Więcej z treści dla prawników i księgowych. Wydawca Prawo.pl dalej mocno zyskowny

Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, specjalizujące się w tematyce biznesowej i prawnej, w 2024 roku wypracowało znaczne wzrosty przychodów i zysku operacyjnego. Jego zysk netto nieco zmalał, głównie wskutek znacznie wyższej kwoty podatku dochodowego.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Więcej z treści dla prawników i księgowych. Wydawca Prawo.pl dalej mocno zyskowny
Fot. facebook.com/WoltersKluwerPL

W 2024 roku Wolters Kluwer Polska osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 12,1 proc. do 335,13 mln zł. Firma zdecydowanie najwięcej zarabia z elektronicznych baz informacji prawnych. Wpływy w tym obszarze zwiększyły się rok do roku z 231,92 do 261,84 mln zł.

Ofertę cyfrową wydawnictwa tworzą m.in. baza informacji o prawie i jego wykładni LEX w wersjach dla kancelarii prawnych i podatkowych, przedsiębiorstw, biur rachunkowych, placówek medycznych, szkół i uczelni oraz administracji rządowej i samorządowej, grupa LEX Navigator, rozwiązania Lex Alert do komunikacji kancelarii prawnych i biur oraz serwis Prawo.pl.

Więcej z software’u, mniej z czasopism

Przychody firmy z usług software (m.in. oprogramowania LegalDesk, Kancelaria Notarialna, Kancelaria Prawna, Progmedica, Lex Compliance RODO, Lex Kontrola Zarządcza i GRC, Lex Baza Dokumentów, Lex Edytor) poszły w górę z 37,74 do 43,98 mln zł.

Z kolei wpływy z książek zwiększyły się zaś z 19,35 do 19,67 mln zł, a te z czasopism zmalały z 4,39 do 4,1 mln. Spółka wydaje m.in. książki z serii Meritum, Komentarze i systemy prawa oraz Monografie i Akademicka, a także czasopisma „Dyrektor Szkoły”, „Przegląd Podatkowy”, „Europejski Przegląd Sądowy”, „Orzecznictwo (Sądów Polskich, Sądu Najwyższego)”, „Finanse Komunalne”, „Glosa - Prawo Gospodarcze w Orzeczeniach i Komentarzach”, „Polski Proces Cywilny”, „Orzecznictwo w Sprawach Samorządowych”, „Państwo i Prawo”, „Przegląd Prawa Handlowego”, „Przegląd Prawa Publicznego”, „Przegląd Podatkowy”, „Przegląd Sądowy”, „Samorząd Terytorialny”, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego” oraz „Zeszyty Naukowe Sądownictwa Administracyjnego”.

grafika

Na działalność operacyjną Wolters Kluwer Polska przeznaczył w ub.r. 243,35 mln zł, o 11,8 proc. więcej niż przed rokiem. Stanowiące mniej więcej dwie trzecie wydatki na usługi obce poszły w górę ze 138,76 do 158,9 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia wzrosły zaś z 73,84 do 78,57 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 13,62 do 15,25 mln, a na amortyzację – z 10,35 do 11,74 mln.

W ub.r. firma zatrudniała przeciętnie 356 pracowników, o trzech mniej niż przed rokiem. Właśnie zmienił się jej prezes: odchodzącego na emeryturę po 36 latach Włodzimierza Albina zastąpił Marcin Kleina.

grafika

Prawie 80 mln zł dywidendy

Na poziomie operacyjnym zysk Wolters Kluwer Polska zwiększył się z 83,46 do 93,21 mln zł. Natomiast głównie wskutek wzrostu kwoty podatku dochodowego z 9,42 do 19,03 mln zysk netto nieco zmalał: z 79,35 do 78,23 mln zł.

Cały zeszłoroczny zysk netto trafił do holenderskiej spółki Wolters Kluwer International Holding – jedynego udziałowca wydawnictwa.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów