SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Węglarczyk: „Wprost” zrobił ze mnie alfonsa oszukanym tekstem o Ogórek w TVN24 BiŚ. Latkowski: przepraszam

Wicenaczelny „Rzeczpospolitej” i dziennikarz TVN24 Biznes i Świat Bartosz Węglarczyk w liście otwartym do naczelnego „Wprost” Sylwestra Latkowskiego zarzucił, że fragment artykułu w tygodniku dotyczący pracy w TVN BiŚ Magdaleny Ogórek na podstawie niepotwierdzonych informacji i insynuacji stawia go w bardzo negatywnym świetle. - Bartek, przepraszam. Nie taka była intencja autorki i redakcji - odpowiedział mu Latkowski.

Bartosz Węglarczyk, fot. Twitter Article

Zastrzeżenia, które Bartosz Węglarczyk zamieścił na swoim profilu facebookowym, dotyczą fragmentu artykułu Izabeli Smolińskiej pt. „Doktor paprotka” (zamieszczonego w bieżącym numerze „Wprost”) na temat Magdaleny Ogórek, którą w piątek zaprezentowano jako kandydatkę SLD w wyborach prezydenckich. Przypomnijmy, że Ogórek od maja ub.r. pracowała w TVN24 Biznes i Świat: najpierw wspólnie z Węglarczykiem prowadziła codzienny magazyn „Świat”, a po tym jak we wrześniu została zastąpiona w tej roli przez Jolantę Pieńkowską, zaczęła prowadzić cotygodniowy magazyn „Atlas Świata”. Ze stacją pożegnała się na początku stycznia (więcej na ten temat).

Bartosza Węglarczyka oburzył fragment sugerujący, że załatwił Magdalenie Ogórek pracę w TVN24 BiŚ i potem osobny program, a jednocześnie oboje „bardzo się zaprzyjaźnili”. Dziennikarz - we wpisie będącym listem otwartym do redaktora naczelnego „Wprost” Sylwestra Latkowskiego - opisał, jaką jego zdaniem wymowę ma zderzenie tych informacji w tekście.

- Ma sugerować, że załatwiłem p. Ogórek pracę w TVN24 BiS, za co ona odwdzięczyła się seksem. Ty wiesz i ja wiem, że p. Smolińska zrobiła ze mnie alfonsa i coś jeszcze gorszego z jednej z niewielu krystalicznie prawych osób, jakie spotkałem w życiu - stwierdził Węglarczyk.

- O tym, że to p. Ogórek będzie współprowadzić ze mną program „Świat”, dowiedziałem się od kierownictwa stacji TVN24 BiS. Wcześniej zabiegałem w stacji o taką osobę współprowadzącą, ponieważ nie byłem w stanie już prowadzić programu codziennie, ale nie sugerowałem stacji żadnego nazwiska takiej osoby. Nie decydowałem o przyjęciu p. Ogórek. Propozycja pracy w TVN24BiS dla Magdy była autorskim pomysłem kogoś z TVN24BiS. Pomysłem doskonałym, ale niestety nie moim - wyjaśnił Bartosz Węglarczyk. - To stacja podjęła decyzję o tym, by Magdzie dać własny autorski program. Nie brałem udziału w tych rozmowach, nie byłem pytany o zdanie, nie wypowiadałem się na ten temat w rozmowach z kierownictwem stacji w ogóle. Magdalena Ogórek sama wymyśliła sobie ten program i sama wynegocjowała jego format z kierownictwem TVN24 BiS - dodał.

Jednocześnie Węglarczyk wytknął, że informacje podane w tym fragmencie artykułu są oparte na mało wiarygodnych źródłach. - Gdyby p. Smolińska mnie o cokolwiek zapytała, może by czegoś się dowiedziała. Ale po co pytać, przecież zawsze można się powołać na to, że coś się nieoficjalnie mówi - stwierdził, dodając, że w artykule błędnie podano dzień emisji „Atlasu Świata”.

- Drogi Sylwestrze, chcę cię więc jak najbardziej oficjalnie poinformować, że p. Smolińska kłamie i że wyłudziła od ciebie wierszówkę za oszukany tekst - podkreślił Bartosz Węglarczyk.

 

 

Zaraz po zamieszczeniu wpisu na Facebooku i jego zapowiedzi na Twitterze z Węglarczykiem skontaktował się Sylwester Latkowski. - Bartek, przepraszam. Nie taka była intencja autorki i redakcji - napisał na Twitterze. - Sylwester, to chodzi o Magdę, nie o mnie. Ją przepraszajcie. Dziękuję za telefon, doceniam bardzo - odpisał mu Węglarczyk. - Także i ją przepraszam, jeśli tak odebrała. Tu nie ma o czym mówić - dodał Latkowski.

 

W październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wynosiła 42 351 egz. (według danych ZKDP - zobacz wyniki wszystkich tygodników opinii).

TVN24 BiŚ w ub.r. zanotował 0,23 proc. udziału w rynku telewizyjnym (według danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement - zobacz wyniki wszystkich kanałów informacyjnych).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Węglarczyk: „Wprost” zrobił ze mnie alfonsa oszukanym tekstem o Ogórek w TVN24 BiŚ. Latkowski: przepraszam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz555
Merytoryczne dziennikarstwo w tym kraju znajdowane jest już tylko w wykopaliskach z Galla Anonima.
26 10
odpowiedź
User
Gie
To jak pan Latkowski tak wszystkich przeprasza to rozumiem że panią autorkę tekstu zwolnił za nierzetelność dziennikarską? Chyba że jedną ręką przeprasza a drugą bije brawo?
25 12
odpowiedź
User
Nicoń
Kol. Węglarczyk jest już jedną z ostatnich osób w kraju, które "absolutnie wierzą" Latkowskiemu.
21 13
odpowiedź
User
Petit Charbonnier
Bożżżżżż, w jakim kraju ja żyję. ??? Toż to po prostu magiel jest na Brzeskiej... Chłopino, zapamiętaj sobie na zawsze, że kto sie tłumacz ten się oskarża, po cholerę piszesz te brednie do SL???? Pakzywałes sie z ładną ko bieta na publicznyc imprezkach to Twoja sprawa i nikomu nic do tego. :-) Miejże honor , człowieku !!! a w istocie merytoryczne dziennikartstwo, to tylko w jakiamś muzeum wsi polskiej moize jeszcze gdzieś zalega:-)
19 10
odpowiedź
User
elo
O co tyle krzyku? To samo, w różnej formie, napisało wielu innych dziennikarzy. I co? Tylko wprost ma być piętnowany?
13 11
odpowiedź