SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)

W styczniu br. strona główna WP.pl osiągnęła rekordową liczbę użytkowników, utrzymując przewagę nad stroną Onetu, która jednak miała więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez internautów. Spadek zanotowała natomiast uruchomiona w nowej wersji strona główna Gazeta.pl.

Article

Stronę główną WP.pl w styczniu br. odwiedziło rekordowe dla niej 10,05 mln internautów (real users), którzy wykonali 669 mln odsłon (w tym 103,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 16:35 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Witryna utrzymała przewagę w zasięgu nad stroną główną Onetu - miała o 293 tys. użytkowników więcej. Po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła ją pod tym względem w grudniu ub.r. (zobacz szczegółowe dane). Na kilka dni przed publikacją tych statystyk Grupa Onet oskarżyła konkurenta o sztuczne generowanie ruchu na stronie głównej WP.pl z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat), na co Grupa Wirtualna Polska stwierdziła, że zarzucane jej działania realizuje tylko na niewielką skalę w celach badawczych (więcej o tym).

Strona główna Onetu pozostała mimo wszystko liderem pod względem liczby odsłon (w styczniu zanotowała ich 857,5 mln, z czego 147,2 mln to krajowe odsłony mobilne) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika (w styczniu była to godzina i 41:03 minuty).

Od jesieni ub.r. strony główne czterech z pięciu czołowych portali horyzontalnych mocno się zmieniły - postawiono w nich na eksponowanie materiałów graficznych i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu w nowych odsłonach (a także z nowymi logotypami) ruszyły witryny WP.pl i Interii, w październiku - Onetu, a w styczniu - Gazeta.pl. W kolejnych miesiącach nowy układ treści był sukcesywnie wprowadzany w sekcjach tematycznych portali.

Strony główne Interii, o2.pl i Gazeta.pl notują kilkakrotnie mniej użytkowników i odsłon niż analogiczne witryny WP.pl i Onetu. W styczniu br. strona Interii miała 3,98 mln użytkowników i 269,8 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,88 mln użytkowników i 99,2 mln odsłon, a strona Gazeta.pl - 2,19 mln użytkowników i 123 mln odsłon. Z o2.pl odwiedzający korzystali zdecydowanie najkrócej - średni czas spędzany na stronie wyniósł 32:44 minuty.

Strony główne czołowych portali w styczniu 2015 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

WP.pl

10 049 403

668 983 047

103 871 784

01:16:35

46,40%

Onet.pl

9 756 390

857 501 410

147 251 572

01:41:03

45,04%

Interia.pl

3 982 746

269 765 581

35 472 132

01:08:43

18,39%

o2.pl

2 879 544

99 206 453

11 617 305

00:32:44

13,29%

Gazeta.pl

2 194 575

123 012 481

5 331 411

01:33:15

10,13%


W skali roku strony główne WP.pl i Onetu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Pierwsza zyskała 1,84 mln użytkowników i 25,2 mln odsłon (to 22,4 i 3,9 proc. w górę), a druga - 788,9 tys. użytkowników i 6 mln odsłon (8,8 i 0,7 proc. w górę). Na obu witrynach odwiedzający spędzili jednak - tak samo jak w przypadku stron głównych pozostałych analizowanych portali - mniej czasu niż rok wcześniej - o 10:32 minuty na WP.pl i 18:45 minuty na Onecie (to spadki o 12,1 i 15,6 proc.).

Strony główne Interii i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak przed rokiem. Witryna Interii straciła 82,7 tys. użytkowników (2 proc. w dół), zyskując 9,3 mln odsłon (3,6 proc. w górę), a strona o2.pl przy 128,5 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu ub.r. (4,3 proc. w dół) miała o 10,1 mln odsłon więcej (11,4 proc. w górę). Średni czas korzystania przez użytkownika z pierwszej zmalał o 3:25 minuty (czyli o 4,7 proc.), a z drugiej - o 2:22 minuty (a więc o 6,7 proc.).

Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl - miała o 117,5 tys. użytkowników, 10,9 mln odsłon i 3:09 minuty mniej niż rok wcześniej (to 5,1, 8,1 i 3,3 proc. w dół). Przypomnijmy, że udostępnienie nowej wersji witryny w połowie stycznia wywołało dużo negatywnych komentarzy internautów (więcej o tym).

Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

styczeń 2015

styczeń 2014

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

WP.pl

10 049 403

668 983 047

01:16:35

8 206 274

643 729 608

01:27:07

Onet.pl

9 756 390

857 501 410

01:41:03

8 967 479

851 514 631

01:59:48

Interia.pl

3 982 746

269 765 581

01:08:43

4 065 439

260 432 073

01:12:08

o2.pl

2 879 544

99 206 453

00:32:44

3 008 096

89 071 502

00:35:06

Gazeta.pl

2 194 575

123 012 481

01:33:15

2 312 078

133 877 151

01:36:24


Strona główna WP.pl poziom 9 mln użytkowników miesięcznie pierwszy raz przekroczyła w czerwcu ub.r. (spory wzrost nastąpił z kwietnia na maj), a kolejny skok ich liczby zanotowała z listopada na grudzień.

Liczba odsłon witryny wynosiła zazwyczaj od 600 do 700 mln - poniżej tego poziomu spadła w lutym i kwietniu ub.r., a powyżej wzrosła w sierpniu. Na stronie przeciętny użytkownik spędzał w miesiącu około półtorej godziny, przy czym w rekordowym wrześniu były to dwie godziny.

Strona główna WP.pl w ciągu roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

okres

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

I 2014

8 206 274

643 729 608

71 073 407

01:27:07

38,85%

II 2014

8 118 531

563 653 604

63 246 211

01:20:46

38,04%

III 2014

8 335 367

637 885 459

77 136 256

01:30:39

38,66%

IV 2014

8 217 046

540 948 720

65 755 989

01:18:15

38,07%

V 2014

8 746 824

667 990 403

73 331 703

01:31:15

40,39%

VI 2014

8 996 254

669 812 021

77 828 576

01:26:39

41,49%

VII 2014

9 078 207

687 329 908

84 382 647

01:24:58

41,49%

VIII 2014

9 175 591

708 519 025

94 187 504

01:27:27

41,90%

IX 2014

9 216 889

651 311 717

83 771 412

02:00:50

42,36%

X 2014

9 059 829

654 536 880

86 669 904

-

42,06%

XI 2014

8 869 902

606 660 896

83 986 324

01:18:33

41,36%

XII 2014

9 948 313

604 484 595

18 818 215

01:10:01

46,24%

I 2015

10 049 403

668 983 047

103 871 784

01:16:35

46,40%

Na drugiej podstronie analizujemy wyniki w ciągu roku stron głównych pozostałych portali

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nikodem
Spadki Gazety w ogóle mnie nie dziwią. Najbardziej widocznym elementem jest tam brak pomysłu. Jak jest najgorzej zarządzaną stroną główną, to muszą być spadki ...
odpowiedź
User
N
W styczniu?? Błagam. Jest 14 kwietnia. Co to za badanie jest??
odpowiedź
User
Ambona
Może znów były prowadzone jakieś "projekty badawcze" i trzeba było potem miesiącami coś ustalać... Swoją drogą to chyba rekord świata - wyniki za styczeń w połowie kwietnia. Dla kogo jest ten megapanel? Ktoś jeszcze coś pamięta co było w styczniu?
odpowiedź