SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WP i Facebook przyciągają bardziej niż Google. W górę Edipresse - w dół TVN, Messenger i Instagram (Gemius/PBI z sierpnia)

Google i Facebook są niezmiennie zdecydowanymi liderami pod względem zasięgu i liczby odsłon w polskim internecie, natomiast dłuższy średni czas korzystania przez internautów notuje Wirtualna Polska. W sierpniu znacząco zmalały zasięgi Grupy TVN, Grupy Interia, Messengera i Instagrama, natomiast duże wzrosty osiągnęły Grupa Edipresse i Cyfrowy Polsat.

Article

W sierpniu br. strony i aplikacje Google odwiedziło 25,65 mln realnych użytkowników, czyli 95,02 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,1 mld odsłon, a każe spędził przeciętnie 30 minut i 51 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.

Facebook przy 20,8 mln użytkowników miał 3,1 mld odsłon oraz 32 minuty i 18 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika, a Grupa Wirtualna Polska - 20,74 mln użytkowników, 2,8 mld odsłon oraz 35 minut i 31 sekund średniego czasu korzystania.

Poziom 20 mln użytkowników przekroczyła jeszcze Grupa RAS Polska - przy 20,33 mln użytkowników zanotował 2,21 mld odsłon oraz 28 minut i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę.

Z miesiąca na miesiąc Grupa RAS Polska straciła 302,6 tys. użytkowników. Jeszcze większe spadki zanotowały Facebook (339,2 tys.), Grupa Interia.pl (309,3 tys. zł), Wikipedia (596,8 tys.) oraz Grupa TVN (510,5 tys.).

Za to Grupa Edipresse.pl zyskała 552 tys. użytkowników, Grupa Cyfrowy Polsat - 371,8 tys., Grupa ZPR Media - 228,2 tys., a Cda.pl - 218,7 tys.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27 mln. 22,6 mln użytkowników korzystało z sieci na komputerach, a 22,3 mln - na smartfonach i tabletach.

Google.pl przy 23,06 mln użytkowników zanotował 4,15 mld odsłono oraz 26 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania, natomiast Google.com miał 21,98 mln użytkowników, 1,87 mld odsłon oraz 18 minut i 55 sekund średniego czasu. Ta pierwsza domena straciła w skali miesiąca 396,7 tys. odwiedzających, a drugi - 187,5 tys.

Facebook i WP.pl jako jedyne zanotowały ponad 30 minut przeciętnego czasu korzystania - odpowiednio 32 minuty i 18 sekund oraz 33 minuty i 2 sekundy.

Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 372,3 tys. użytkowników, YouTube - 234,3 tys., a Wikipedia - 596,8 tys. Natomiast Poradnikzdrowie.pl osiągnął wzrost aż o 830,9 tys. użytkowników, a Polki.pl - 806,4 tys.

Na komputerach strony i aplikacje Google odwiedziło 21,67 mln użytkowników, którzy wykonali tam 4,06 mld odsłon i spędzili przeciętnie po 33 minuty i 42 sekundy. Grupa Wirtualna Polska zanotowała 37 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania, Grupa Interia.pl - 33 minuty i 34 sekundy, a Grupa TVN - 33 minuty i 33 sekundy.

YouTube miał 16,79 mln użytkowników i 748,1 mln odsłon, Facebook - 16,79 mln użytkowników i 1,64 mln odsłon, Grupa Wirtualna Polska - 15,09 mln użytkowników i 1,51 mld odsłon, a Grupa RAS Polska - 13,98 mln użytkowników i 1 mld odsłon.

Grupa TVN straciła w skali miesiąca 377,6 tys. odwiedzających, Grupa PKO BP - 348,8 tys., Grupa Interia.pl - 318,3 tys., YouTube - 302,8 tys., a Facebook - 300,3 tys.

Google.pl miało na komputerach 19,34 mln użytkowników, 2,58 mld odsłon oraz 28 minut i 34 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Google.com - 17,27 mln użytkowników, 1,43 mld odsłon oraz 21 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania.

Po ponad miliard odsłon zanotowały też Facebook (1,64 mld) oraz WP.pl (1,03 mld). Z tej drugiej domeny przeciętny odwiedzający korzystał przez 33 minuty i 13 sekund, a z o2.pl - przez 37 minut i 12 sekund.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WP i Facebook przyciągają bardziej niż Google. W górę Edipresse - w dół TVN, Messenger i Instagram (Gemius/PBI z sierpnia)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Jak sprzedaż szyn tramwajowych w porównaniu ze sprzedażą masła?
18 8
odpowiedź
User
Qq
Jak sprzedaż szyn tramwajowych w porównaniu ze sprzedażą masła?
a lokomotyw produkujemy najwięcej; w kalesonach też coś drgnęło!
13 8
odpowiedź
User
zyta
U mne w maglu prowadzi Gość Niedzielny przed Onetem I Pomponikiem
11 8
odpowiedź
User
oblężeni nowoczesnymi technologiami
Spadki są zrozumiałe, bo ludzie uświadamiają sobie uzależnienie jakim jest fonoholizm, smartfony zaczynają traktować jak zwykłe komórki by zadzwonić czy wysłać sms-a od czasu do czasu. Telefon nie może być komputerem, a stał się nim tylko dlatego, bo ktoś miał wizję społeczeństwa informacyjnego i trzeba się słuchać jakiś ekspertów od siedmiu boleści, którzy więcej złego uczynili uzależniając ludzi od nieustannego dostępu do mediów społecznościowych, internetu i szeregu aplikacji od niemal wszystkiego - bo z tego wszystkiego składa się smartfon, zwykły telefon tego nie miał. Nie ma i nie powinno być czegoś takiego jak społeczeństwo cyfrowe czy informacyjne jak zwał tak zwał, ale powinno być zwykły społeczeństwem jak dawniej, bez obleśnej ingerencji technologii w relacje międzyludzkie, doprowadzając je do drastycznego spłycenia. Kończąc refleksję można przytoczyć cytat z filmu Matrix, gdzie jeden z agentów wypowiada następującą kwestię: "Panie Anderson, po co człowiekowi telefon, skoro nie umie rozmawiać?". No i właśnie to jest punkt zapalny wszystkiego - po co będą nam te wszystkie bajery technologiczne od smartfonów począwszy, skoro nie będziemy potrafili rozmawiać ze sobą w cztery oczy. Spłycaniem i upraszczaniem rzeczywistości poprzez wykorzystywanie do tego jak się da i gdzie się da cyfryzacji i przemysłu technologicznego absolutnie się nie rozwiniemy - a wręcz przeciwnie - doprowadzimy do społecznego otępienia nadmiarem technologii i cyfryzacji.
12 12
odpowiedź