Wpływy reklamowe Trójki zmalały o jedną trzecią, Jedynka z ponad 50-proc. wzrostem (Top10)

Stacje radiowe zanotowały w I kwartale br. blisko 2-proc. wzrost przychodów reklamowych. Z czołówki rozgłośni o największych wpływach z reklam tylko radiowa Trójka odnotowała ich spadek - były mniejsze w skali roku o ponad jedną trzecią. O 53 proc. więcej na reklamach zarobił Program I Polskiego Radia.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Stacje radiowe zarobiły w okresie od stycznia do marca br. na reklamach 2,09 mld zł, czyli 1,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, netto, bez rabatów).

Blisko jedna trzecia tych wpływów trafiła do radia RMF FM, które zajmuje pozycję radiowego reklamowego lidera. Stacja zarobiła w omawianym okresie na reklamach 659,4 mln zł, czyli 1,5 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku.

Drugie na podium Radio Zet zwiększyło przychody z reklam o 2,3 proc., do 377,8 mln zł, a trzecia w zestawieniu radiowa Jedynka zarobiła 53 proc. więcej rdr – 88,6 mln zł.

Kolejna rankingu Trójka zarobiła na reklamach 80,6 mln zł. To jedyna rozgłośnia w Top10 ze spadkiem przychodów - zmalały one w o 31,4 proc.

Na reklamę w Tok FM marketerzy wydali w I kwartale br. 54,6 mln zł (wzrost o 16,4 proc.), w Vox FM – 44,1 mln zł (wzrost o 0,7 proc.), w RMF Classic- 29,6 mln zł (wzrost o 7,5 proc.), Eska Warszawa – 28,2 mln zł (wzrost o 8 proc.), Eska Poznań – 25,1 mln zł (wzrost o 12,3 proc.), Eska Wrocław – 25,1 mln zł (wzrost o 2,2 proc.).

grafika

RMF FM z najwyższą słuchalnością w historii badań

W okresie od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, a Jedynka odnotowała najniższą słuchalność w historii prowadzenia badań radiowych - raport Wirtualnemedia.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii