SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wojenne dziewczyny” wygrały z konkurencją. 6,55 mln zł z reklam

Nowy historyczny serial „Wojenne dziewczyny” oglądało średnio 2,53 mln osób, o 170 tys. widzów mniej niż „Bodo” pokazywane rok temu. Produkcja dała TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja była trzecia. Wpływy z reklam wyniosły 6,55 mln zł.

fot. TVP Article

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 5 marca do 28 maja 2017 roku. Średnia widownia pierwszego sezonu produkcji wyniosła 2,53 mln osób. Przełożyło się to na 15,69 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,51 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 12,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 3,03 mln osób.

Nowy serial notował o 170 tys. osób niższą widownię niż nadawana w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie produkcja „Bodo”. Gromadziła ona wówczas średnio 2,70 mln widzów, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału w grupie 4+ oraz 9,80 proc. w grupie 16-49.

Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 5” śledziło 3,10 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 18,07 proc. i 9,70 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który pokazywał gł. „Kabaret na żywo”, a jego udział ukształtował się na poziomie 15,41 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (reality-show „MasterChef Junior” i filmy fabularne; 11,95 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe i filmy; 5,12 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem był TVN, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy był Polsat, a dalsze miejsca zajęły: TVN, TVP1 i TVP2.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków historycznej produkcji wyniosły 6,55 mln zł. Dla porównania, „Bodo” rok temu na reklamach zarobiło 7,46 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W rolach głównych występują: Aleksandra Pisula, Vanessa Aleksander i Marta Mazurek. W obsadzie znaleźli się także m.in. Danuta Stenka i Michał Czernecki. Scenariusz serialu napisał Marek Kreutz, zaś reżyserią zajął się Michał Rogalski. Producentem „Wojennych dziewczyn” jest Akson Studio.

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 8,81 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wojenne dziewczyny” wygrały z konkurencją. 6,55 mln zł z reklam

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ilo
na ich szczęście rok temu wiosną było to kiepskie Bodo ze słabą oglądalnością, więc spadek jest niewielki. A gdyby rok temu wiosną było Ranczo ze średnio ponad 6 milionami widzów? No porażka na pełnej linii.
27 13
odpowiedź
User
Ała
Pół Ranczo. I Bodo minus.

A Bodo to nie był król seriali.
22 11
odpowiedź
User
prawnik
Nie będę oryginalny. Powtórzę dwa powyższe wpisy, opisujące matematycznie mierzalną rzeczywistość:
Dwukrotny spadek w stosunku do Rancza i 170tys. spadku w stosunku do Bodo.

Czemu powtarzam Kolegów? Bo ciekaw jestem, kto minusuje obiektywnie prawdziwe, matematycznie sprawdzalne i porównywalne dane.
Gentlemani nie dyskutują o faktach. Tak przynajmniej drzewiej bywało. Teraz widzę, że jest czas, w którym można w imię jakiejś bezwartościowej ideologii politycznej, zaminusować matematykę.
23 9
odpowiedź
User
widz555
Ten serial to taka współczesna wersja Czterech Pancernych: dużo przygody, zdziebko prawdy, wszyscy ładni i schludnie ubrani. Nie wiem jaki cel mieli producenci: edukacja, informacja czy zwykły komiks?
23 10
odpowiedź
User
Student
Bardzo zaskakują mnie te wyniki. Serial Wojenne Dziewczyny jest fantastyczny nie mogę się doczekać każdego kolejnego odcinka. Wielu moich znajomych również ogląda ten film. Jest dobrze zrealizowany wciągająca fabuła i brak pedagogiki wstydu promowanej od początku lat 90 przez trzech kumpli Michnika z Urbanem i Wałęsą.
14 18
odpowiedź