Wpływy Kino Polska TV urosły o 18 proc., a zysk netto do 9,6 mln zł

W pierwszej połowie br. Kino Polska TV, nadawca m.in. kanałów Kino Polska i Filmbox, zanotowało 56,61 mln zł wpływów ze sprzedaży, o 18 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto spółki wzrósł w skali roku o 47 proc., do 9,59 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wpływy Kino Polska TV urosły o 18 proc., a zysk netto do 9,6 mln zł

Wzrost swoich przychodów Kino Polska TV tłumaczy głównie większymi o 42 proc. wpływami ze sprzedaży praw licencyjnych oraz o 20 proc. wyższymi wpływami z emisji kanałów FilmBox i innych kanałów tematycznych.

EBITDA spółki w pierwszym półroczu wyniosła 18,81 mln zł (10 proc. więcej niż rok wcześniej), zysk z kontynuowanej działalności operacyjnej - 11,35 mln zł (50 proc. więcej niż przed rokiem), a zysk netto - 9,59 mln zł (47 proc. więcej niż rok wcześniej). Firma zaznacza, że do wzrostu jej wyników finansowych przyczyniły się również zmniejszenie kosztów pozyskiwania treści, brak odpisu na utratę wartości aktywów niematerialnych oraz osiągnięcie zysku w drugim kwartale br. przez Stopklatkę SA, w której Kino Polska TV ma 41 proc. udziałów.

W całym minionym półroczu Stopklatka zanotowała 12,83 mln zł przychodów i 1,02 mln zł. straty netto, ale w samym drugim kwartale - 747,3 tys. zł zysku netto (zobacz szczegóły).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-seriale-liderem-stopklatka-tv-tuz-za-nim-rynek-kanalow-filmowych-za-i-polrocze ##

grafika

Kino Polska TV jest nadawców stacji filmowych Kino Polska, Filmbox, Filmbox Extra, Filmbox HD i Filmbox Family oraz kanału muzycznego Kino Polska Muzyka. Dystrybuuje też inne kanały tematyczne swojego właściciela (SPI International), m.in. sportowy Fightbox czy dokumentalny DocuBox.

W minionym półroczu nadawca zanotował wzrost wpływów z kanałów Filmbox i innych stacji tematycznych - o 15,2 proc. (do 25,48 mln zł) ze sprzedaży praw do emisji i o 58,7 proc. (do 2,86 mln zł) ze sprzedaży reklam. Przychody z marki Kino Polska natomiast zmalały - o 1 proc. (do 7,63 mln zł) ze sprzedaży praw do emisji i o 14,8 proc. (do 7,5 mln zł) ze sprzedaży reklam. Przy czym ten drugi segment był zyskowniejszy - przyniósł 6,79 mln zł wyniku operacyjnego, wobec 3,88 mln zł wyniku pierwszego.

grafika

Pod koniec czerwca akcjonariusze Kino Polska TV zdecydowali, o wypłacie dywidendy w wysokości 19,82 mln zł (po złotówce za akcję), na którą złożyło się 14,2 mln zł zysku w ub.r. i 5,62 mln z kapitału zapasowego.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"