Kto reklamuje się w telewizji wPolsce24? Najdroższy spot za 1 tys. zł

Za 30-sekundowy spot w telewizji wPolsce.24 reklamodawcy zapłacą maksymalnie 1000 zł netto. W ostatnich miesiącach w stacji najmocniej reklamowały się Aflofarm Farmacja Polska, Procter&Gamble i Reckitt Benckiser.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Kto reklamuje się w telewizji wPolsce24? Najdroższy spot za 1 tys. zł

Od poniedziałku 2 września telewizja wPolsce24 nadaje na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Kanał pojawił się również u operatorów płatnej telewizji, gdzie zastąpił satelitarny kanał wPolsce.pl, nadawany od wielu lat. 

Sprzedażą reklam w wPolsce24 zajmuje się Polsat Media. W cenniku na wrzesień najdroższa reklama kosztuje maksymalnie 1000 zł (cena netto, bez rabatów dla spotu 30-sek.). To stawka dla spotów emitowanych przy serwisach informacyjnych w dni powszednie w okolicy godz. 10.

Na 900 zł wyceniono reklamę przy “Salonie dziennikarskim” w soboty o godz.10 oraz w paśmie “Poranek wPolsce24“. 200 zł mniej (700 zł) kosztują spoty przy porgramie “Polityka na deser”. Za spot przy “Wiadomościach”, nadawanych o godz. 19.30, trzeba zapłacić maks. 600 zł. 

Z danych Nielsen Audience Measurement Polska, do których dotarł serwis Wirtualnemedia.pl wynika, że w lipcu w stacji - jeszcze wtedy pod nazwą wPolsce.pl - pokazano dokłanie 26 340 reklam, a w sierpniu - 23 974. Kanał według cennika zarobił na nich odpowiednio: 6,74 mln zł i 6,54 mln zł. 

Wśród największych tegorocznych reklamodawców kanału były takie firmy, jak: Aflofarm Farmacja Polska (4,08 mln zł), Procter&Gamble Polska (4 mln zł), Reckitt Benckiser (3,76 mln zł), Polkomtel (3,27 mln zł), Polpharma (2,86 mln zł). 

“Wiadomości” i ich dawny zespół w wPolsce24

Kanał wPolsce24 ma ramówce m.in. pasmo poranne, serwisy informacyjne i programy publicystyczne. Jednak flagowa pozycją są emitowane o 19.30 „Wiadomości”. Pierwsze wydanie serwisu poprowadził Michał Adamczyk, a materiały przygotowali m.in. Bartosz Łyżwiński, Żaklina Skowrońska czy Stanisław Pyrzanowski. Pierwsze wydanie wieczornego serwisu wPolsce24.pl obejrzało 142,4 tys. widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Udział stacji w czasie emisji “Wiadomości” wyniósł w grupie 4+ wyniósł 1,39 proc., a w grupie 16-59 – 1,23 proc.  Emitowany po serwisie „Gość Wiadomości” z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim miał 124 tys. osób, co dało stacji 1,09 proc. w grupie wszystkich widzów.

Średni udział stacji wPolsce24.pl w pierwszy dzień nadawania, czyli w w poniedziałek 2 września br. wyniósł w grupie 4+ 0,74 proc., co dało jej 21. miejsce wśród wszystkich kanałów w Polsce i siódme wśród kanałów newsowych. Najchętniej oglądaną stacją newsową była telewizja TVN24 - tego dnia zanotowała 6,78 proc. udziału (zajęła drugie miejsce wśród wszystkich kanałów). Z kolei TV Republika miała w poniedziałek 5,63 proc. udziału i była szóstą stacją w naszym kraju i drugą w kategorii informacyjnych. Trzeci wśród kanałów informacyjnych był Polsat News (1,44 proc.).

wPolsce24 zaczęło emisję na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej na podstawie koncesji przyznanej w połowie czerwca przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Jak już podawaliśmy, nowy kanał jest dostępny także w wybranych sieciach kablowych i na platformie Polsat Box. Zastąpił tam Telewizję wPolsce.pl, uruchomioną przez Fratrię w połowie 2017 roku. - 2 września stacja wPolsce.pl zmieni się na wPolsce24. Nadal będą mogli nas Państwo oglądać na tym samym paśmie - zapowiedziano na profilach społecznościowych stacji.

W konkursie roztrzygniętym w połowie czerwca Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji koncesję przyznała też kanałowi Republika (nadawanemu przez TV Republika), zaś przepadły wnioski PTV (TV2 Media) i Polska24 (Grupa MWE Networks). Republika zaczęła emisję już 12 lipca.

Natomiast wPolsce24 zaczęło nadawanie w ostatnim możliwym terminie. Krajowa Rada wydała dokumenty koncesyjne 2 lipca, a zgodnie z koncesją nadawca ma dwa miesiące od tej daty na rozpoczęcie emisji.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"