SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska dalej liderem opiniotwórczych mediów, RASP na czele wydawców. Wirtualnemedia.pl przed Money i Gazeta.pl

W lipcu ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce Instytutu Monitorowania Mediów otwiera Wirtualna Polska, przed Onetem i "Rzeczpospolitą". W czołówce najczęściej cytowanych mediów utrzymują się Wirtualnemedia.pl. Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska.

Article

Na redakcyjne treści Wirtualnej Polski inni dziennikarze w kraju powoływali się w lipcu 1,8 tys. razy. Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 1,6 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka "Rzeczpospolita" z niewiele niższą liczbą 1,5 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o dwanaście oczek odnotowała zaś rozgłośnia radiowa - Polskie Radio 24, z wynikiem 766 cytowań.

Miejsce piętnaste zajmują Wirtualnemedia.pl z wynikiem 661 cytowań.

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów znajduje się pięć portali internetowych, pięć tytułów prasowych. Telewizję reprezentują trzy stacje: TVN24, Polsat News oraz TVP Info. Rozgłośnie radiowe są zaś tylko dwie: RMF FM i Polskie Radio 24.

Wirtualnemedia.pl w czołówce serwisów internetowych

Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce, za nią Onet (1,6 tys.), a podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1 tys.).

Miejsce czwarte ze wzrostem o jedną pozycję zajął Pudelek z liczbą 721 cytowań w innych mediach. Piąte miejsce należy do portalu Wirtualnemedia.pl.

"Rzeczpospolita" liderem w prasie

"Rzeczpospolita" utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 1,5 tys. razy – stosunkowo często publikacje dotyczyły obywateli Ukrainy, których, jak wskazuje gazeta, gotowość podjęcia pracy w Polsce jest większa niż w Czechach i Rumunii.

Miejsce drugie i trzecie kolejno zajmują "Super Express" (1,4 tys.) i "Gazeta Wyborcza" (1,3 tys.).

W kategorii tygodników liderem po wzroście o sześć oczek są "Sieci". Większość wzmianek dotyczyła rozmowy redakcji z wicepremierem i ministrem obrony narodowej Mariuszem Błaszczakiem na temat przyszłości i wyposażenia sprzętowego polskiej armii.

Miejsce drugie należy do "Do Rzeczy", na którego informacje inni dziennikarze w Polsce powoływali się w okresie całego miesiąca łącznie 260 razy. Podium natomiast zamyka "Newsweek" z liczbą 259 wzmianek w innych tytułach i wzrostem o trzy oczka w odniesieniu do czerwca.

W lipcu magazyn "Forbes" otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 163 odwołań w innych mediach. Za nim "Twój Styl", który w lipcu cytowano łącznie 132 razy.

TVN24, Polsat News i TVP Info  - najbardziej opiniotwórcze telewizje

Pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych, podobnie jak w ubiegłym miesiącu, zajmuje TVN24, na który dziennikarze innych mediów powoływali się w lipcu ponad 1,2 tys. razy. Redakcja jako pierwsza poinformowała za pośrednictwem Karola Blajerskiego, prokuratora i rzecznika Prokuratury Regionalnej w Lublinie o możliwej śmierci Andrzeja I. – właściciela firmy handlującej bronią, który w 2020 r. miał dostarczyć Polsce respiratory.

Drugie miejsce niezmiennie w stosunku do czerwca należy do stacji Polsat News (1,2 tys. cytowań), a podium także ponownie zamyka TVP Info (963).

Wśród stacji radiowych w lipcu dominowało RMF FM. Dziennikarze rozgłośni jako pierwsi poinformowali o morderstwie profesora Akademii Górniczo-Hutniczej Jana Targosza. Drugie miejsce ze wzrostem o trzy oczka należy do Polskiego Radia 24, które inne media cytowały wówczas 766 razy. Podium zamyka zaś Program I Polskiego Radia (605 wzmianek).

"Puls Biznesu" awansuje w rankingu mediów ekonomiczno–biznesowych

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna", a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do "Pulsu Biznesu".


Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (455 cytowań). Dalej Business Insider (405) i Bankier (143). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp (44), a TOP 5 zamyka 300gospodarka (28).

Radio Poznań, Radio Kraków i "Dziennik Wschodni" - liderzy w regionach

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych zajmuje Radio Poznań. Na rozgłośnie w lipcu powoływano się łącznie 163 razy – stacja odnotowała tym samym wzrost o dwa oczka w stosunku do czerwca. Dziennikarze Radia Poznań jako pierwsi informowali o porwaniu 14-latki – uprowadzonej i torturowanej przez znajomych z powodu niewielkiego długu.

Drugie miejsce w rankingu również należy do Radia Kraków, które odnotowało 95 wzmianek w innych tytułach w kraju. "Dziennik Wschodni" uplasował się na miejscu trzecim z ponad stuprocentowym wzrostem liczby cytowań i zmianą pozycji aż o pięć miejsc w górę cytowany 92 razy.

RASP liderem wydawnictw

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów 4,3 tys. razy.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 3,2 tys. wzmianek w innych mediach w kraju.

Dalej na podium Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,8 tys. razy w materiałach innych polskich mediów, w tym Polsat News, Polsat czy portal Interia.

Awans aż o sześć oczek odnotowała natomiast grupa Polskie Radio, której stacje w lipcu cytowano ponad 2,2 tys. razy. Wzrosty dotyczą także Telewizji Polskiej, Grupy ZPR Media i wydawnictwa Infor PL (Dziennika Gazeta Prawna).

 

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 913 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 31 lipca 2022 roku.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska dalej liderem opiniotwórczych mediów, RASP na czele wydawców. Wirtualnemedia.pl przed Money i Gazeta.pl

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mim
Wiem, że to tylko ranking ilości cytowań, ale porażka RMF FM, które zawsze było w pierwszej trójce, nie mówiąc już o Radiu Zet, które w rankingu jest bardzo nisko. Zaskakuje mnie tak duży wzrost PR 24.
7 1
odpowiedź
User
Gk
Polska press nie ma. Pani Kania świetnie robi robotę. Ani odsłon ani cytowalności. Jak długo jeszcze?
4 3
odpowiedź
User
hytr
Przy udziale Polsat News na poziomie 1,43% w rynku to 2 miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych TV to mistrzostwo świata.
0 1
odpowiedź