Wartość rynku telefonii stacjonarnej wyniosła 5,2 mld zł w 2011 r.

Przychody operatorów telefonii stacjonarnej w 2011 r. spadły o ok. 0,8 mld zł do 5,2 mld zł, podał Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w raporcie nt. rynku telekomunikacyjnego.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Charakterystycznym trendem dla rynku telefonii stacjonarnej jest stały spadek liczby abonentów oraz generowanych przez nich przychodów . Z usługi korzystało łącznie niecałe 7,9 mln abonentów, o 0,8 mln mniej niż w 2010 r. Ujemna dynamika zmian dotyczyła również wartości rynku - przychody operatorów spadły o ok. 0,8 mld zł do poziomu 5,2 mld zł" - czytamy w raporcie.

UKE podał, że średni miesięczny przychód z abonenta (ARPU) w 2011 r. osiągnął poziom 54,6 zł – o blisko 5% (2,8 zł) mniej niż w 2010 r. W ciągu ostatnich pięciu lat wpływy operatorów z indywidualnego użytkownika spadły o ponad 18,5%.

"Wielkość ruchu wyniosła około 14,7 mld minut, ok. 8,6% mniej niż w 2010 r. Pomimo tego spadku średnia miesięczna liczba wydzwonionych minut w przeliczeniu na abonenta utrzymała się na takich samym poziomie. Stanowiło to efekt ujemnej dynamiki zmian właściwej zarówno dla wielkości ruchu, jak i liczby użytkowników" - zaznacza regulator rynku.

Udziały Telekomunikacji Polskiej (TPSA) w rynku wynosiły w 2011 r. 62,6% pod względem liczby abonentów oraz 60,6% pod względem przychodów. Spadły jednak odpowiednio o 2,2 i 3,1 pkt proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?