SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem

W styczniu 2015 roku wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej liderem nadal była TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło TVP Info, a najwięcej straciło Polo TV.

fot. shuttlerstock Article

Wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w styczniu 2015 roku pierwsze miejsce utrzymała telewizyjna Jedynka - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2014 roku zmniejszył się o 12,70 proc. i wyniósł 16,01 proc. - jednocześnie był to największy spadek wśród tzw. „wielkiej czwórki”.

Drugie miejsca zajął Polsat, który zanotował udział na poziomie 14,74 proc., po spadku w skali roku o 5,81 proc.

Ostatnią pozycję podium zajęła TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,41 proc. i wyniósł 11,45 proc. Z kolei na czwartej lokacie uplasował się TVN, którego udział zmalał o 7,76 proc. do 9,98 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 25,22 proc., pochwalić się mogła stacja TVP Info, która awansowała z pozycji 6. na 5. Jej średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,76 proc.

Tuż za pierwsza piątką zestawienia znalazła się stacja TV Puls, która w styczniu br. miała 5,04 proc. udziału, a rok wcześniej było to 5,51 proc. (wówczas kanał ten był piąty). Dalej znalazły się konkurencyjne stacje TVN7 (4,22 proc. udziału; spadek o 6,43 proc.) i TV4 (4,16 proc.; do góry o 12,06), która rok wcześniej była dziewiąta.

Z kolei najwięcej straciło Polo TV, które spadło z miejsca 15. na 19. Kanał ten zanotował spadek wynoszący 23,08 proc. do 1,30 proc. udziału.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 4+

styczeń

Stacja

2015

2014

TVP1

16,01%

18,34%

Polsat

14,74%

15,65%

TVP2

11,45%

12,78%

TVN

9,98%

10,82%

TVP INFO

5,76%

4,60%

TV PULS

5,04%

5,51%

TVN7

4,22%

4,51%

TV4

4,18%

3,73%

Puls 2

3,72%

4,50%

TV6

2,61%

2,15%

TTV - Twoja Telewizja

2,49%

2,95%

TVP Rozrywka

2,07%

1,80%

TVP Regionalna

1,94%

2,45%

ATM Rozrywka

1,75%

2,05%

Fokus TV

1,67%

0,00%

TVP ABC

1,62%

0,00%

Stopklatka

1,60%

0,00%

TVP Historia

1,31%

1,17%

Polo TV

1,30%

1,69%

TVP Polonia

1,00%

1,06%

Eska TV

0,93%

1,11%

TVP Kultura

0,84%

0,77%

Polsat Sport News

0,53%

0,64%


W grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2015 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,44 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - spadek o 4,12 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział zwiększył się o 5,10 proc. do 11,95 proc. Natomiast na trzecią pozycję spadła TVP1. Jej średni wynik w badanym miesiącu wyniósł 10,20 proc., po spadku w skali roku o 17,87 proc. Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 (9,66 proc.; w dół o 7,03 proc.).

Piąta pozycja w tym rankingu przypadła TV Puls, która w tej grupie wiekowej zanotowała spadek o 9,28 proc. do 6,65 proc. Natomiast dwa oczka niżej znalazła się siostrzana stacja Puls 2 (4,80 proc. udziału; spadek o 11,28 proc.).

Także i w tej grupie wiekowej największym wzrostem pochwalić się mogła newsowa stacja TVP Info, której udział poszedł do góry o 33,14 proc. do 2,33 proc.

Zaś najwięcej - również i w tym ujęciu - straciło Polo TV - było to 29,35 proc. do 2,07 proc.

Wirtualnemedia.pl

DVB-T 16-49

styczeń

Stacja

2015

2014

Polsat

17,44%

18,19%

TVN

11,95%

11,37%

TVP1

10,20%

12,42%

TVP2

9,66%

10,39%

TV PULS

6,65%

7,33%

TV4

4,95%

4,39%

Puls 2

4,80%

5,41%

TVN7

4,23%

5,18%

TV6

3,45%

2,99%

TTV - Twoja Telewizja

3,39%

3,68%

TVP INFO

2,33%

1,75%

ATM Rozrywka

2,28%

2,60%

Polo TV

2,07%

2,93%

Stopklatka

2,02%

0,00%

Fokus TV

1,89%

0,00%

TVP Rozrywka

1,89%

1,88%

Eska TV

1,82%

2,06%

TVP ABC

1,52%

0,00%

TVP Historia

1,24%

1,24%

TVP Regionalna

1,19%

1,33%

TVP Polonia

0,89%

1,12%

TVP Kultura

0,77%

0,89%

Polsat Sport News

0,49%

0,61%


Nielsen Audience Measurement nie monitoruje oglądalności stacji TV Trwam.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wielka czwórka” traci widzów w naziemnej telewizji cyfrowej. Polo TV z największym spadkiem

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
paul
a gdzie jest tv trwam??? czemu nie ma danych?
14 16
odpowiedź
User
Staszek
Trwam nie jest monitorowana. Nie chce tego. Aby być uwzględnianym w panelu Nielsena, trzeba zapłacić. Oni tego nie robią, mają swoje dane. Dzwonią do ludzi i sprawdzają czy ich oglądają.
21 8
odpowiedź
User
draco_san
A czemu nie ma zestawienia dla kanałów z multipleksów regionalnych? Przecież są w panelu Nielsena. Jakiś procent oglądalności muszą przecież mieć?
10 8
odpowiedź
User
amber
Gdy Trwam nie było na multiplexie to było monitorowane a teraz nie jest.
Czyżby Trwam wtedy płaciło a teraz nie chce?
To raczej nieprzekonywujące tłumaczenie.
8 8
odpowiedź