Według UOKiK rynek druku prasy jest „wysoce skoncentrowany”

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że rynek druku prasy jest „wysoce skoncentrowany”. Nie przedstawił jednak drukarniom zarzutów.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

UOKiK przebadał 17 największych drukarni. Z ustaleń „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że wedle oceny organu rynek poligrafii prasowej jest „wysoce skoncentrowany”. Drukarniom nie postawiono jednak zarzutów, które prowadziłyby do interwencji regulatora.

Z analizy UOKiK wynika, że udział Agory i Polska Press w druku dzienników i czasopism niemagazynowych (w technologii coldset) w latach 2015-16 wynosił ok. 30-40 proc. Podium w tym segmencie zamyka Seregni Printing Group z udziałem na poziomie 10-20 proc. Pozostali gracze nie przekraczają 10 proc., to w tym zakresie urząd uznał wysoką koncentrację rynku.

Z kolei na rynku dzienników najwięcej udziałów posiada Agora - ok. 40-50 proc. udziału, kolejno - Seregni Printing - 20-30 proc. i Polska Press - 10-20 proc.. Wskaźnik koncentracji jest w tym zakresie jeszcze wyższy niż dla całego rynku.

Jeśli chodzi o usługi poligraficzne w zakresie czasopism, Polska Press ma 40-50 proc. udziału, Agora - 20-30 proc., a Seregni Printing Group - mniej niż 10 proc.

Natomiast rynek druku prasy w technologii heatset ma być znacznie bardziej skoncentrowany niż technologii coldsetu. Liderem jest spółka LSC, która posiada 60-70 proc. udziałów, a Quad Graphics ma 10-20 proc. udziału.Nie podano powodów analizy oraz dlaczego zdecydowano się na jej przeprowadzenie.

Zamknięcie drukarni i zwolnienia grupowe

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu