WPP łączy agencje VMLY&R z Wunderman Thompson

Koncern reklamowy WPP połączy agencje reklamowe VMLY&R z Wunderman Thompson. Połączone firmy zatrudniać będą 30 tys. osób na 64 rynkach.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Po połączeniu agencja będzie nosiła nazwę VML. - Fuzja jest kolejnym ważnym krokiem w upraszczaniu WPP i jej oferty dla klientów - powiedział dyrektor generalny WPP Mark Read.

Nowa agencja będzie skupiać się na wzmacnianiu takich kompetencji jak kreatywność, strategia i technologia.

VML zacznie funkcjonować operacyjnie 1 stycznia 2024 roku.

Powstaje VML

Nowo utworzona VML będzie kierowana przez Jona Cooka, globalnego dyrektora generalnego i Mela Edwardsa w roli globalnego prezesa. Cook wcześniej kierował VMLY&R, a Edwards stał na czele Wunderman Thompson. Debbi Vandeven, która była globalną dyrektor kreatywną w VMLY&R, obejmie tę samą rolę w VML.  

Funkcje kierownicze obejm:  Eric Campbell (global chief client officer), Juan Pablo Jurado (CEO regionu LATAM), Ewen Sturgeon (CEO na region EMEA) oraz Audrey Kuah i Yi-Chung Tay (Co-CEO regionu APAC).

Wunderman Thompson i VMLY&R współpracują na całym świecie z takimi klientami jak Colgate-Palmolive, Dell, Ford, Microsoft, Nestlé, The Coca-Cola Company.

VMLY&R i Wunderman Thompson powstały pięć lat temu, kiedy WPP połączyło agencję kreatywną Young & Rubicam z digitalową agencją VML, tworząc VMLY&R. W tym samym roku WPP połączyło J. Walter Thompson, jedną z najstarszych agencji reklamowych na świecie, z agencją digital Wunderman, tworząc Wunderman Thompson.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"