Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju

26 czerwca rusza druga edycja wakacyjnego cyklu Wirtualnej Polski „#JedziemyWPolskę”. Korzystając z publicznego transportu i bez internetu w telefonach piątka reporterów z różnych redakcji wybierze się w kilkudniowe trasy po kraju, z czego opublikują relacje. Akcję koordynują Joanna Kocik i Tomasz Michalski.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska z drugą odsłoną akcji „#JedziemyWPolskę”, dziennikarze opiszą podróże komunikacją publiczną po kraju
Joanna Kocik

To już druga edycja akcji. W ubiegłym roku reporterzy WP.pl odwiedzili 12 miejscowości w kraju. W tym roku Wirtualna Polska zmienia formułę: dziennikarze będą poruszać się po Polsce autobusami, pociągami i autostopem. Projekt zainauguruje relacja na żywo z przejazdu autostopem nad Bałtyk. Dziennikarze będą na bieżąco informować o podróży oraz pokażą, jak radzą sobie z łapaniem stopa.

- Przejedziemy m.in. najdłuższą trasą kolejową w Polsce, ze Szczecina do Przemyśla. Spróbujemy wrócić do Warszawy z Podlasia, korzystając wyłącznie z lokalnych połączeń, nie korzystając z internetu w telefonie. Chcemy przybliżyć naszym czytelnikom nowe miejsca i podkreślić kwestię dostępności transportu publicznego w Polsce - mówi Joanna Kocik, wydawczyni strony głównej WP i koordynatorka akcji.

W projekt zaangażowanych będzie pięciu reporterów. Podobnie jak w 2018 roku, #JedziemyWPolskę będzie akcją realizowaną wspólnie przez kilka redakcji. Wezmą w niej udział: Martyna Kośka i Witold Ziomek (Money.pl), Piotr Barejka (WP Wiadomości) oraz Helena Łygas i Aleksandra Chruścielewska (WP Kobieta). Koordynatorami są Joanna Kocik i Tomasz Michalski pełniący funkcje wydawców.

W 2018 roku dziennikarze WP wyruszyli w trasę, by przygotować materiały o życiu i problemach mieszkańców kilkunastu polskich miejscowości. Odwiedzili łącznie 12 miejsc i przejechali 8 tysięcy kilometrów. Na mapie znalazły się m.in. Rytel, Oświęcim, Nowy Sącz, Włocławek, Konin czy Wielbark.

- Otrzymaliśmy ogromny odzew od czytelników, dzięki czemu przygotowaliśmy znacznie więcej materiałów, niż pierwotnie planowaliśmy. Filmy i artykuły prezentujące Polskę spoza nurtu wielkich miast cieszyły się sporym zainteresowaniem. Tym razem chcemy dowiedzieć się, jak podróżuje się przez lokalną Polskę - mówi Krzysztof Majak, redaktor naczelny strony głównej Wirtualnej Polski.

Wszystkie materiały z akcji będą publikowane na stronie głównej WP. Pomysły i historie czytelnicy mogą zgłaszać pod adresem Dziejesie.wp.pl.

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 33 proc. do 157 mln zł oraz zysku netto o 72,5 proc. do 14,37 mln zł. W segmencie internetowym osiągnęła 152,39 mln zł wpływów i 44,06 mln zł zysku EBITDA, a Telewizja WP miała 4,6 mln zł przychodów i 1,78 mln zł straty EBITDA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat