SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pozycje Siódemki hitem player.pl. „Priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów”

Wiosną 2020 roku Siódemka miała 4,6 proc. udziału w rynku w grupie 16-49, co dało stacji piąte miejsce w rynku telewizyjnym. Wśród 10 najchętniej oglądanych pozycji w player.pl to tytuły TVN7. - Celem kanału jest dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20-39 lat - mówi Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV (TVN Media).

fot. TVN fot. TVN

W okresie od 1 marca do 30 czerwca 2020 roku średni udział Siódemki wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 4,6 proc., a w paśmie prime-time (od 18.00 do 23.00) było to 4,9 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez zespół biura reklamy TVN Media.

Nowością Siódemki na wiosnę był realizowany na Bali reality-show „Hotel Paradise”. Stacja emitowała również nowe odcinki „Zakochanych po uszy”, a także znane dotychczas z TVN cykle „Szkoła”, „19+” i „Ślub od pierwszego wejrzenia”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

TVN7 była piątą najchętniej oglądaną stacją w polskim rynku telewizyjnym. Liderem był TVN z 10 proc. udziału (12,6 proc. w prime-time). Dalej uplasowały się Polsat - 9,5 proc. (10,7 proc.), TVP2 - 6 proc. (6,3 proc.) i TVP1 - 5,5 proc. (6,6 proc.).

- Wiosna była bogata i różnorodna, mimo pandemii, która dotknęła całą naszą cywilizację i zatrzymała na chwilę świat. Również w naszym przypadku zmieniła plany, ale nie zmieniła naszych celów, a wyniki spełniły nasze oczekiwania - komentuje Katarzyna Mazurkiewicz, szefowa TVN7. - Osiągnęliśmy najwyższe wyniki oglądalności w historii stacji, pozycjonując się w gronie kanałów o największym zasięgu i widowni, budując mocną pozycję wśród młodszych grup widzów - dodaje.

Katarzyna Mazurkiewicz: priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów

Jak informuje Mazurkiewicz „priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów, w jakimś sensie to oni tworzą z nami programy, które prezentujemy na antenie. Budujemy dialog i chcielibyśmy, żeby był on bardziej wyrazisty”. - Siódemka to relacje, zaangażowanie, autentyczność w bezpiecznej relaksacyjnej formie. Jesteśmy blisko naszych widzów i jesteśmy ich ciekawi. Nie zwalniamy tempa i konsekwentnie kontynuujemy budowanie nowej Siódemki. Jesień będzie jeszcze bogatsza, pełniejsza i zaskakująca - mówi.

Wśród widzów w grupie 16-49 zamieszkałych w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców Siódemka miała odpowiednio 4,5 proc. i 5,2 proc. udziału.

- Wieloletnia fragmentaryzacja rynku telewizyjnego, pociągająca za sobą rozdrobnienie stacji i rozproszenie uwagi widzów największą liczbę kanałów ma też inne oblicze. Obserwujemy w danych wyraźne wyodrębnianie się kanałów ogólnotematycznych średniej wielkości, które doświadczają stabilnego wzrostu udziałów, zmniejszając dystans do tzw. „wielkiej czwórki” i jednocześnie mocniej wyróżniając się na tle licznych mniejszych kanałów. W skład tej „następnej czwórki” kanałów wchodzą TVN7, TV Puls, TV4 oraz TTV. Na przestrzeni ostatnich 10 lat kanały te jako grupa ponad dwukrotnie zwiększyły swoje udziały, zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej 16-49 - mówi Joanna Kopeć, senior media research executive w Nielsen Audience Measurement.

Spośród pięciu analizowanych stacji Siódemka ma najwyższy udział widzów młodych w strukturze wiekowej stacji. 9 proc. widowni stanowią osoby w wieku od 4 do 19 lat, 26 proc. - od 20 do 39 lat oraz 21 proc. - od 40 do 49 lat. Łącznie widzowie do 49 lat stanowią 56 proc. całkowitej widowni stacji.

Dla porównania, udział widzów 4-49 lat w przypadku TVN wynosi 51 proc., Polsatu - 46 proc., TVP2 - 34 proc., TVP1 - 23 proc., a średnio w całym rynku telewizyjnym jest to 43 proc.

W paśmie pomiędzy 18.00 a 23.00 Siódemka od marca do czerwca miała 64 proc. widzów w wieku od 4 do 49 lat, co też jest najwyższym wynikiem na tle „wielkiej czwórki”.

Dyrektor Premium TV (TVN Media) Andrzej Karasowski informuje, że celem Siódemki jest dotarcie do wszystkich widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 20-39 lat. - Dotarcie do tego segmentu wiekowego jest bardzo trudne, z powodu rosnącej konsumpcji digital, a sami nadawcy trochę go zaniedbują, gdyż łatwiej kierować ramówki do mass marketowego odbiorcy w wieku 30-59 lat. Dotarcie do tego widza wymagało od nas zrozumienia jego potrzeb, nie tylko na poziomie zawartości programowej, ale również w obszarze istotnych wartości socjo-społecznych w tej grupie. W obszarze zachowań musimy adresować ich przyzwyczajenie do większej wolności wyboru, stąd produkcje od razu miały w zamyśle eksploatacje treści w świecie digital. Dzięki takiemu całościowemu podejściu udało nam się na nowo zdefiniować widza oraz tak sformatować i ułożyć treści, aby nowa ramówka je spełniła zarówno w środowisku telewizyjnym jak i digitalowym - komentuje.

