Trójce ubyła jedna czwarta wpływów z reklam. Duże wzrosty Radia ZET i TOK FM (Top10)

W pierwsze połowie 2024 roku stacje radiowe zwiększyły rok do roku wpływy reklamowe o 8,6 proc. Najmocniej wzrosły przychody z reklam RMF Classic, Radia ZET i TOK FM, zaś największeh spadki odnotowały rozgłośnie Polskiego Radia: Trójka i Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Trójce ubyła jedna czwarta wpływów z reklam. Duże wzrosty Radia ZET i TOK FM (Top10)

W okresie od stycznia do czerwca br. radio zarobiło na reklamach nieco ponad 5,5 mld zł, czyli 8,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2023 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję reklamowego lidera utrzymuje RMF FM z wpływami z re4klam w kwocie blisko 1,8 mld zł, wyższymi rdr o 5,4 proc. Tuż za nim plasuje się Radio Zet, które na reklamach zarobiło 1,1 mld zł – 19,7 proc. więcej niż w I połowie 2023 roku. Podium zamyka Tok FM z przychodami w wysokości 162,5 mln zł, większymi rdr o 20,5 proc.

W omawianym okresie radiowa Jedynka zmniejszyła wpływy z reklam o 14,3 proc., do 134,5 mln zł, a radiowa Trójka – o 27,3 proc., do niespełna 117 mln zł. Warto w tym miejscu przypomnieć, że od kwietnia w Programie III Polskiego Radia obniżono o 60 proc. ceny reklam, co może znajdować odzwierciedlenie w spadku przychodów ce4nnikowych stacji. 

Mniej na reklamach zarobiło też radio Vox FM – 86,6 mln zł (spadek rdr o 1,7 proc.).

Na reklamy w RMF Classic marketerzy wydali w tym roku 91,7 mln zł (wzrost o 25,9 proc.), w Esce Warszawa – 82,7 mln zł (wzrost o 12,5 proc.), w Antyradiu – 81,9 mln zł (wzrost o 16,4 proc.), w Esce Wrocław – 77,5 mln zł (wzrost o 10,4 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami