SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej reklam piwa w radiu i gazetach. Kompania Piwowarska i Carlsberg w górę, w dół Namysłów i Van Pur

Producenci piwa w pierwszej połowie br. wydali na reklamę w mediach niemal tyle samo co przed rokiem. Zwiększyli inwestycje w radiu, gazetach i kinach, głównie kosztem magazynów i telewizji. Na pozycję lidera wysunęła się Kompania Piwowarska, która wyprzedziła Grupę Żywiec.

Article

W okresie od stycznia do czerwca br. producenci piwa przeznaczyli na reklamy swoich marek w tradycyjnych mediach (bez internetu) 295,4 mln zł, zaledwie 0,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów).

Ponad 70 proc. tych budżetów trafiło do telewizji - było to 222,5 mln zł, o 3,8 proc. mniej niż rok temu. Browary zredukowały też w omawianym okresie nakłady reklamowe w magazynach - o 20,6 proc., do 5,4 mln zł.

W tym roku producenci piwa częściej wybierali do swoich kampanii radio, kina i gazety. Stacje radiowe na ich reklamach zarobiły przez sześć miesięcy tego roku o 115,7 proc. więcej niż przed rokiem - 1,26 mln zł. Kina - 92,9 proc. więcej, czyli 21,4 mln zł. Z kolei w gazetach reklamy piwa warte były 1,5 mln zł, o 80,8 proc. więcej niż rok temu. Aktywności browarów na nośnikach reklamy zewnętrznej warte były w tym roku z kolei 43,4 mln zł, a więc niemal tyle samo co w ub.r.

Cennikowe wydatki reklamowe producentów piwa na poszczególne media (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

Telewizja

231 169 418 zł

222 459 168 zł

-3,8

Radio

581 978 zł

1 255 067 zł

115,7

Gazety

830 146 zł

1 501 103 zł

80,8

Magazyny

6 810 929 zł

5 410 710 zł

-20,6

Outdoor

43 332 096 zł

43 392 026 zł

0,14

Kina

11 110 639 zł

21 430 808 zł

92,9

Razem

293 835 206 zł

295 448 882 zł

0,5


Tegorocznym liderem wydatków reklamowych wśród producentów piwa jest Kompania Piwowarska, która zdetronizowała Grupę Żywiec. W minionym półroczu wydała na wsparcie swoich marek 110,3 mln zł, co oznacza 12 proc. wzrost w skali roku.

Obecnie Kompania Piwowarska promuje przede wszystkim piwo Tyskie - w reklamach nawiązujących do igrzysk w Rio de Janeiro wznoszone są toasty za polskich sportowców.

Wydatki Grupy Żywiec, która spadła na drugie miejsce, były w tym roku niższe o 4,4 proc. i wyniosły blisko 110 mln zł. Aktualnie firma promuje piwo Leżajsk kampanią pod hasłem „Wolno wolno”.

Trzecie miejsce na podium zachował Carlsberg Polska z wydatkami na poziomie 51,3 mln zł (wzrost w skali roku o 4,9 proc.). Ten browar w jednej z ostatniej kampanii wspiera markę piwa Kasztelan Niepasteryzowane w kampanii pod hasłem „Zanurz się w bogactwie natury!”.

O 15,1 proc. mniej wydał w tym roku Browar Namysłów (13,2 mln zł), a wydatki firmy Van Pur spadły o 17,4 proc., do 5,5 mln zł.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów piwa

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VI 2015

I-VI 2016

zmiana proc.

KOMPANIA PIWOWARSKA

98 491 829 zł

110 349 902 zł

12

GRUPA ŻYWIEC

115 086 531 zł

109 978 742 zł

-4,4

CARLSBERG POLSKA

48 934 097 zł

51 333 439 zł

4,9

BROWAR NAMYSŁÓW

15 550 271 zł

13 196 319 zł

-15,1

VAN PUR

6 714 700 zł

5 544 915 zł

-17,4

Razem

293 835 206 zł

295 448 882 zł

0,5

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam piwa w radiu i gazetach. Kompania Piwowarska i Carlsberg w górę, w dół Namysłów i Van Pur

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nie piwa, a napojów piwopodobnych powstałych na bazie wody, spirytusu i aromatów identycznych z naturalnymi! Swoją drogą to ciekawe czy przyznają publicznie o ile % w br. spadła im sprzedaż?
12 12
odpowiedź
User
husarz piwny
W knajpie spotykają się prezesi Żywca, Carlsberga i Ciechana. Kelner pyta, co podać. Prezes Żywca mówi:
– Poproszę żywca.
Prezes Carslerga:
– To ja carlsberga poproszę.
Na to prezes Ciechana:
– No to skoro panowie piwa nie piją, to ja colę poproszę.
15 8
odpowiedź
User
bvb
a po co reklamować takie szczochy ?
9 8
odpowiedź
User
Lucky
Bardzo lubie pić piwo w ronie znajomych. Reklamy znacząco wpływaja na zakup, często sugerując. Jeżeli miałbym coś powiedzieć o swoim piwie to była by to Perła. Super trunek.
9 8
odpowiedź