Wpływy reklamowe Trójki zmalały o jedną trzecią, Jedynka z ponad 50-proc. wzrostem (Top10)

Stacje radiowe zanotowały w I kwartale br. blisko 2-proc. wzrost przychodów reklamowych. Z czołówki rozgłośni o największych wpływach z reklam tylko radiowa Trójka odnotowała ich spadek - były mniejsze w skali roku o ponad jedną trzecią. O 53 proc. więcej na reklamach zarobił Program I Polskiego Radia.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Stacje radiowe zarobiły w okresie od stycznia do marca br. na reklamach 2,09 mld zł, czyli 1,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, netto, bez rabatów).

Blisko jedna trzecia tych wpływów trafiła do radia RMF FM, które zajmuje pozycję radiowego reklamowego lidera. Stacja zarobiła w omawianym okresie na reklamach 659,4 mln zł, czyli 1,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku.

Drugie na podium Radio Zet zwiększyło przychody z reklam o 2,3 proc., do 377,8 mln zł, a trzecia w zestawieniu radiowa Jedynka zarobiła 53 proc. więcej rdr – 88,6 mln zł.

Kolejna rankingu Trójka zarobiła na reklamach 80,6 mln zł. To jedyna rozgłośnia w Top10 ze spadkiem przychodów - zmalały one w o 31,4 proc.

Na reklamę w Tok FM marketerzy wydali w I kwartale br. 54,6 mln zł (wzrost o 16,4 proc.), w Vox FM – 44,1 mln zł (wzrost o 0,7 proc.), w RMF Classic- 29,6 mln zł (wzrost o 7,5 proc.), Eska Warszawa – 28,2 mln zł (wzrost o 8 proc.), Eska Poznań – 25,1 mln zł (wzrost o 12,3 proc.), Eska Wrocław – 25,1 mln zł (wzrost o 2,2 proc.).

grafika

RMF FM z najwyższą słuchalnością w historii badań

W okresie od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, a Jedynka odnotowała najniższą słuchalność w historii prowadzenia badań radiowych - raport Wirtualnemedia.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem