Większość Polaków prezenty świąteczne kupi online

W tym roku blisko 80% polskich konsumentów prezenty świąteczne kupi w sieci. Podobny trend widać również w Czechach i na Węgrzech - wynika z badania Lightspeed Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi w sklepach internetowych.

W każdym z badanych krajów nieco inna grupa wiekowa okazała się najbardziej chętna, by poszukiwać prezentów świątecznych w sieci. W Czechach najmłodsza badana grupa okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online: w grupie wiekowej 18-24 lata 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce dominują nieco starsi internauci (25-34 lata z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują badani w grupie 35-44 lata (78%).

Badanie pokazało również wysokie zainteresowanie zakupami online wśród seniorów – ponad 2/3 (68%) badanych Polaków w wieku 65+ planuje prezenty kupić online. Podobnie wyglądają plany zakupowe węgierskich (72%) i czeskich (76%) seniorów.

Badanie zostało przeprowadzone przez Lightspeed Research (Grupa Kantar) na zlecenie FedEx Express w drugiej połowie listopada 2018 r. wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.

 

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat