Właściciel Netto przejmuje sieć Rimi, w Polsce chce mieć tysiąc sklepów

Grupa Salling, która w październiku ubiegłego roku ogłosiła nową strategię Aspire’28, zakładającą m.in. silny rozwój w Polsce oraz fuzje i przejęcia jako motor dalszego wzrostu, zawarła porozumienie ze szwedzką ICA Gruppen w sprawie przejęcia detalisty Rimi w Estonii, na Łotwie i Litwie.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Właściciel Netto przejmuje sieć Rimi, w Polsce chce mieć tysiąc sklepów

Na mocy zawartej umowy Grupa Salling przejmuje kontrolę i pełne prawa własności do Rimi, którego siedziba znajduje się w Rydze. Transakcja obejmuje 314 sklepów, dobrze rozwiniętą platformę e-commerce, magazyny i centra dystrybucyjne w krajach bałtyckich, a także zespół ponad 11 000 wykwalifikowanych pracowników.

Dzięki przejęciu Rimi, łączna liczba sklepów Grupy Salling w Danii, Niemczech, Polsce, a także w Estonii, na Łotwie i Litwie, zbliży się do 2 100, a liczba pracowników przekroczy 68 000. 

- Jesteśmy niezwykle dumni z umowy, którą zawarliśmy z ICA w sprawie przejęcia Rimi. To największa transakcja w prawie 120-letniej historii Grupy Salling. Rimi to dobrze zarządzana firma, dysponująca ponad 11 000 kompetentnych pracowników oraz 314 sklepami wyróżniającymi się wysokimi standardami i unikalnym podejściem do klienta w Estonii, na Łotwie i Litwie. Cieszymy się na perspektywę dalszego rozwoju w oparciu o silną pozycję rynkową – jako drugi największy gracz na rynku bałtyckim – i zapewnianie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych w Rimi – mówi Anders Hagh, CEO Grupy Salling.

Plany dużego wzrostu w Polsce

Strategia Aspire’28 zakłada ambicje dalszego rozwoju Netto w Polsce, gdzie w nadchodzących latach sieć chce znacznie rozszerzyć swoją działalność inwestując miliardy złotych celem powiększenia się do 1000 sklepów.

Aktualnie Netto Polska posiada 676 placówek. Znaczący rozwój sieci rozpoczął się 2020 roku, kiedy Grupa Salling - właściciel Netto - przejęła ponad 300 sklepów Tesco oraz dwa centra dystrybucyjne. Sklepy te szybko przekonwertowano do formatu Netto, co zwiększyło ich łączną liczbę do ponad 600.

- Pierwszy sklep Netto w Polsce otworzyliśmy w Szczecinie w 1995 roku i nadal uważamy ten rynek za niezwykle ekscytujący. Nasze ambicje pozostają niezmienne – chcemy uczynić Netto znaczącym graczem, osiągając liczbę 1 000 sklepów do 2028 roku. Dlatego nasz polski zespół będzie kontynuować rozwój biznesu, dbając o to, by klienci Netto mogli otrzymywać jak najlepsze doświadczenia zakupowe – dodaje Anders Hagh.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"