SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki straciły czytelników w II półroczu

Najchętniej czytanym dziennikiem w Polsce pozostaje „Fakt”, a na podium znalazły się jeszcze: „Gazeta Wyborcza” i  „Super Express” - wynika z badania PBC General za II półrocze 2014 roku, zrealizowanego na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Article

Po dziennik „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od lipca do grudnia 2014 roku sięgało 11,20 proc. respondentów z szerokiej grupy wiekowej 15-75 lat. Dla porównania, w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,60 proc. Oznacza to spadek, wynoszący 1,40 pkt. proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku o 1,69 pkt. proc. do 8,13 proc.

Na trzeciej pozycji znalazł się „Super Express” (Murator), który w analizowanym okresie czytany był przez 4,37 proc. osób. W porównaniu do II kwartału 2013 roku jego wynik zmniejszył się o 1,03 pkt. proc.

Tuż za podium uplasował się „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był piąty. Jego wynik czytelnictwa zmalał o 0,73 pkt. proc. do poziomu 2,84 proc.

Z kolei na piąte miejsce spadł dziennik „Metro” (Agora), którego czytelnictwo obniżyło się o 1,35 pkt. proc. do 2,25 proc.

Wiek: 15-75 lat

lipiec 2014 : grudzień 2014

lipiec 2013 : grudzień 2013

Tytuł

procent respondentów

Fakt

11,20%

12,60%

Gazeta Wyborcza

8,13%

9,82%

Super Express

4,37%

5,40%

Przegląd Sportowy

2,84%

3,57%

Metro

2,25%

3,60%

Rzeczpospolita

1,66%

2,33%

Dziennik Gazeta Prawna

1,42%

1,64%

Nasze Miasto

0,95%

1,22%

Sport

0,53%

0,62%

Gazeta Podatkowa

0,47%

0,64%

Puls Biznesu

0,19%

0,27%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,07%

0,15%


PBC od niedawna prezentuje też dane czytelnictwa dla grupy wiekowej 16-59, którą zamierza teraz stosować w komunikacji dla reklamodawców (więcej na ten temat).

W tej grupie osiem z dwunastu dzienników miało większe wskaźniki czytelnictwa, niż wśród osób w wieku 15-75 lat, jeden tytuł zanotował taki sam wynik, a pozostałe trzy odnotowało niższe wskaźniki. Większym czytelnictwem w grupie komercyjnej niż w ogólnej cieszyły się „Gazeta Wyborcza”, „Przegląd Sportowy”, „Metro”, „Rzeczpospolita”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Nasze Miasto”, „Gazeta Podatkowa” i „Puls Biznesu”, takim samym - „Parkiet”, a niższym - „Fakt”, „Super Express” i „Sport”.

Wiek: 16-59 lat

lipiec 2014 : grudzień 2014

Tytuł

procent respondentów

Fakt

10,18%

Gazeta Wyborcza

8,29%

Super Express

4,03%

Przegląd Sportowy

3,08%

Metro

2,27%

Rzeczpospolita

1,67%

Dziennik Gazeta Prawna

1,55%

Nasze Miasto

0,96%

Gazeta Podatkowa

0,53%

Sport

0,45%

Puls Biznesu

0,20%

Parkiet Gazeta Giełdy

0,07%


 

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2013 do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków oraz od lipca 2014 do grudnia 2014 roku na losowej próbie 19 318 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - 15 342 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki straciły czytelników w II półroczu

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bob
GW 8.13% hihihihhihihihihhihi super!!!!
9 9
odpowiedź