SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna wpadka

Choć formalnie upadłość portalu internetowego Wirtualna Polska nie została ogłoszona, reklamodawcy już się od niego odwracają. Wolą Onet, Interię i o2.pl

Rynek reklamy internetowej sam w sobie rozwija się bardzo dobrze. Z roku na rok wydatki na przyciągnięcie uwagi internautów rosną o kilkadziesiąt procent, na co wpływ ma zarówno coraz powszechniejszy dostęp do sieci w pracy, jak i spadek cen podłączeń i abonamentów domowych. Internautów jest po prostu coraz więcej - czytamy w "Życiu Warszawy".

Na warszawskiej giełdzie notowane są dwie spółki, które odnoszą bezpośrednią korzyść z takiego obrotu sprawy - GrupaOnet, która jest właścicielem największego w Polsce portalu internetowego Onet.pl, oraz Interia.pl, która zajmuje na tym rynku trzecie miejsce. W ostatnich tygodniach akcje obydwu firm, ale zwłaszcza Onetu, dynamicznie zyskują na wartości. Na nadzieję na poprawę wyników finansowych obu firm nałożyło się potknięcie (a być może nawet potknięcie ze skutkiem śmiertelnym) drugiego pod względem wielkości portalu w Polsce, czyli Wirtualnej Polski. Spółka ta ociera się o upadłość (sąd nawet rozpatrywał już wniosek, ale ogłoszenie decyzji odroczył bezterminowo), co przekłada się na odpływ reklamodawców. Władze spółki przyznają, że jej dochody z reklam spadły w ostatnim czasie o kilkadziesiąt procent, co w sumie nie powinno zaskakiwać - kto chce się reklamować np. w upadającej gazecie czy stacji radiowej" Wraz z reklamodawcami, którzy przenoszą się oczywiście do konkurencji, WP opuszczają jej użytkownicy, którzy nie są pewni, jak długo ich konta pocztowe na serwerach portalu będą jeszcze działać. To także działa na korzyść Onetu i Interii.

Notowania obu spółek zyskały wczoraj odpowiednio 6,2 oraz 5,3 proc. Przez ostatnie dwa miesiące akcje Onetu podrożały o 60 proc., Interii o ok. 30 proc.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna wpadka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl