SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Kino Polska TV urosły o 18 proc., a zysk netto do 9,6 mln zł

W pierwszej połowie br. Kino Polska TV, nadawca m.in. kanałów Kino Polska i Filmbox, zanotowało 56,61 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto spółki wzrósł w skali roku o 47 proc., do 9,59 mln zł.

Article

Wzrost swoich przychodów Kino Polska TV tłumaczy głównie większymi o 42 proc. wpływami ze sprzedaży praw licencyjnych oraz o 20 proc. wyższymi wpływami z emisji kanałów FilmBox i innych kanałów tematycznych.

EBITDA spółki w pierwszym półroczu wyniosła 18,81 mln zł (10 proc. więcej niż rok wcześniej), zysk z kontynuowanej działalności operacyjnej - 11,35 mln zł (50 proc. więcej niż przed rokiem), a zysk netto - 9,59 mln zł (47 proc. więcej niż rok wcześniej). Firma zaznacza, że do wzrostu jej wyników finansowych przyczyniły się również zmniejszenie kosztów pozyskiwania treści, brak odpisu na utratę wartości aktywów niematerialnych oraz osiągnięcie zysku w drugim kwartale br. przez Stopklatkę SA, w której Kino Polska TV ma 41 proc. udziałów.

W całym minionym półroczu Stopklatka zanotowała 12,83 mln zł przychodów i 1,02 mln zł. straty netto, ale w samym drugim kwartale - 747,3 tys. zł zysku netto (zobacz szczegóły).

Kino Polska TV jest nadawców stacji filmowych Kino Polska, Filmbox, Filmbox Extra, Filmbox HD i Filmbox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka. Dystrybuuje też inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International), m.in. sportowy Fightbox czy dokumentalny DocuBox.

Spółka zapowiedziała niedawno, że weźmie udział w konkursach dotyczących kanałów na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.

W minionym półroczu nadawca zanotował wzrost wpływów z kanałów Filmbox i innych stacji tematycznych - o 15,2 proc. (do 25,48 mln zł) ze sprzedaży praw do emisji i o 58,7 proc. (do 2,86 mln zł) ze sprzedaży reklam. Przychody z marki Kino Polska natomiast zmalały - o 1 proc. (do 7,63 mln zł) ze sprzedaży praw do emisji i o 14,8 proc. (do 7,5 mln zł) ze sprzedaży reklam. Przy czym ten drugi segment był zyskowniejszy - przyniósł 6,79 mln zł wyniku operacyjnego, wobec 3,88 mln zł wyniku pierwszego.

Pod koniec czerwca akcjonariusze Kino Polska TV zdecydowali, o wypłacie dywidendy w wysokości 19,82 mln zł (po złotówce za akcję), na którą złożyło się 14,2 mln zł zysku w ub.r. i 5,62 mln z kapitału zapasowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy Kino Polska TV urosły o 18 proc., a zysk netto do 9,6 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl