SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza serwis lifestyle'owy Well.pl

W czwartek oficjalnie wystartował serwis lifestyle'owy premium Well.pl (Grupa PTWP). Jego redaktorką naczelną jest Aleksandra Nagel. - Liczymy na 100 tys. unikalnych użytkowników na starcie, a do połowy przyszłego roku chcemy mieć pół miliona odwiedzających miesięcznie - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl prezes Grupy PTWP Wojciech Kuśpik.

Serwis Well.pl ruszył w czwartek, dostępne są już na nim teksty w działach m.in. Ludzie, Ogród, Styl, Popkultura czy Moto. Serwisem kieruje Aleksandra Nagel, do niedawna redaktorka prowadząca serwisu Kobieta.pl (Burda Media Polska), gdzie zastąpiła ją Sandra Hajduk.

„Well.pl to serwis lifestyle'owy premium ukierunkowany na piękno, luksus i dobry styl życia. Miejsce dla internetowych estetów, ludzi potrzebujących »oddechu« od gorących wiadomości, ale jednocześnie ciekawych świata, zorientowanych na rozwój, piękno, szukających »miejsca na przerwę« w wartościowym otoczeniu. WELL.PL to oddech, rozwój, styl życia na wysokim poziomie, skrojony na miarę Twoich potrzeb” - można przeczytać na stronach serwisu.

O Well.pl rozmawiamy z Wojciechem Kuśpikiem – prezesem zarządu Grupy PTWP i największym akcjonariuszem spółki.

Wirtualne Media: Do kogo skierowany jest serwis Well.pl? Kto ma być docelowym odbiorcą treści?

Wojciech Kuśpik: Well.pl powstał w odpowiedzi na rosnącą świadomość konsumentów dóbr premium oraz kształtujące się na jej podstawie trendy związane z ideą LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability, czyli na zdrowym i odpowiedzialnym stylu życia), a także nową erą luksusu i zwróceniem uwagi odbiorców w stronę zrównoważonych marek.

Kierujemy portal do osób na stanowiskach menadżerskich i wyższych, właścicieli firm oraz ich rodzin, zarówno do kobiet, jak i do mężczyzn, do osób potrzebujących „oddechu” od gorących wiadomości z serwisów informacyjnych, zorientowanych na samorozwój i piękno, szukających „miejsca na przerwę̨” miedzy decyzjami, spotkaniami biznesowymi itp. Treści Well.pl mają za zadanie uzupełnić portfolio Grupy PTWP. Poprzez nasze portale docieramy do odbiorców ze specjalistycznymi informacjami, a teraz także zaoferujemy nieco lżejsze treści.

To trochę inna tematyka niż obecna w pozostałych tytułach PTWP (biznes) - skąd decyzja o wejściu w segment lifestyle’owy?

Faktycznie wchodzimy w nowy obszar tematyczny z projektem, który choć jest zupełnie inny od naszych dotychczasowych serwisów, to świetnie wpisuje się w portfolio Grupy PTWP. Miesięcznie docieramy do 8 mln użytkowników, w większości osób zajmujących stanowiska managerskie, które na co dzień korzystają ze specjalistycznych informacji dostarczanych przez dziennikarzy naszych branżowych serwisów, teraz chcemy zaprosić naszych czytelników do korzystania ze źródła informacji o tym, co interesujące i wartościowe, jeśli chodzi o styl życia, wypoczynek, sztukę, rozrywkę ale także możliwości inwestycyjne.

Jakie są cele, które stawia przed serwisem PTWP (liczba użytkowników)?

Liczymy na 100 tys. unikalnych użytkowników na starcie, a do połowy przyszłego roku chcemy mieć pół miliona odwiedzających miesięcznie.

W jaki sposób zamierzają Państwo konkurować z graczami, obecnymi na tym rynku od dawna (np. Wydawnictwo Bauer, Burda Media Polska)?

Naszą przewagą jest bogate portfolio wydawnicze portali o tematyce biznesowej. Portale jak WNP.PL, propertynews.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl czy rynekzdrowia.pl mają znaczne zasięgi i każdego dnia są chętnie czytane przez grupę docelową serwisu Well.pl. Naszym stałym czytelnikom zaoferujemy odmienne niż dotychczas, ale wciąż interesujące teksty, do których będą mogli sięgnąć po pracy, w weekend lub w innym dogodnym momencie, to zdecydowanie wyróżnia nas na tle wydawców mających w ofercie serwisy i magazyny lifestyle'owe.

Czy - w bliższej bądź dalszej perspektywie - planują Państwo wydawanie Well.pl również w formie papierowej?

Nie mamy takich planów, Well.pl jest serwisem internetowym i to online będziemy rozwijać naszą ofertę.

Czy planują Państwo kolejne tytuły lifestyle'owe? A może rozszerzenie działalności o jeszcze inne obszary?

Uczyniliśmy segment digital kluczowym obszarem rozwoju Grupy PTWP. W ostatnich miesiącach skoncentrowaliśmy się na rozbudowie zespołu, wzmocnieniu kompetencji w zakresie nowych technologii i inwestycjach w narzędzia IT i w związku z tym, mamy w planach prace nad rozwojem serwisów i ich integracją z platformami e-commerce, a także wdrożenie nowych portali i produktów online, choć jeszcze teraz nie chciałbym zdradzać szczegółów.


Grupa PTWP wydaje pięć magazynów („Farmer”, „Dobrze Mieszkaj”, „Rynek Zdrowia”, „Rynek Spożywczy”, „Nowy Przemysł) i 20 portali internetowych. Zajmuje się także m.in. organizacją eventów.

W trzecim kwartale br. wypracowała 3,33 mln zł zysku netto (spadek o 6,19 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2020 roku).

Dołącz do dyskusji: Rusza serwis lifestyle'owy Well.pl

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Boroń
Ciekawa inicjatywa, ale z tą Maffashion to chyba falstart. Nie kojarzę nikogo, kto uznawałby ją za premium czy luksus, raczej jest internetowym odpowiednikiem Julii Wieniawy. Nie miej jednak życzę powodzenia.
0 0
odpowiedź
User
Arek
Beznadziejny serwis. Niestety tam już tylko gorzej. Branżowe serwisy są już często branżowymi tylko z nazwy, bo wpada tam dosłownie wszystko. Nie chce się tam zaglądać. Teraz znowu zżynają cudzy koncept, szkoda że akurat najgorszy z możliwych. Widać pomysłu na siebie już brak i tak jest od ładnych paru lat.
0 0
odpowiedź
User
Jack
PTWP znowu bierze się za coś, czego nie potrafi robić zamiast rozwijać swoje nieliczne dobre projekty. To nowe coś zaraz podzieli los innych projektów, które ta firma doprowadziła do upadku (vide: segment wnętrzarski Publikatora w czasie największego boomu w branży).
0 0
odpowiedź