Właściciel TVN planuje kolejny globalny serwis streamingowy

Choć serwis streamingowy CNN+ działał zaledwie miesiąc, to Warner Bros. Discovery znowu myśli o stworzeniu platformy związanej ze znanym na całym świecie kanałem informacyjnym. Broadband TV News podaje, że dyrektor generalny CNN Mark Thompson poinformował o tych planach w wiadomości zaadresowanej do pracowników stacji.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Właściciel TVN planuje kolejny globalny serwis streamingowy

Ostatnio informowaliśmy, że CNN rozpoczyna proces restrukturyzacji. Dzięki niemu stacja ma lepiej odnajdywać się w internetowym świecie. Globalny kanał informacyjny Warner Bros. Discovery zatrudnia około 3,5 tysiąca osób. Pracę ma stracić około 6 proc. z nich, czyli blisko 200 osób. Nadawca przeznaczy ponad 70 mln dolarów na inwestycje w segment cyfrowy. Aby sprostać tym wyzwaniom, zamierza utworzyć 100 nowych stanowisk pracy.

„Ogromne zapotrzebowanie nie tylko w USA, ale też na całym świecie”

Thompson w wiadomości do pracowników zauważył, że treści CNN cieszą się dużą popularnością na platformie Max. Ich dystrybucja będzie kontynuowana, ale nadawca chce wykorzystać bogate archiwum i wieloletnie doświadczenie także we własnym projekcie streamingowym.

– Udało nam się dotrzeć z naszymi produkcjami do 110 milionów subskrybentów Maxa na całym świecie. Dzięki temu przeanalizowaliśmy jakie treści najbardziej angażują masową publiczność w streamingu i po jakie produkcje widzowie wracają ponownie do platform. Będziemy dalej szeroko obecni w Max, ale naszym zdaniem nie powinniśmy się ograniczać tylko do tego, biorąc pod uwagę wspaniałą linearną historię CNN –  stwierdził Thompson.

Nowa usługa streamingowa ma być nastawiona na „streamingowe oferowanie programów na dowolnym urządzeniu, które wybiorą widzowie”. – Prace są na początkowym etapie, ale już ustaliliśmy, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na taką usługę nie tylko w Ameryce, ale także na całym świecie – napisał Thompson. W nowej platformie szczególną rolę mają odgrywać treści poświęcone stylowi życia.

CNN ma wprowadzić zmiany w newsroomie i odświeżyć stronę internetową, aby być bardziej zorientowanym na nową rzeczywistość. – Zmiany, które dziś ogłaszamy, są częścią naszej odpowiedzi na głębokie i nieodwracalne zmiany w sposobie, w jaki odbiorcy w Ameryce i na całym świecie konsumują wiadomości – dodał szef CNN.

W Stanach Zjednoczonych i w Europie Zachodniej spada popularność linearnych kanałów telewizyjnych. Platformy satelitarne i sieci kablowe borykają się ze spadkiem liczby abonentów, którzy odchodzą do streamingu. W grudniu Warner Bros. Discovery zdecydował, że wyodrębni w swojej strukturze dwa główne segmenty: z telewizją linearną oraz ze streamingiem i wytwórniami filmowymi.

Nasz cel jest prosty: przesunąć CNN w stronę platform i produktów, do których przenosi się publiczność, a tym samym zabezpieczyć przyszłość CNN jako jednej z największych organizacji informacyjnych na świecie – stwierdził Thompson. W Polsce poza Max i Playerem, właściciel TVN oferuje dostęp do serwisu TVN24 GO, adresowanego do widzów najstarszego w Polsce kanału informacyjnego.

Serwis streamingowy CNN+ zadebiutował pod koniec marca 2022 roku, a już miesiąc później WBD podjął decyzję o jego zamknięciu. Na start platformy wydano 300 mln dol., a korzystało z niej zaledwie tylko 10 tys. osób spośród wszystkich 150 tys. subskrybentów. Przeciwnikiem projektu, który zbiegł się z fuzją Warner Media z Discovery od samego początku miał być szef WBD David Zaslav. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

3 kanały z koncesjami KRRiT. Regulator zaakceptował wniosek Kanału Zero TV

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS

Reklama zewnętrzna dociera do 89 proc. Polaków. Liderem niezmiennie AMS