„Zakochani po uszy” i „Hotel Paradise” hitami player.pl

W rankingu 10 najchętniej oglądanych programów player.pl pięć lokat należało do tytułów z portfolio Siódemki. Pierwsze miejsce - pod względem największej liczby łącznych odtworzeni - zajął serial „Zakochani po uszy”, tuż za nim uplasował się „Hotel Paradise”. Czwarte miejsce zajął „Ślub od pierwszego wejrzenia” - zdecydowanie najwyżej sklasyfikowany program cotygodniowy. Piąty był serial „19+”, a dziewiąta lokata należała do „Hotel Paradise Extra”.

Biorąc pod uwagę strukturę widowni wszystkich programów z portfolio Siódemki w player.pl aż 44 proc. wyświetleń materiałów wygenerowały osoby w wieku od 20 do 39 lat. Udział osób od 40 do 49 lat wyniósł 17 proc., a od 4 do 19 lat - 13 proc.

- Pozycja silnej, drugiej stacji TV, aktywizującej młodszych widzów (20-39), z produkcjami odnoszącymi sukces na Playerze to niewątpliwie zwycięstwo całej grupy medialnej. Czy w związku z tym możemy mówić o awansie Siódemki do B4 i stworzeniu B5? - zastanawia się Piotr Borusiewicz, tv director w Mediabrands. - Jeśli chodzi o wyniki związane z oglądalnością i zainteresowaniem rynku reklamowego, to coraz bardziej tak. Patrząc na strategię zarządzania portfolio kanałów przez grupy medialne w Polsce, to B4 są wciąż innym segmentem pod kątem wielkości inwestycji programowych, rozmachu ramówek czy świadomości reklamodawców - komunikuje.

Najchętniej oglądaną pojedynczą pozycją programową Siódemki w okresie od 1 marca do 30 czerwca 2020 roku był film „Karol. Człowiek, który został papieżem”, który 13 kwietnia śledziło 1,68 mln widzów w 4+.

- Bardzo ważnym filarem Siódemki są filmy i dlatego zawsze staramy się tak tworzyć naszą ramówkę, aby znalazła się w niej bogata oferta filmowa - komunikuje Katarzyna Mazurkiewicz.

Jak już informowaliśmy prezentując wyniki badania Wavemaker, TVN7 to trzeci najwyżej oceniany kanał w naziemnej telewizji cyfrowej. Pozytywnie stację ocenia 70 proc. widzów, tyle samo co TV Puls. Pierwsze miejsce w rankingu zajął Polsat (79 proc. wskazań), a drugie miejsce należało do TVN (74 proc.).

- Spójność pomysłu i konsekwencja w jego wdrażaniu na pewno są wielkim sukcesem Grupy TVN w projekcie rebrandingu TVN7. Ramówkę oparto na generujących stabilną (i znaczną) widownię pasmach filmowych, ale zarazem wprowadzono nowe formaty stające się „wizytówką” zmian: „Big Brother”, „Hotel Paradise”. Dzięki temu Siódemce udało się zwiększyć udział wśród całej widowni, a także zmienić profil wśród młodszych widzów - mówi Piotr Borusiewicz, tv director w Mediabrands.

W 2019 roku wraz ze zmianą strategii programowej Siódemki zmieniona została również polityka handlową stacji. Kanały TVN i TVN7 zostały połączone w jeden produkt TVN Max.

- Dzięki temu wzmocniliśmy zasięgowo naszą ogólnopolską ofertę pakietową, tworząc produkt udziałowo i zasięgowo większy niż połączony pakiet TVP1 i TVP2. W sferze formatowej udostępniamy dodatkowe możliwości komunikacyjne, przykładem jest natywne rozwiązanie dla marki Purina w „Zakochani po uszy” - komentuje Andrzej Karasowski, dyrektor Premium TV. - Obserwujemy istotny wzrost popytu na zakup cennikowy TVN7. Właśnie tę formę sprzedaży będziemy chcieli w sposób szczególny promować w nadchodzącym sezonie jesiennym, w kontekście głównych pozycji programowych stacji - dodaje.

Dołącz do dyskusji: Pozycje Siódemki hitem player.pl. „Priorytetem jest wsłuchiwanie się w oczekiwanie widzów”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qwert
W sieci próżno szukać emisji TVN7, żeby móc oglądać na żywo stację. Inaczej ma się z TVN (np. dostępny za darmo w WP Pilot). Więc zostaje tylko Player.
0 0
odpowiedź
User
Niezadowolony
Przecież to, co można obecnie oglądać w Siódemce to zwykła patologia. Wszystko, na czym można by ewentualnie zawiesić oko przerzucili do telewizji Metro. A jeśli te durnoty ogląda tak dużo młodych, to powinniśmy nad tym płakać, a oni się tym chwalą.
0 0
odpowiedź
User
anonim
Przecież to, co można obecnie oglądać w Siódemce to zwykła patologia. Wszystko, na czym można by ewentualnie zawiesić oko przerzucili do telewizji Metro. A jeśli te durnoty ogląda tak dużo młodych, to powinniśmy nad tym płakać, a oni się tym chwalą.


Czego się można spodziewać po takiej mniejszej stacji.Siódemka to jedynie "Zakochani po uszy" i "Hotel Paradise" i jakieś paradoki. Jeśli tak ma wyglądać rozwijanie kanału, to ja dziękuje.No cóż, młody widz taki jest już, no i co zrobisz, nic.
0 0
odpowiedź