'Wiedźmin 2' - premierowy nakład ma wynieść 1 mln sztuk

Planowany premierowy nakład gry "Wiedźmin 2" to 1 mln sztuk, z czego 900 tys. przypada na wersję "pudełkową", poinformowali przedstawiciele spółki Optimus w czwartek. Do Optimusa należy grupa CD Projekt, w skład której wchodzi studio CD Projekt RED - producent Wiedźmina.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Premierowy nakład drugiej części Wiedźmina to 1 mln sztuk" - powiedział prezes Optimusa Adam Kiciński dziennikarzom. Wyjaśnił, że w skład tej liczby wchodzi 900 tys. egzemplarzy "pudełkowych". Oznacza to, że taka liczba pudełek z grami trafi do sklepów w trakcie premiery i taką wartość zaraportuje spółka w II kwartale (premierę zaplanowano na połowę maja). Spółka liczy, że kolejne 100 tys. sztuk sprzeda do końca czerwca w dystrybucji elektronicznej.

"Ten rok możemy zamknąć liczbą wyższą niż 1 mln" - powiedział członek zarządu Optimusa Marcin Iwiński.

Według analityków DI BRE, 'Wiedźmin 2" może w ciągu trzech lat przynieść Optimusowi (który ma zmienić nazwę na CD Projekt w III kw. br.) ok. 150 mln zł zysku na poziomie operacyjnym. Zakładają oni, że wartość przychodów ze sprzedaży gry ma przekroczyć 195 mln zł.

Analitycy zwracają uwagę, że w odróżnieniu od części pierwszej gra ma się pojawić na wszystkich trzech platformach (PC, XBOX360 i PS3). Ponadto dzięki wyrobionej poprzez sukces pierwszej części marce należy oczekiwać, że sequel przygód Wiedźmina sprzedawać się będzie w przypadku platformy PC zdecydowanie lepiej niż to miało miejsce w przypadku Wiedźmina1. Co więcej rozpoznawalność gry wśród graczy spowodowała, że warunki licencyjne na jakich sprzedawana będzie druga część są znacznie korzystniejsze dla CD Projektu niż przy sprzedaży części pierwszej.

CD Projekt podał, że sprzedał ponad 1,7 mln kopii pierwszej części gry. Przedstawiciele Optimusa oceniają, że dzięki korzystniejszym warunkom licencyjnych przychód spółki z każdego sprzedanego pudełka będzie dwa razy wyższy niż w przypadku pierwszej części gry.

Optimus miał narastająco w I-IV kw. 2010 r.  3,37 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 2,33 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 50,60 mln zł wobec 1,27 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski