SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wódka wyBUHowa wróciła po locie w kosmos

W połowie sierpnia br. butelka wódki wyBUHowa została przetransportowana specjalnym balonem na granicę kosmosu, a następnie rozlana do specjalnie przygotowanego kieliszka. Stało to się 35 km nad poziomem morza, w górnych partiach stratosfery. W kolejnych miesiącach lot w kosmos odbyło 100 butelek, które będzie można kupić bądź wylicytować.

„Houston, mamy promil! W kosmosie! Wyobrażam sobie radość kosmonautów spędzających długie miesiące na stacji okołoziemskiej, gdy dotrze do nich ta radosna nowina. Warto marzyć, bo kolejny raz się okazało, że marzenia się spełniają. Gdy w czerwcu tego roku wódka wyBUHowa® inicjowała swoją obecność na ziemi w towarzystwie Mirosława Hermaszewskiego, pierwszego polskiego kosmonauty, obiecaliśmy wtedy, że 100 butelek wyślemy w kosmos. I słowa dotrzymaliśmy. Dzisiaj każdy z Was może nabyć jedną ze 100 unikalnych butelek, które wysłaliśmy w kosmos. Korzystając z ich zwartości macie szansę poczuć kosmiczny smak wódki wyBUHowa®.” – powiedział Janusz Palikot, pomysłodawca i współwłaściciel wódki wyBUHowej.

BUH Distillery, producent wódki wyBUHowa zapewnił jej pierwsze miejsce w historii kosmicznych alkoholi. „Kochamy niemożliwe. Od tej chwili wódka wyBUHowa® nie tylko gwarantuje kosmiczne doznania smakowe. Dzięki unikalnemu procesowi produkcji utrzymujemy unikalny smak i zapach piwa BUH, mimo jego destylacji. Siła kosmicznego uderzenie zostanie z nami na zawsze.” – powiedział Kuba Wojewódzki, współwłaściciel wódki wyBUHowa.

100 butelek trafi na aukcje i w ograniczonej części do sprzedaży

Pierwszy lot odbył się w połowie sierpnia br. i polegał na przetransportowaniu jednej butelki wódki wyBUHowa, by 35 km nad poziomem morza nastąpiło rozlanie jej do kieliszka. Było to możliwe, bowiem specjalnie zaprojektowano rozwiązanie w technologii druku 3D, składające się z ramienia trzymającego butelkę oraz urządzenie, które regulowało ciśnienie wódki podczas nalewania na granicy kosmosu. Jak podkreśla producent, nalanie wódki w kosmosie urosło do rangi naukowego eksperymentu.

Pierwszy lot trwał ok. dwóch godzin. By wywieźć w przestrzeń kosmiczną 100 butelek konieczne było zorganizowanie kolejnych dwóch lotów. Odbyły się one w drugiej połowie września i pierwszej października. Każda ze 100 butelek wódki wyBUHową odbyła swój lot w kosmos i bezpiecznie powróciła do bazy z pomocą specjalnego balonu.

Butelki te są dzisiaj bezpiecznie przechowywane i zabezpieczone. Trafią na aukcje charytatywne, kolekcjonerskie oraz w ograniczonej części do sprzedaży na stronie Browaru Tenczynek. Lot w kosmos rozpoczyna sprzedaż wódki wyBUHowej o pojemności 700 ml w sieciach i sklepach detalicznych. W sieci Żabka nadal na zasadzie wyłączności sprzedawana pozostanie butelka o pojemności 500 ml.

Premiera materiału wideo z lotu połączona z międzynarodową transmisją rozmowy z Januszem Palikotem, Kubą Wojewódzkim, Tomkiem Czechowskim oraz Emilem Palikotem odbyła się w poniedziałek.

Za organizację lotu balonu z wódką wyBUHowa odpowiadała brytyjska firma Spent into Space. To światowi eksperci w wysyłaniu przedmiotów w kosmos. Współpracują z klientami z różnych branż, aby rejestrować niesamowite obrazy z kosmosu m.in z Google, BBC, Audi, Microsoft, TED, Walt Disney. Przez ostatnie lata zrealizowali wiele podobnych projektów, które przełożyły się na ponad 100 milionów odsłon wideo nagranych przez nich materiałów. Firma ma siedzibę w Wielkiej Brytanii w Sheffield.

15 kwietnia zarejestrowano spółkę BUH Distillery. Udziały należą do Przyjaznego Państwa (tworzonego przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Czechowskiego), Vortune Equity Group (VEG) oraz inwestorów indywidualnych, kontrolujących browar w Niechanowie. Prezesem zarządu jest Palikot, w zarządzie są m.in. Wojewódzki i Czechowski.

Piwo BUH trafiło do sprzedaży w styczniu br., początkowo można je było kupić w sieci sklepów Żabka. Pierwsza partia wyprzedała się w 3 dni, ponad połowę kupiono przez internet. Piwo wróciło do stałej sprzedaży w marcu.

Ponad 1,2 mln zł ze sprzedaży piwa BUH

W całym pierwszym kwartale 2021 roku przychody ze sprzedaży piwa BUH wyniosły niemal 1,2 mln zł. W tym czasie spółka osiągnęła 137 tys. zł zysku brutto.

Kuba Wojewódzki to dziennikarz i prezenter telewizyjny, prowadzi show „Kuba Wojewódzki” w TVN, prowadzi także audycję w Newonce.radio „Rozmowy: Wojewódzki & Kędzierski”. Od lat promuje sieć Play, występuje także w reklamach Oranżady Hellena. W lutym ub.r. Kuba Wojewódzki oraz były szef PR Polsatu Konrad Stachurski uruchomili agencję influencer marketingu, która ma reprezentować w social mediach aktorów i celebrytów.

Janusz Palikot to biznesmen, który od 30 lat działa w branży alkoholi - jest właścicielem m.in spółki Browar Tenczynek oraz Tenczyńska Okowita. Przez kilka lat był politykiem i posłem.

Dołącz do dyskusji: Wódka wyBUHowa wróciła po locie w kosmos

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mordo Siuris
Skoro Semeniuk bierze się za kosmos to nic dziwnego że nawet flaszki uciekają.
odpowiedź
User
ufoludek
Skoro Semeniuk bierze się za kosmos to nic dziwnego że nawet flaszki uciekają.

A ty lecisz w kosmos?
odpowiedź
User
Kosmonauta
Fajnie, że ambasadorem wódy jest pan przyłapany w stanie nieważkości. Wizerunkowo się spina. Gratuluję
odpowiedź