Wirtualna Polska nie dopłaci za wydawcę Jastrząbpost.pl. Odwiedzalność poniżej celów

Wirtualna Polska Holding nie musi zapłacić 4 mln zł więcej za przejętą pod koniec ub.r. spółkę Mediapop, wydającą m.in. Jastrząbpost.pl, Pyszności.pl i Popularne.pl. Witryny osiągnęły bowiem odwiedzalność poniżej wyznaczonych celów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

100 proc. udziałów Mediapopu zostało kupione przez Wirtualna Polska Holding, poprzez spółkę Wirtualna Polska Media w listopadzie ub.r. za 28 mln zł. Dodatkowo maksymalnie 9 mln zł nabywca miał zapłacić jako tzw. cenę earn-out, uzależnioną od wyników przejętej spółki.

W bilansie holdingu Wirtualna Polska ponad 4 mln z tej kwoty zaklasyfikowano do zobowiązań krótkoterminowych, które należy zapłacić w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Na koniec ub.r. było to dokładnie 4,09 mln zł, a kwartał później - 4,24 mln zł.

Potem owa rezerwa została rozwiązana. W sprawdzaniu za drugi kwartał uzasadniono, że według zarządu Wirtualnej Polski „prawdopodobieństwo, że przewidziane w umowie warunki dotyczące wypłaty earn-out zostaną spełnione jest bardzo niskie”. W raporcie za trzeci kwartał zaznaczono, że sprawa jest już przesądzona: „przewidziane w umowie warunki dotyczące realizacji celów oglądalnościowych nie zostały spełnione”.

Do Mediapopu należały serwisy z różnych kategorii tematycznych, na czele z Jastrząbpost.pl, Pyszności.pl, Genialne.pl i Popularne.pl. Prezeską spółki i założycielką Jastrząbpost.pl była Agnieszka Jastrzębska, w przeszłości dziennikarka „Dzień dobry TVN”, „Twojego Stylu”, „Vivy!” i „Gali”.

- Sprzedajemy spółkę w momencie, kiedy osiąga najlepsze w historii wyniki zarówno finansowe, jak i zasięgowe. Jestem przekonana, że transakcja z Wirtualną Polską, wiodącą grupą mediową w kraju, pozwoli nie tylko umocnić pozycję serwisów, ale również da szansę na dynamiczny rozwój i wykorzystanie pełni potencjału dzięki zasobom i doświadczeniu biznesowemu nowego właściciela - komentowała Jastrzębska w komunikacie o przejęciu jej spółki przez WP.

- Po sfinalizowaniu transakcji chcemy dalej współpracować z zespołem Mediapop, wykorzystując jego bogate doświadczenie w tworzeniu i pozycjonowaniu marek w social mediach. To pozwoli nam wzmocnić w tym zakresie również profile serwisów Wirtualnej Polski. Dodatkowo transakcja pozwala na budowę silnego brandu kulinarnego w oparciu o serwis Pyszności - zapowiadał Kamil Karnowski, dyrektor publishing growth w Wirtualnej Polsce Media. Na początku br. Mediapop został wchłonięty, poprzez przeniesienie wszystkich jego aktywów, przez Wirtualna Polska Media.

Jastrząbpost.pl od lat jest w czołowej dziesiątce serwisów o tematyce show-biznesowej. W październiku br. odwiedziło go 4,21 mln internautów, spędzając średnio po 6 minut i 9 sekund (według badania Mediapanel). Pyszności.pl i Genialne.pl działają bez zmian, natomiast Popularne.pl przestało być aktualizowane z końcem stycznia br.

Wszystkie serwisy i aplikacje holdingu Wirtualna Polska zanotowały w październiku 21,57 mln użytkowników, 2 godziny, 29 minut i 11 sekund średniego czasu korzystania oraz 7,58 proc. zasięgu.

Z bilansu firmy w br. zniknęła też część zobowiązań krótkoterminowych innych niż earn-out wynikających z przejęć. Zmalały one z 9,87 do 6,93 mln zł, ponieważ WP w pierwszym półroczu spłaciła 5,2 mln zł kolejnej transzy ceny za udziały Extradomu, 1,93 mln zł w związku z ostatecznym rozliczeniem kupna grupy Szallas i 2,68 mln zł za warranty uprawniające do kupna dalszych akcji Audioteki. Kontrolny pakiet akcji tej ostatniej spółki przejęła w lipcu za 74,64 mln zł, stając się jej jedynym właścicielem.

grafika

W zeszłym kwartale br. Wirtualna Polska Holding przy wzroście przychodów o prawie 50 proc. do 405,29 mln zł zwiększyła zysk netto z 50,76 do 71,7 mln zł. To rekordowe wyniki w historii firmy - poprzednio poziom 60 mln zł kwartalnego zysku netto przekroczyła raz (62,94 mln zł w czwartym kwartale 2021 roku), a w dwóch poprzednich kwartałach wypracowała ponad 300 mln zł wpływów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"