany jest wzrost o 2,4 proc. Wyhamują też spadki w segmencie prasy - z 9,2 proc. w br. do 5,8 proc. w 2016 r. w wypadku gazet, magazyny zanotują w przyszłym roku spadek o 7,4 proc., podczas gdy obecny rok przyniesie o 10,4 proc. mniej wpływów reklamowych.

Łącznie w 2016 r. według obecnych prognoz WARC wydatki na 12 największych rynkach reklamowych zamkną się kwotą 413,7 mld dol.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej