SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wdrożenie - i co dalej? Czyli eCommerce spoza pudełka

O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w eCommerce, ale też pierwsze schody – dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu i nie zostać w tyle, gdy konkurencja digitalizuje, personalizuje i całkiem nieźle konwertuje?

Article

Wyższa szkoła magii

Konkurencja w sprzedaży internetowej rośnie. Dlatego podstawowe zadanie eCommerce managerów to szukanie wyróżników, przewag konkurencyjnych i rozwiązań, które często wykraczają poza standard usług świadczonych przez softwarehouse`y na rzecz eCommercoywych biznesów. Jeśli chcesz, by klienci wybrali zakupy w Twoim sklepie – daj im coś, czego nie mają inni. I nie chodzi tu tylko o lepszą promocję, większe rabaty czy szerszą ofertę. Prawdziwa magia dzieje się za kulisami – tam, gdzie tworzą się mechanizmy sprawniej działającego sklepu, przejrzystości oferty, szybszej wysyłki, sprawnych i satysfakcjonujących procesów zwrotów czy reklamacji i w ogóle efektywnej pracy całego ekosystemu. Skutki takich prac, realizowanych po wdrożeniu „za kulisami” wielkiej maszyny e-sklepu, to wyższa jakość e-biznesu i bardziej zadowoleni konsumenci. Ale jest jeszcze wyższa szkoła magii – rozwiązania dedykowane. Konkretne potrzeby rodzą się bowiem w trakcie prowadzenia biznesów i poznawania zasad jego funkcjonowania.  Dlatego personalizowane rozwiązania „spoza pudełka”, czyli spoza oferty dostępnej na rynku, to ten rodzaj działań, które najlepiej sprawdza się w przypadku średnich i dużych e-biznesów, które mają przestrzeń do swobodnych, personalizowanych propozycji. A te doceniają klienci końcowi.

Partnerstwo na 360

Rodzajów  wsparcia, którego potrzebuje e-biznes, może być więc wiele, bo na każdym etapie rozwoju e-biznesu użyteczna będzie inna pomoc. Zaczynając od samych produktów, które trzeba dobrać tak, aby klienci chcieli je kupować, przez platformę, na której mają być one sprzedawane, aż po przemyślaną strategię ściągnięcia ruchu do sklepu, żeby klienci w ogóle do tej platformy dotarli. Kolejny element to logistyka — wysyłka towarów i ogrom pozostałych kwestii z tym związanych. Co ważne, dużo zależy tu od zarządzających danym e-commercem, od tego, jakie kompetencje mają w swoich zasobach i które elementy potrafią samodzielnie zaadresować.

Właśnie dlatego eCommerce managerowie coraz częściej szukają partnerów, którzy - w myśl podejścia 360 stopni - będą w stanie wesprzeć ich we wszystkich aspektach prowadzenia sprzedaży w sieci, aby wdrożenie e-sklepu nie było pierwszym i ostatnim krokiem ku efektywnemu biznesowi.  Taki partner, np. software house, jest w stanie zająć się obszarami stanowiącymi białe plamy na mapie usług dla biznesów e-commerce. – Na rynku istnieją bowiem gotowe rozwiązania "pudełkowe" i frameworki dedykowane do konkretnego celu, stanowiące enterprise’owe platformy z górnej półki, jak np. Magento – mówi Jakub Nadolny, CEO Red Fox Rocks, firmy technologicznej zajmującej się podnoszeniem jakości e-biznesów. – Ale są też obszary gdzieś pomiędzy – czyli kiedy mamy już platformę sprzedażową, system logistyczny, system ERP, ale pojawiają się wyzwania, np. jak te systemy mają się ze sobą komunikować. W dopracowaniu tego aspektu pomagają takie firmy, jak nasza.

Biznes jest dla Ciebie  - nie odwrotnie

Możesz ułatwić sobie funkcjonowanie w biznesie. Kiedy zarzadzją się potrzeby – szukaj ich spełnienia. Na przykład? Sytuacja, kiedy e-biznes odczuwa konieczność posiadania bazy do zarządzania produktami. Tutaj pojawia się temat PIM-ów, czyli systemów do zarządzania portfolio produktowym. Wśród nich są, m.in., Akeneo i stanowiący dla niego alternatywę Pimcore. Jest zaskakująco mało firm, które pomagają we wdrożeniach tego typu systemów i dają wsparcie użytkownikom. – Możemy wykonać integrację sklepu z PIM czy Akeneo – kontunuuje Jakub Nadolny.

– Inny przypadek, w którym możemy udzielić wsparcia w biznesowej potrzebie, może zdarzyć się, gdy firma klienta jest duża, ma specyficzne procesy i wymaga dostosowania rozwiązań software`owych do realiów organizacji. Wtedy my pomagamy w tym, aby klient nie musiał dostosować się do specyfiki oprogramowania, ale żeby to odpowiednio zmodyfikowane oprogramowanie stanowiło wsparcie dla klienta. Wówczas jako firma dostarczająca usługi programistyczne, nie tylko oparte na Magento, ale także PHP i framework Symfony, jesteśmy w stanie – de facto – stworzyć dowolne dedykowane rozwiązanie wypełniające lukę, która tego wymaga.

Nie czekaj – podnieś jakość w swoim e-biznesie.
https://redfoxrocks.pl/