SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa RMF FM liderem wpływów reklamowych w pierwszym półroczu 2018 roku, Aflofarm największym reklamodawcą

Wpływy reklamowe Grupy RMF FM w pierwszym półroczu tego roku wyniosły ponad 1,26 mld złotych, o ponad 132 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl. Najwięcej na reklamy w radiu w tym okresie wydali Aflofarm i Terg.

Article

Pięć największych pod względem wpływów reklamowych grup radiowych w Polsce zarobiło w pierwszym półroczu br. łącznie ponad 3,6 mld zł z reklam (o ponad 517,4 mln zł więcej w ujęciu rdr.) - wynika z danych Kantar Media opracowanych na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. Nie obejmują one także autopromocji stacji.

Najwięcej zarobiła Grupa RMF, która zwiększyła przychody o ponad 132 mln zł w ujęciu rdr. Miejsce drugie zajęła Grupa Eurozet, której wpływy z reklam wyniosły ponad 743,6 mln zł, o ponad 155 mln zł więcej niż rok wcześniej. Podium zamyka grupa Time (do której należy m.in. Eska), z wpływami reklamowymi na poziomie 613,1 mln zł (o ponad 107,8 mln zł więcej niż w pierwszym półroczu roku poprzedniego).

- Za doskonałymi wynikami słuchalności naszych stacji idzie docenienie nas przez reklamodawców, jako nośnika komunikatów reklamowych i tym samym zwiększony popyt na reklamę u nas. Dlatego w kolejnym okresie cieszymy się pozycją lidera w przychodach reklamowych. Pozycja na rynku w pierwszej połowie roku 2018 to również pokłosie nowej polityki handlowej oraz  dalszej optymalizacji zasobów. Nie bez znaczenia ma rozwój produktów  internetowych, gdzie rośniemy super dynamicznie, także dzięki wprowadzeniu nowego produktu, czyli programmatic audio. Nic nie trwa jednak wiecznie i miejsce na dzisiaj, nie daje nam mandatu do spoczęcia na laurach. Z tego powodu nieustannie pracujemy nad naszym produktem dla słuchaczy oraz reklamodawców - komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży w Grupie RMF.

Grupa radiowa Agory (która ma w portfolio m.in. Radio Tok FM), w pierwszych sześciu miesiącach tego roku odnotowała 463,4 mln zł wpływów reklamowych, o ponad 38,5 mln zł więcej w ujęciu rdr. Pierwszą piątkę zamyka Polskie Radio - wpływy reklamowe publicznego nadawcy wyniosły w omawianym okresie 442,3 mln zł. To o ponad 83,3 mln zł więcej niż analogicznie, rok wcześniej.

Największym reklamodawcą w segmencie radiowym, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku, był koncern farmaceutyczny Alfofarm Polska Farmacja. Wydatki reklamowe tego marketera w największych grupach radiowych wyniosły 362,7 mln zł. To mniej w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 roku o 87 mln zł. Drugi z największych reklamodawców, Terg (do którego należy m.in. sieć sklepów Media Markt), wydał na radio 209,6 mln zł. Wydatki firmy wzrosły pod tym względem o ponad 55,8 mln zł w ujęciu rocznym.

Trzecim największym reklamodawcą w radiu, w badany okresie jest Euro-Net Warszawa. Firma wydała na promocję w radiach o ponad 61,7 mln więcej niż w rok wcześniej. Piątkę zamykają Metro Group (155,7 mln zł) i Lidl (128,7 mln zł).

Pod względem sektorów, od stycznia do czerwca tego roku na promocję w radu najwięcej wydały marki handlowe (1,29 mld zł), dalej farmacja i leki (637,3 mln zł) i motoryzacja (404,8 mln zł).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Grupa RMF FM liderem wpływów reklamowych w pierwszym półroczu 2018 roku, Aflofarm największym reklamodawcą

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
"Czym się różni koncern farmaceutyczny od mafii? Ten pierwszy ma większy budżet...
10 8
odpowiedź
User
jaro
Co to za tytuł? Co to za składnia?
9 8
odpowiedź
User
jaro
No. Poprawili tytuł.
8 8
odpowiedź