WPP w pierwszym kwartale ze wzrostem przychodów o 1,8 proc.

Koncern reklamowy WPP, do którego należą agencje Ogilvy, VMLY&R, GroupM, Grey, odnotował w pierwszym kwartale br. wzrost przychodów o 1,8 proc. do 2,897 mld funtów.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Komentując wyniki kwartale Mark Read, CEO WPP podkreślił, że koncern ma za sobą dobry początek roku. Firmie po zeszłorocznych spadkach udało się wrócić na ścieżkę wzrostu we wszystkich liniach biznesowych i na większości kluczowych rynków. Read stwierdził, że to głównie wynik inwestycji w talenty kreatywne oraz silne kompetencje w ecommerce, digitalu i nowych technologiach.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wpp-przejmuje-dostawce-technologii-mobilnych-nn4m ##

WPP na ścieżce wzrostu

- Mamy już zapewnione kilka ważnych zleceń na 2021 rok, w tym marek Absolut (globalna kreacja), JP Morgan Chase (globalny budżet mediowy), Salesforce (wsparcie technologiczne) i Sam's Club (kreacja w USA). Z przyjemnością odnowiliśmy również naszą cenną współpracę z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych - wymienił Mark Read.

Na koniec pierwszych trzech miesięcy br. WPP odnotował przychód 2,897 mld funtów, co stanowi wzrost o 1,8 proc. Kwartale przychody pomniejszone o koszty przejściowe spadły o 1,4 proc., do  2,334 mld funtów.

grafika

Największym rynkiem WPP pozostaje Ameryka Północna, gdzie przychody kwartale wyniosły 1,06 mld funtów, przy wzroście 0,7 proc.. W Europie kontynentalnej WPP (bez Wielkiej Brytanii) osiągnęło przychody na poziomie 612 mln funtów, w Wielkiej Brytanii 434 mln funtów (+3,9 proc.)

grafika

W segmencie agencji komunikacji marketingowej przychody globalnie wzrosły o 2,8 proc. (samej GroupM o 5,8 proc.), w Public Relations o 2 proc., w pozostałych agencjach o 7,5 proc.

Kluczowe z punktu widzenia strategii WPP są  przejęcia firm z obszaru technologii i ecommerce, handlu elektronicznego, wykupienie australijskiej grupy WPP AUNZ oraz rozwój Choreograph, agencji specjalizującej się w analityce danych.

W skład koncernu WPP wchodzą m.in. agencje komunikacji marketingowej Wunderman Thompson, Ogilvy, VMLY&R, Grey; mediowe GroupM, Mindshare, MediaCom, Wavemaker , Xaxis, badawcza Kantar; zajmująca się PR Hill+Knowlton Strategies.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały