SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wpływy Papaya Films wzrosły o 27 proc., a zysk z 1,1 do 2,9 mln zł. 8,6 proc. przychodów spoza reklamy

Dom produkcyjny Papaya Films w ub.r. zanotował wzrost wpływów ze sprzedaży o 27,3 proc. do 70,78 mln zł oraz 2,93 mln zł zysku netto (wobec 1,11 mln zł rok wcześniej) - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Kacper Sawicki, prezes i większościowy udziałowiec Papaya Films Article

W ub.r. koszty operacyjne Papaya Films wyniosły 67,07 mln zł, o 23,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce - ich wartość wzrosła w skali roku z 45,78 do 58,32 mln zł.

Spółka wydała też więcej niż rok wcześniej na zużycie materiałów i energii (wzrost z 1,9 do 2,18 mln zł), natomiast wydatki na wynagrodzenia oraz pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się nieznacznie.

Przychody i koszty finansowe i pozostałe były bardzo niewielkie, więc nie miały znaczącego wpływu na wyniki firmy.

Z działalności gospodarczej Papaya Films miał w ub.r. 3,64 mln zł zysku (wobec 1,43 mln zł w 2016 roku). Natomiast zysk netto spółki wzrósł z 1,11 do 2,93 mln zł.

Właścicielami firmy są jej prezes Kacper Sawicki (ma 75 proc. udziałów) i producent wykonawczy Paweł Bondarowicz (25 proc.). Wspólnicy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 900 tys. zł zostanie im wypłacone jako dywidenda, a 2,03 mln zł zasili fundusz rezerwowy.

9 proc spoza reklamy, 22 proc. z zagranicy

Działający od 12 lat Papaya Films zajmuje się przede wszystkim produkcją reklam telewizyjnych i internetowym. Ponadto realizuje treści wideo o charakterze content marketingowym, a także teledyski. W 2016 roku firma szacowała, że spośród 2,8 tys. spotów telewizyjnych zrealizowanych w tamtym roku w Polsce wyprodukowała 222.

Kacper Sawicki przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że w ub.r. dokładnie 91,37 proc. przychodów spółki pochodziło z projektów reklamowych, a pozostałe 8,63 proc. z realizacji pozareklamowych. W tej pierwszej branży firma współpracuje z większością agencji reklamowych i domów mediowych - zarówno międzynarodowych, jak też lokalnych.

Papaya Films 77,84 proc. wpływów zanotował w ub.r. na rynku krajowym, a 22,16 proc. z zagranicy. Są to wyniki osiągnięte w całości przez warszawskie biuro. Z firmą są też związane dwie spółki zagraniczne, obecne od ponad roku w Wielkiej Brytanii i USA, które jednak działają osobno.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy Papaya Films wzrosły o 27 proc., a zysk z 1,1 do 2,9 mln zł. 8,6 proc. przychodów spoza reklamy

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fargo
to aż tyle reklam robi się w tym kraju? łoł
8 8
odpowiedź