Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Wirtualnej Polski, cena docelowa w górę

Haitong Bank utrzymał rekomendację "kupuj" dla Wirtualnej Polski i podniósł cenę docelową akcji z 63,2 zł do 67,9 zł.

km
km
Udostępnij artykuł:
Haitong Bank rekomenduje kupno akcji Wirtualnej Polski, cena docelowa w górę

W swoim najnowszym raporcie Haitong Bank podkreśla, że podniesienie ceny docelowej akcji Wirtualnej Polski wynika z podwyższenia przez analityków prognozy EBITDA na lata 2019/20/21 odpowiednio o 2/5/6 proc.

- Wyższe prognozy są efektem lepszego niż wcześniej oczekiwano rozwoju spółki dzięki jej dominującej pozycji w segmencie portali wertykalnych oraz aktualizacji przez analityków ich modelu o przejęcia SuperAuto24 i Teropolanu. Co więcej, lepsza widoczność reklam i narzędzia big data zwiększają efektywność wyświetlanych reklam i sprawiają, że Wirtualna Polska staje się grupą internetową pierwszego wyboru dla reklamodawców - stwierdził Konrad Księżopolski, szef działu analiz w Haitong Bank.

- Rok 2018 był bardzo udany dla Wirtualnej Polski. Przychody wzrosły o 23 proc. r/r, a EBITDA o 29 proc. r/r za sprawą dalszego dynamicznego wzrostu organicznego w segmencie e-commerce (poza modą, która ucierpiała nieco z powodu złej pogody). Do tego przyczyniło się także przyspieszenie wzrostu w reklamie internetowej, odbicia w segmencie telewizyjnym, w którym firma zwiększyła swoją oglądalność, oraz nowych akwizycji. Wysoka dynamika wzrostu organicznego w e-commerce w połączeniu z niedawnymi akwizycjami oznaczają, że w 2018 r. ok. 52 proc. przychodów i 38 proc. EBITDA Wirtualnej Polski pochodziło z e-commerce. Zdaniem analityków Haitong Bank to dobra wiadomość, ponieważ handel internetowy (e-commerce), w przeciwieństwie do reklamy w sieci, ma charakter mniej cykliczny i jest napędzany czynnikami lokalnymi, co pomaga chronić spółkę przed skutkami potencjalnego globalnego spowolnienia - czytamy w komunikacie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wirtualna-polska-rozmawia-o-przejeciach-za-granica-z-e-commerce-ma-polowe-wplywow-i-jedna-trzecia-zysku,7171097269589633a ##

Analitycy Haitong Bank oczekują, że I kwartał 2019 r. będzie wskazywał na kontynuację tych pozytywnych trendów, z przychodami na poziomie 153 mln zł (wzrost o 30 proc. r/r) i EBITDA w wysokości 39 mln zł (wzrost o 22 proc. r/r). Przy zaktualizowanych przez analityków danych Wirtualna Polska jest wyceniana na rok 2019 ze wskaźnikiem EV/EBITDA w wysokości 9,7 i P/E 17,4, co daje 22/3-proc. dyskonto w porównaniu do globalnych konkurentów z branży internetowej/e-commerce.

Wirtualna Polska wciąż poszukuje możliwości akwizycyjnych, co widać po zwiększeniu linii kredytowej w październiku 2018 r. o dodatkowe 100 mln zł i czterech przejęciach: ExtraDomu (100-proc. udział za 75 mln zł, co implikuje 11,9-krotność wskaźnika EV/EBITDA), Superauto24 (51-proc. udział za 21,1 mln zł, co daje 8,7-krotność wskaźnika EV/EBITDA za 2018 r.), Terpolanu (13,5-proc. udział wart 7,8 mln zł, co daje 14,7-krotność wskaźnika EV/EBITDA za 2018 r.) oraz Parklotu. Analitycy Haitong Bank oczekują, że Wirtualna Polska nadal będzie motorem konsolidacji polskiego rynku reklamy internetowej i e-commerce.

W ub.r. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 21,8 proc. do 567,32 mln zł oraz 76 mln zł zysku netto (wobec 40,03 mln zł rok wcześniej). W ostatnim kwartale Telewizja WP pierwszy raz osiągnęła zysk EBITDA.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero