Polskie Radio i TVP wydłużyły przedwyborcze wywiady z Morawieckim i Kaczyńskim, „Fabryka hejtu” tuż przed ciszą wyborczą

W tym tygodniu rozmowy z premierem Mateuszem Morawieckim i prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim w Polskim Radiu i „Gościu Wiadomości” TVP trwały znacznie dłużej niż zazwyczaj wywiady w tych pasmach. W TVP Info w piątek wieczorem wyemitowano reportaż Marcina Tulickiego „Fabryka hejtu” krytykujący środowiska opozycyjne.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Polskie Radio i TVP wydłużyły przedwyborcze wywiady z Morawieckim i Kaczyńskim, „Fabryka hejtu” tuż przed ciszą wyborczą
Jarosław Kaczyński, fot. TVP

Jak już informowaliśmy, w środę rano gościem „Sygnałów Dnia” w Jedynce był premier Mateusz Morawiecki. Rozmawiał z nim Antoni Trzmiel, a wywiad trwał 28, ponad dwa razy dłużej niż standardowe rozmowy o tematyce politycznej w tym paśmie. Był nadawany na żywo także w Trójce i Polskim Radiu 24.

Dlaczego wydłużono rozmowę i nadano ją na trzech antenach? - Pan premier Mateusz Morawiecki w czasie wywiadu w Polskim Radiu zachęcał do licznego uczestnictwa w nadchodzących wyborach parlamentarnych - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Ewelina Steczkowska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci-tvp-propaganda-zmasowana-agitacja-na-rzecz-pis-towarzystwo-dziennikarskie,7170830565705345a ##

W czwartek wieczorem Morawiecki był w „Gościu „Wiadomości” TVP, a rozmowa trwała 20 minut. W piątek w programie gościł prezes PiS Jarosław Kaczyński, wywiad zajął 25 minut, z czego aż 11 pokazano także w TVP1 (zazwyczaj już po 1-2 minutach program kończy się w TVP1 i jest kontynuowany tylko w TVP Info).

Zwykle rozmowy w „Gościu „Wiadomości” są zdecydowanie krótsze, także z politykami obozu rządzącego. Przykłady z ostatnich dni: wywiad z koordynującym służby specjalne ministrem Mariuszem Kamińskim - 13 minut, z Januszem Wojciechowskim - 15 minut, z wicepremierem Jackiem Sasinem - 14 minut, a z posłem i szefem Rady Mediów Narodowych Krzysztofem Czabańskim - też 14 minut.

W piątek rano rozmowę z Jarosławem Kaczyńskim wyemitowano w „Sygnałach dnia” Jedynki. Wywiad, przeprowadzony przez Katarzynę Gójską-Hejke, trwał 25 minut.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-dziennikow-wrzesien-2019-fakty-liderem-wiadomosci,7170832899471489a ##

W TVP Info tuż przed ciszą wyborczą „Fabryka hejtu” i powtórka „Wiadomości”

W piątek wieczorem w TVP Info po cotygodniowym „Forum” zaczęło się specjalne wydanie pasma publicystycznego prowadzone przez Bartłomieja Graczaka. Po godz. 22 wyemitowano reportaż „Fabryka hejtu” autorstwa reportera „Wiadomości” Marcina Tulickiego.

W materiale w mocno krytycznym tonie opisano ataki środowisk opozycyjnych na obecny obóz rządzący i jego zwolenników. Pokazano m.in. agresywne incydenty w czasie demonstracji ulicznych, działalność Soku z Buraka i ataki na Magdalenę Ogórek (w styczniu br. próbowano jej zablokować wyjazd sprzed siedziby TVP Info, a kilka lat temu zaatakowano w kościele). Zestawiono to z ostrymi wypowiedziami polityków opozycji, przede wszystkim PO - nie tylko z ostatnich czterech lat, lecz także z czasów manifestacji przed Pałacem Prezydenckim po katastrofie smoleńskiej.

W reportażu wypowiadali się m.in. Jacek Karnowski, Magdalena Ogórek i Rafał Ziemkiewicz, a w studiu materiał skomentowali regularni goście TVP Info: publicyści Marek Król, Miłosz Manasterski i Adrian Stankowski z „Gazety Polskiej Codziennie” oraz politolog Norbert Maliszewski.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/inwazja-lgbt-film-dokument-w-tvp1-kiedy-ogladac-emisja-zwiastun-wideo,7170829524207745a ##

Pasmo na żywo skończyło się krótko po godz. 23. Wtedy zamiast nadawanych zazwyczaj o tej porze „Info Wieczoru” i „W akcji” pokazano powtórkę piątkowych „Wiadomości”.

Cisza wyborcza zaczyna się o północy z piątku na sobotę i potrwa do końca głosowania w niedzielę zaplanowanego o godz. 21.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

PhytoPharm w gronie klientów Value Media

PhytoPharm w gronie klientów Value Media